تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

منتجب‌نیا: دانشجویان ۸ سال درمقابل سانسور و خفقان سیاسی دولت احمدی‌نژاد ایستادگی کردند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دانشجویان با درایت و آگاهی برای انتخابات پیش رو در صحنه باشند و حمایت از مسیر سازنده و توسعه کشور را برای گزینش اصلح مدنظر داشته باشند.
رویداد۲۴-قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دانشجویان با درایت و آگاهی برای انتخابات پیش رو در صحنه باشند و حمایت از مسیر سازنده و توسعه کشور را برای گزینش اصلح مدنظر داشته باشند.
حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: دانشجویان در انتخابات سال 92 باحضور پرشور ، گفتمان اعتدال را برگزیدند و اینک نیز وظیفه دارند راه خطیر موفقیت در انتخابات سال آینده را با وسواس و تیزبینی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی باید هر روز پرشور تر از روز گذشته حرکت کند و با روحیه نقادی در کنار بیان دستاوردها انتخابات را به سیر گزینش گری بهترین راه هدایت کند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید همواره احساس تحول آفرینی و تغییر را در وجود خود تقویت کرده و همانگونه که در هشت سال دولت های نهم و دهم در مقابل سانسورها و خفقان سیاسی ایستادگی کردند، با قدرت در راستای تحقق اهداف عالیه خود حرکت کنند.

قائم مقام حزب اعتدال ملی افزود: در دولت های قبل، فضای دانشگاه ها امنیتی و پلیسی بود به طوری که با هر گونه جنبش سیاسی برخورد می شد اما امروز به برکت گفتمان اعتدال دانشگاه ها به فضای باز سیاسی رسیده است و دانشجویان با آرامش خاطر در خصوص دیدگاه های سیاسی خود بحث و تبادل نظر می کنند.

حجت الاسلام منتجب نیا افزود: دانشجو صدای بیدار جامعه ، مطالبه گر و پرسشگر است و جنبش دانشجویی باید همواره نقاد باشد و فریاد بزند تا جامعه اصلاح شود و اگر این جنش را تضعیف کنند و یا از فعالیت آن بکاهند ، امثال بابک زنجانی ها رشد کرده و اموال مردم را به یغما می برند.

وی اضافه کرد: پیش از دولت تدبیر و امد دانشجویان تحول گرا و تغییر طلب بر تابیده نمی شدند و فضای دانشگاهی با خمودگی مواجه بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دانشجویان مدافعان حقوق مردم هستند و این قشر از جامعه باید برای احقاق حقوق مردم فریاد بزند، انتقاد و اعتراض کند چرا که فریاد دانشجو فریاد ملت است و این رویه تکلیف اصلی دانشجویان است.

حجت الاسلام منتجب نیا، دانشجویان را امید ملت و منشاء تحول دانست و گفت: این قشر از جامعه چشم، گوش و زبان ملت محسوب می شوند و مسئولان باید بدانند که نمی توان چشم مردم را نابینا، گوش مردم را ناشنوا و زبان ملت را ببرند.

وی، دانشجو را معنای تبلور، تجلی خاص، ارداه، درک و شعور یک ملت معرفی کرد و گفت: دانشجویان باید جایگاه خود را در جامعه به خوبی درک کرده و بدانند که در صورت هم صدا بودن می توانند تغییرات اساسی در جامعه ایجاد کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: دانشجویان نبض حرکت قلب جامعه محسوب می شوند و چنانچه دانشگاه ها حرکت متوازن و علم گرا داشته باشند جامعه نیز به تبعیت از مراکز علمی کشور در مسیر توسعه، رشد و تعالی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر آزادی بیان و فکر در دانشگاه ها وجود نداشته باشد و دانشجویان نتوانند از شعور و درک خود استفاده کنند، جامعه نیز به تبعیت از آن مرده و بی روح خواهد بود بنابراین باید در هر شرایطی آزادی فکر و بیان در دانشگاه ها حاکم شود.

مشاور عالی استاندار استان مرکزی نیز در این آئین گفت: دانشجویان طیف زنده جامعه هستند که امید است بر پایه عدالت جویی و برای رفع ظلم همواره در صحنه باشند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان