تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

هانیه توسلی کیست؟

هانیه توسلی بازیگر تلویزیون و سینمای ایران است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی هانیه توسلی بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی هانیه توسلی

رویداد۲۴ هانیه توسلی در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۵۸ در شهر همدان به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری در سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد تهران است. علاقه‌مندی‌های او در زمینه هنر نه تنها به بازیگری محدود نمی‌شود بلکه به عکاسی و نقاشی نیز می‌پردازد. هانیه توسلی همچنین به طور خاص عاشق گربه‌ها است.

خانواده هانیه توسلی

هانیه توسلی کیست؟

پدر هانیه توسلی، مرحوم نادر تقی توسلی، سرهنگ ژاندارمری بودند و مادر ایشان خانه‌دار بودند. هانیه توسلی همچنین چهار خواهر دارد. او در مورد دوران کودکی خود می‌گوید که بسیار شاد و خاطره‌انگیز بوده است.

هانیه توسلی چهار خواهر دارد. خواهر بزرگترش به نام "هما" در گذشته مدتی در یک مجله به عنوان منتقد فعالیت می‌کرد و در حال حاضر به عنوان مترجم فعالیت می‌کند. خواهر دیگرش به نام "مهسا" جراح مغز و اعصاب است و در این حوزه فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، یک خواهر دیگر به نام "هدیه" در آمریکا زندگی می‌کند و همچنین خواهر کوچکترش، که نامش "مهرسا" است، در حال حاضر در رشته طراحی شهری تحصیل می‌کند.


بیوگرافی بازیگران سینمای ایران

پگاه آهنگرانی کیست؟

اشکان خطیبی کیست؟

فاطمه معتمد آریا کیست؟

افسانه بایگان کیست؟

رضا رشیدپور کیست؟

الناز شاکردوست کیست؟

ترانه علیدوستی کیست؟


سابقه هانیه توسلی در تئاتر

هانیه توسلی کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ هانیه توسلی سابقه فعالیت در تئاتر را دارد. او در این باره می‌گوید: «تئاتر را به شکل غیرحرفه‌ای از سال ۱۳۷۴ آغاز کردم. در آن زمان، هنوز ۱۶ ساله بودم و این هنر را در شهر همدان آغاز کردم. فعالیت در زمینه تئاتر تا سال ۱۳۷۸، در سن ۲۰ سالگی ادامه یافت و پس از قبولی در دانشگاه، به تهران رفتم. همزمان با تحصیلم، در فیلم "آخر بازی" به کارگردانی همایون اسعدیان به عنوان دستیار کارگردان همکاری داشتم»

بازیگری هانیه توسلی در سینما

بازیگر هانیه توسلی

بازیگر هانیه توسلی بیوگرافی

در سال ۱۳۷۹ زمانی که به عنوان بازیگر در جشنواراه تئاتر تبریز حضور داشت توسط نصرالله قادری(کارگردان) که داور جشنواره بود برای بازی در تئاتر «پدر» انتخاب شد. چند ماه بعد برای اولین بار با فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» بازی جلوی دوربین را تجربه کرد. در پاییز سال ۱۳۷۹ هانیه توسلی با سریال "غریبه" وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام در سال ۱۳۸۰ با فیلم "شام آخر" تجربه حضور در سینما را نیز به دست آورد. او در رمضان سال ۹۶ با سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

جوایز هانیه توسلی

هانیه توسلی کیست؟

هانیه توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم "شام آخر" تندیس بهترین بازیگر هفتمین جشنواره خانه سینما را دریافت کرد. همچنین، در سال ۱۳۹۱ نیز به خاطر بازی در فیلم "دهلیز"، او سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.

عکسهای شخصی هانیه توسلی

هانیه توسلی علاقه خاصی به گربه‌ها دارد. او در این باره گفته است: «از قدیم گربه در خانه ما خیلی مهم بود، در زیرزمین یک کرسی داشتیم که گربه‌ها زیرش جمع می‌شدند و زاد و ولد می‌کردند. شیشه زیرزمین ما همیشه شکسته بود و آن‌ها راحت می‌رفتند و می‌آمدند، ما هم به گربه‌ها غذا می‌دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند. من الان هم شش گربه دارم که البته هیچکدام از آن‌ها پرشین کت نیستند و من گربه‌های خیابانی را نگه می‌دارم».

هانیه توسلی و همسر و فرزندش

هانیه توسلی و همسرش و فرزندش

او درخصوص ازدواج خود اینگونه می‌گوید: «تابحال خواستگاری به آن شکل مرسوم نداشتم که بیایند خانه و چایی بریزم هنوز مجردم. شاید هیچ وقت بچه‌ای به دنیا نیاورم، بچه داشتن کار بسیار سخت و پر مسئولیتی است؛ اصلا نمی‌توانم بفهمم چه جوری آدم‌ها اینقدر راحت بچه دار می‌شوند. مخصوصا آدم‌هایی که می‌دانند مشکلات مالی دارند، ولی باز بچه دار می‌شوند.

سرپرستی از راه دور یک دختر بچه اردبیلی را برعهده دارم، رابطه ما از طریق سیستم بنیاد کودک می‌باشد و آن‌ها هر شش ماه نیاز‌های اصلی بچه را برایم می‌فرستند. خودم هم تلفنی با بچه صحبت می‌کنم و برخی مناسبت‌های مثل تولدش در آذر ماه و روز‌های عید خیلی برایم اهمیت دارد».

هانیه توسلی در اواخر فرودین ۱۴۰۲ در واکنش به یک روحانی که گفته بود بی‌حجابی‌ها را گزارش دهند، یک استوری به اشتراک گذاشته است.

هانیه توسلی کیست؟

بازداشت هانیه توسلی

هانیه توسلی در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ چندین پست اینستاگرامی منتشر کرد و در نهایت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. طناز توسلی خواهرش نیز بازداشت او را تایید کرد و نوشت: «خواهرم هانیه توسلی امشب ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵ شب در منزل شخصی‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.»

فردای خمان شب طناز توسلی خواهر هانیه توسلی بازیگر ۴۴ ساله سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام خود خبر از آزادی هانیه توسلی با قرار کفالت داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
5
6
سینما هنر
هانیه توسلی
فیلم کاروانها نور
گلها گل زرد
دانایی و عقل
معرفت و دانایی
قوی پنجه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
8
19
درود بر شرفش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
6
22
بخاطر چند تا پست !!!؟؟؟؟؟بازداشت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
3
10
حالا واقعا آزاد شد یا خواهرش رو مجبور کردند ؟
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
16
6
حتما یه غلطی کرده چرا ماهارا بازداشت نمی‌کنند والا حیرانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
مهری جون تو که معلومه چه غلطهایی میکنی
قندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
17
6
خدا لعنت کنه هانیه توسلی هرزه فاسد بر خودش و پدر و مادر ش لعنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
اگر مادر سالمی داشتی به زن و دختر ایرانی آنچه را ارث بردی نثار نمیکردی.
نظرات شما