تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

صحبت چالشی وزیر ارتباطات: بساط فیلترشکن فروشی را جمع کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت های ارتباطی به موضوع جمع آوری سوداگران فیلترینگ در یک قانون مشخص تاکید دارد.

صحبت چالشی وزیر ارتباطات: بساط فیلترشکن فروشی را جمع کنیم

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: زارع‌پور گفت: موضوع ساماندهی فیلترشکن‌ها و مواجه شدن با سوداگری فیلترینگ نیز از جمله موضوعاتی است که معتقدیم راهکار جمع آوری آن صرفاً فنی نیست. مدیریت این موضوع نیازمند یک قانون مشخص است که من آن را به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که می‌توانیم بساط فیلترشکن فروشی را جمع کنیم. البته آرزو می‌کنم هیچ ایرانی برای هیچ نیازی سراغ فیلترشکن نرود و برنامه خود را برای این موضوع عرض خواهم کرد. همچنین دفاع از حقوق ایران در مقابل تحریم‌ها موضوع دیگری است که باید به آن بپردازیم. ما در مدت اخیر با تحریم بیش از ۳۰۰ هزار دامنه پرکاربرد توسط کسانی که مدعی دفاع از حقوق مردم هستند مواجهیم و حل این موضوع نیازمند رایزنی در سطح مراجع بین‌المللی است.


بیشتر بخوانید: زارع‌پور: دو برابر نیاز اینترنت کشور، ظرفیت تأمین کردیم



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: حملات سایبری در سال‌های اخیر افزایش یافته است. حملات هدفمند به زیرساخت‌ها بیش از ۲۰ برابر شده است. البته همکاران مجاهد من بخش زیادی از این حملات را دفع کرده اند، اما حتی بخش کوچکی از این موضوعات مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند و ما بخش توسعه ابزار‌های مقابله با آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین مسئله بعدی که ما با آن روبرو هستیم که با کلیدواژه اختلال و جنگ روانی مطرح می‌شود، جلوه دادن قطعی‌های فراگیر است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان