تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آداب غذا خوردن رسمی

چه فردی ساده باشید و چه یک دیپلمات، آشنایی با آداب غذا خوردن و استفاده از آن ها ضروری است.

آداب غذا خوردن رسمی

رویداد۲۴ نازنین احمدی: بسیاری از گفتگو های دوستانه یا معاملات بزرگ تجاری معمولاً با یک جلسه دوستانه شروع می شوند. ممکن است شخصی که قصد دارید به عنوان شریک کاری یا شریک زندگی برای آینده خود انتخاب کنید، شما را به صرف شام در یک مهمانی رسمی خانوادگی یا در یک رستوران دعوت کند.

به شما عزیزان توصیه می شود قبل از رفتن به مجالس و میهانی های رسمی از خواندن این مطلب غافل نشوید تا با اصول غذا خوردن صحیح در مهمانی رسمی کاملا آشنا شوید و بتوانید تاثیر بسیار خوبی روی طرف مقابل بگذارید.

بهترین راه برای نشستن دور میز

معمولاً بهتر است طوری دور میز بنشینید که دو زن یا دو مرد با هم ننشینند. از طرفی بزرگترها باید کنار هم و سر میز بنشینند و جوانترها کنار هم و آن طرف میز بنشینند.

همچنین بهتر است میزبان و میهمان در هر دو انتهای میز یا در وسط میز رو به روی هم بنشینند.

چگونه درست پشت میز ناهارخوری بنشینیم

نحوه نشستن پشت میز یکی دیگر از نکات آداب غذا خوردن است که تا حد زیادی تیپ شخصیتی شما را بیان می کند. اغلب افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند صاف می نشینند. یکی از اصول مهم تغذیه صحیح، نشستن روی صندلی پشت میز ناهارخوری است.


بیشتر بخوانید: بهترین شام برای فشارخون بالا


بهتر است هنگام غذا خوردن به حالت کشیده و صاف بنشینید و از هر گونه قوز کردن و خم شدن بیش از حد کمر یا گردن به جلو یا عقب خودداری کنید. همچنین هنگام صرف غذا از خم شدن روی بشقاب غذا خودداری کنید و غذا را به دهان خود بیاورید.

استفاده صحیح از دستمال سفره

یکی از نکات ضروری دیگر هنگام غذا خوردن، استفاده صحیح از دستمال است. قبل از غذا باید دستمال را روی زانو گذاشته و تا پایان غذا همانجا بماند. اگر قصد خروج موقت از میز را دارید، باید دستمال را روی صندلی بگذارید تا دیگران متوجه بازگشت شما شوند.

پس از اتمام غذا باید دستمال را در سمت راست بشقاب ها قرار دهید بدون اینکه آنها را مچاله یا تا کنید. معمولا هنگام غذا خوردن از دستمال برای پاک کردن اطراف دهان (نه کل صورت) به آرامی و آهسته استفاده می شود.

آداب غذا خوردن رسمی

اصول مهم برای شروع غذا

یکی دیگر از آداب غذا خوردن، آداب سرو غذا است که باید توسط میزبان رعایت شود. غذا می بایست در خلاف جهت عقربه های ساعت سرو شوه و ظرف های غذا از سمت راست میهمانان جمع شود.

همچنین یکی از آداب غذا خوردن این است که قبل از میزبان شروع به غذا خوردن نکنید و برای برداشتن چیزی از سفره زیاد خود را دراز نکنید. اگر به آن نیاز دارید، بهتر است از کسی که به آن چیزی نزدیک است بخواهید آن را به شما بدهد.

چگونه در یک مهمانی رسمی غذا بخوریم

صحبت کردن هنگام غذا خوردن

به گزارش رویداد۲۴ بهتر است زمانی را صرف غذا خوردن در آرامش یا گفتگو های دلپذیر کنید. در این زمان از بحث و گفتگو و موضوعات بحث برانگیز یا صحبت در مورد موضوعات سیاسی و یا توضیح در مورد رژیم غذایی خاص خود و ... خودداری کنید. جدای از این موارد مراقب باشید هنگام صحبت با قاشق و چنگال به افراد دور میز اشاره نکنید.

روش صحیح نگه داشتن قاشق و چنگال

اصول مهم هنگام غذا خوردن

در همان ابتدا تلفن همراه خود را خاموش کنید یا آن را روی نماد بی صدا قرار دهید و اگر منتظر تماس بسیار مهمی هستید مراقب باشید پشت میز جای مناسبی برای پاسخگویی به تلفن نیست.

توصیه می شود قبل از خوردن غذا به آن نمک و ادویه اضافه نکنید، این کار نشانه بی احترامی به میزبان و آشپز غذا است.

به جای هورت کشیدن، کمی صبر کنید تا سوپ خنک شود و در حین غذا هورت کشیدن آن را نخورید.

هنگام خوردن سوپ، قاشق را از پهلو به دهان نزدیک کنید و هنگام خوردن غذا، قاشق را از جلو در دهان بگذارید.

آداب غذا خوردن رسمی

خوردن با عجله یا لقمه های بزرگ یا خرد کردن غذا به قطعات بسیار کوچک نشانه بی ادبی نسبت به میزبان است.

هنگام غذا خوردن برای هر وسیله از کارد و چنگال مخصوص استفاده کنید. دقت داشته باشید که قاشق سوپ خوری گرد بوده و قاشق غذاخوری بیضی شکل می باشد.

برای بریدن تکه های گوشت، چنگال را در دست چپ بگیرید و گوشت را در جای خود نگه دارید و چاقو را در دست راست بگیرید و گوشت را با آن برش دهید، سپس چنگال را به سمت راست ببرید و تکه گوشت را بخورید.

هرگز سر میز هوس نکنید، استخوان ها را لیس بزنید.

برای برداشتن استخوان به جای دست از چنگال یا قاشق استفاده کنید. اگر با خوردن غذای خاصی آشنایی ندارید، بهتر است قبل از شروع به غذای دیگران توجه کنید.

هل دادن بشقاب بعد از اتمام غذا نشانه بی ادبی است.

لطفا تکه های باقی مانده را از روی دندان جدا نکنید. برای این کار بهتر است عذرخواهی کنید و میز را ترک کنید و در حمام انجام دهید.

چگونه با قاشق و چنگال غذا بخوریم

بهتر است قبل از نوشیدن اطراف دهان خود را تمیز کنید تا از لکه های چرب روی لیوان جلوگیری شود.

اگر در رستوران هستید، هرگز باقیمانده غذا را به خانه نبرید.

هنگام غذا خوردن از کشیدن سیگار اکیداً خودداری کنید.

سعی کنید با دندان به قاشق و چنگال دست نزنید و صدایی در نیاورید.

اگر تصادفاً چیزی روی لباس مهمان دیگری ریختید، با آرامش از او عذرخواهی کنید و اجازه دهید آن شخص با کمک پیشخدمت آن را تمیز کند و سعی نکنید خودتان لباس آن شخص را تمیز کنید.

یکی دیگر از اصول مهم در آداب غذا خوردن، قدردانی از میزبان است. حتماً در آخر غذا و اتمام خوردن غذا از میزبان به صورت صمیمی تشکر کنید و کارد و چنگال را به موازات هم در سمت راست بشقاب ها قرار دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
چه قدر دنگ وفنگ داره
آدم مهمونی میره که خوش باشه، با این همه ماده و تبصره لذت مهمونی از بین میره و فقط باید حواسمون باشه که خلاق اصول رفتار نکنیم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان