تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

بهترین زمان مصرف سرکه انگبین

در گذشته، این شربت با ترکیب عسل طبیعی خالص تهیه می‌شد؛ اما به دلیل گران‌شدن عسل در سال‌های اخیر، از شکر به‌جای عسل استفاده می‌شود و نام آن به سکنجبین تغییر یافت؛ بنابراین، تفاوت اصلی بین سرکه انگبین و سکنجبین نوع شیرین‌کننده‌ای است که در تهیه این نوشیدنی به کار می‌رود.

بهترین زمان مصرف سرکه انگبین

رویداد۲۴ نازنین احمدی: سرکه انگبین یکی از انواع شربت‌های گوارا، قدیمی و محبوب ایرانی است که از گذشته تا به امروز برای کاربردهای مختلف به کار رفته است.

در گذشته، این شربت با ترکیب عسل طبیعی خالص تهیه می‌شد؛ اما به دلیل گران‌شدن عسل در سال‌های اخیر، از شکر به‌جای عسل استفاده می‌شود و نام آن به سکنجبین تغییر یافت؛ بنابراین، تفاوت اصلی بین سرکه انگبین و سکنجبین نوع شیرین‌کننده‌ای است که در تهیه این نوشیدنی به کار می‌رود.

خواص سرکه انگبین

این شربت طعم خوشایندی داشته و به‌علاوه خواص بسیاری برای بهبود و درمان عملکرد اعضای بدن دارد؛ به‌طوری‌که در طب سنتی به‌عنوان دارویی شفابخش شناخته می‌شود. از جمله خواص مصرف سرکه انگبین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح مزاج و بهبود طعم نوشیدنی
  • رفع بیماری‌های کلیوی
  • خارج کردن سنگ کیسه صفرا
  • رفع سنگ کلیه
  • پاک‌سازی سموم بدن
  • کاهش غلظت خون
  • پاک‌سازی کبد
  • درمان بیماری‌های پوستی
  • درمان سرماخوردگی
  • رفع عفونت‌های قارچی و باکتریایی
  • رفع پسوریازیس
  • درمان اگزما

لازم به ذکر است که هرگونه استفاده از سرکه انگبین یا سایر محصولات طبیعی برای درمان بیماری‌ها، نیازمند مشاوره و نظر پزشک متخصص است.

طریقه استفاده از سرکه انگبین

سرکه انگبین با ترکیب سرکه و عسل طبیعی خالص تهیه می‌شود، مصرف سرکه انگبین نباید به میزان زیادی انجام شود. بهتر است بعد از هر سه هفته مصرف این ماده، به مدت یک هفته توقف کنید و در صورت تمایل مجدداً شروع به مصرف نمایید. این شربت را در یخچال نگهداری کرده و در طول سه هفته روزانه مصرف نمایید.


بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف رازیانه


سرکه انگبین برای چه کسانی مضر است؟

سرکه انگبین برای افرادی که دچار زخم معده، اسهال، سرماخوردگی و مشکلات مفصلی مانند ساییدگی استخوان هستند، مضر است.

خواص مختلف سرکه انگبین

در واقع، سرکه انگبین می‌تواند بلغم، سودا و صفرا را از بدن دفع کند. برای تأثیر بیشتر، می‌توانید از ۲ واحد نعناع به همراه ۳ واحد سرکه انگبین استفاده کنید.

در صورت تمایل به افزایش خواص سرکه انگبین برای قلب و عروق و نفوذ آن در رگ‌ها، می‌توانید عرق نعناع را با گلاب جایگزین کنید.

به گزارش رویداد۲۴ همچنین، اگر به‌جای نعناع، آب به را به سرکه انگبین اضافه کنید، ممکن است باعث افزایش اشتها و چاقی شود. برای درمان اختلالات هورمونی بانوان و گرگرفتگی زنان یائسه، می‌توانید سرکه انگبین را با عرق رازیانه مصرف نمایید.

همچنین، قرار دادن عناب در سرکه انگبین و مصرف آن به مدت ۳ روز، برای رفع و درمان بیماری‌های خونی مؤثر خواهد بود.

سرکه انگبین برای افراد با مزاج گرم

توجه داشته باشید که افرادی که از مزاج گرم برخوردار هستند و کبد خیلی گرمی دارند و احساس گرگرفتگی می‌کنند و جوش و کهیر می‌زنند، می‌توانند سرکه انگبین را به همراه کاسنی مصرف کنند؛ زیرا کاسنی برای آن‌ها مفید خواهد بود.

بهترین زمان مصرف سرکه انگبین

درمان دردهای سیاتیک با سرکه انگبین

همچنین، افرادی که از دردهای سیاتیک رنج می‌برند، می‌توانند سیر را خُرد کنند و در سرکه انگبین به مدت سه روز قرار داده و سپس مصرف کنند.

دفع صفرا با سرکه انگبین

استفاده از سرکه انگبین زرشکی نیز که به‌جای سرکه، محتوی آب‌زرشک باشد، می‌تواند برای دفع صفرای اضافه بدن، کاهش حرارت بدن، تقویت قلب و باز کردن عروق مفید باشد.

بااین‌حال، همچنان توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر نوع ماده‌ای، از جمله سرکه انگبین و ترکیبات مختلف، با متخصص مرتبط مشورت کنید.

درمان یبوست با سرکه انگبین

اگر شما یبوست دارید، می‌توانید در سرکه انگبین از بابونه استفاده کنید تا به حل این مشکل کمک کند. اگر مطمئن هستید که فشار خونتان پایین است، می‌توانید در سرکه انگبین از شیرین‌بیان یا زنجبیل استفاده کنید.

سرکه انگبین اثر معتدل‌کننده‌ای بر مزاج دارد، اما برای تهیه سرکه انگبین گرم، می‌توانید به آن زنجبیل و دارچین اضافه کنید تا مزاج را به سمت گرمی ببرید.

بهترین زمان مصرف سرکه انگبین

می‌توان گفت بهترین زمان مصرف آن ۲ ساعت پس از وعده‌های غذایی است. اگر این شربت را برای درمان کبد چرب و یا سایر بیماری‌ها مصرف می‌کنید دو ساعت بعد از سه وعده‌غذایی مصرف شود تا بهترین تأثیر را روی شما بگذارد.

سخن نهایی

به انتهای محتوای بهترین زمان مصرف سرکه انگبین رسیدیم و متوجه خواص، مضرات و بهترین زمان مصرف آن شدیم. همه افراد باید در مصرف انواع مواد غذایی احتیاط نمایند و سرکه انگبین نیز از این موضوع مستثنی نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان