تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

دام زنده ایرانی به این کشور‌های عربی قاچاق می‌شود؟

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک متاسفانه آمار دقیقی از میزان قاچاق دام زنده‌ی ایرانی وجود ندارد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که روزانه حتی تا پنج هزار راس دام زنده از ایران قاچاق می‌شود.

دام زنده ایرانی به این کشور‌های عربی قاچاق می‌شود؟
رویداد۲۴ مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک گفت: دام زنده‌ی ایران به عمان، کویت و عراق از مرز خشکی و دریا قاچاق می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، افشین صدر دادرس، درباره‌ی دلایل بالا بودن قیمت گوشت در بازار گفت: متاسفانه آمار دقیقی از میزان قاچاق دام زنده‌ی ایرانی وجود ندارد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که روزانه حتی تا پنج هزار راس دام زنده از ایران قاچاق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نه قابل تایید است نه قابل رد و باید بررسی درباره‌ی میزان قاچاق صورت گیرد، ادامه داد: قاچاقچیان به قیمت روز و به صورت نقدی دام زنده را خریداری می‌کنند و به صورت غیرقانونی خارج می‌کنند و طبیعی است ادامه‌ی این روند تهدیدی جدی برای بازار گوشت خواهد بود.

او در پاسخ به این سئوال که گرانی قیمت چه تاثیری بر میزان مصرف گوشت و شرایط این صنعت به جا گذاشته است، گفت: این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و ما بار‌ها نسبت به عواقب سیاست‌های اتخاذ شده هشدار دادیم، اما متاسفانه روندی طی شد که سرانجامش جز گرانی چیزی دیگر نبود.

او با اشاره به رکود در این صنعت همزمان با کاهش مصرف گوشت در کشورگفت: اگر به آمار تولید دام سبک مراجعه کنید، می‌بینید حجم تولید در کنار تعداد بره‌های متولد شده در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است. همزمان با این شرایط آمار‌ها نشان می‌دهد کشتار دام در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با روال غیر منطقی افزیش یافته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دام زنده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
0
270 تا دام زنده هست که برای کشور خیلی خطرناکند و اگر میشد این 270 راس دام زنده رو هم یا قاچاقی یا از گمرک رسمی به اعراب فروخت خیلی خوب میشد
نظرات شما
پیشخوان