تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

منصوره معصومی با کدام پشتوانه می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست؟

این هفته منصوره معصومی اصل از نیروهای ارزشی اصولگرا که به عنوان مهمان صداسیما حضور داشت، در سخنانی شاذ گفته بود «مملکلت مال حزب‌اللهی‌هاست»؛ این سخنان اگرچه واکنش‌های زیادی را در پی داشت، اما حقایقی را هم با خود همراه داشت؛ از جمله اینکه او سخنی را گفت که ظاهرا از مدت‌ها قبل اجرای آن در دستور کار است! رویداد۲۴ در گزارشی این سخنان و دلایل بیان را واکاوی کرده و نشان داده بیان چنین اظهاراتی بدون پشتوانه نیست.

منصوره معصومی اصل

رویداد۲۴ رایان حسینی: در یکی دوسال گذشته جریان تندروی اصولگرا از چهره‌های زیادی رونمایی کرد که گوی سبقت را در سخنان شاذ و نسنجیده از یکدیگر می‌ربودند؛ از محسن مقصودی و محمدرضا شهبازی گرفته تا زینب ابوطالبی. منصوره معصومی اصل هم یکی از همین چهره‌هاست که مسیر ترقی را به خوبی پیدا کرده و او نیز همچون سایر همتایان خود با چند اظهارنظر عجیب و غریب، به نام «ایستادگی بر مواضع» برای خود شهرتی ایجاد می‌کند و به واسطه همین شهرت، صاحب منبر و تریبون می‌شود و رفته‌رفته پای ثابت سخنرانی‌هایی می‌شود که محتوای آن قند را در دل جریان ارزشی کشور آب می‌کند؛ سخنرانی‌های از جنس اظهارات اخیر معصومی که گفته بود «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست»!

الگوی یکسان شهرت

۱) اگر در سایر سخنان و اظهارنظرهای این گروه دقیق شویم، معمولا یک منفعت بزرگ برای آنها داشته: شهرت! در حقیقت مسیری که تمامی سخنرانانی از این دست طی می‌کنند، مشابهت بسیار زیادی به هم دارد و عمدتا از یک الگوی یکسان پیروی می‌کنند؛ الگویی که بر پایه آن فرد عجیب‌ترین اظهارات را با این علم بر زبان می‌آورد که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب خواهد یافت و به این شکل به شهرت دست می‌یابد.

در واقع مسیر زندگی این افراد از همین پله نخست آغاز می‌شود که شهرت اولین پایه آن است و سپس به مروز تعداد مراسمی که دعوت می‌شود، زیاد می‌شود و سخنان بی‌پایه نیز مدام افزایش می‌یابد؛ سخنانی از این جنس که «هرکس نمی‌خواهد جمع کند برود» و ...

اما برای حفظ این مسیر باید اندکی هم رندی به خرج داد؛ چه آنکه قرار نیست سخنانی گفته شود که به مذاق حاکمیت خوش نیاید. بنابراین وقتی مسیر شهرت طی شد، سخنران در منبرهای خود باید جوری آمارسازی کند که سیاستگذاران و حاکمان نیز منتهای لذت را تجربه کنند؛ سخنانی از این دست که «ایران تا پنج سال آینده بزرگترین قدرت جهان است» و «دشمنان روز ایران را شب نشان می‌دهند» و «سلبریتی‌های خودتحقیر در آینده جایی در بهشتی که قرار است ساخته شود، ندارند» و ... سخنانی از این دست که هم مسیر شهرت را برای آنها هموار کند و همزمان در دل حاکمیت جایی برای انها باز شود.

پیام به حاکمیت

۲) آنچنان‌که گفته شد بخشی از پیام اینگونه سخنرانی‌ها خطاب به حاکمیت است؛ پیامی عمدتا با این مضمون که «ما به پیشرفتی که با مدیریت موجود قرار است به آن برسیم باور داریم» پس اختیارات بیشتری به ما بدهید تا این پیشرفت را تبلیغ کنیم.

آنچه از مدیریت موجود در ایران بر می‌آید، این است که شرایط به گونه‌ای است که آمارها عقبگرد بسیار مهیبی را نشان می‌دهند. اگر آمارهای توسعه در حوزه‌های مختلف کشور بررسی شود، نتیجه آن دردناک خواهد بود اما در این میان کسانی معتقدند شرایط به قدری مثبت و رو به رشد است که دشمنان انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند! منصوره معصومی نیز از همین گروه است که دست‌کم در ظاهر خود را باورمندان مدیریت کشور نشان می‌دهد و این ایده را پیش می‌برند که هر کجا «جریان ارزشی» و «حزب‌اللهی» کشور کار را به دست گرفته، پیروز میدان بوده است. دلیلی برای اثبات این مدعا وجود ندارد اما ایده آن به شدت توسط آنها تبلیغ می‌شود تا از همین طریق بتوانند مسیر پیشرفت را برای خود هموار کنند.

مسیر پیشرفت نیز در هر کدام از این مبلغان متفاوت است؛ یکی تمایل دارد مجلس را انتخاب کند؛ یکی به مناصب دولتی علاقه بیشتری دارد، دیگری به پست‌های خارج از دایره قدرت علاقه دارد تا بدون دغدغه نهادهای ناظر بتواند از بودجه‌های بیکران بهره‌مند باشد و ... اما آنچه در همگی یکسان است، اینکه همگی پالس‌های مشابهی به حاکمیت ارسال می‌کنند تا «خودی‌تر» شناخته شوند.

منصوره معصومی اولین کسی است که صاحبان مملکت را مشخص می‌کند؟

۳) شاید جمله «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» به نظر جمله بی‌ربطی بیاید که باید از آن گذر کرد، اما بگذارید واقع‌بینانه نگاه کنیم. ایا پیش از معصومی، علم‌الهدی مشابه همین سخنان را نگفته بود. اگر به خاطر بیاورید چندی پیش مگر علم‌الهدی نگفته بود «ما متدینان را به نام «مردم» می‌شناسیم. برای ما آن مردم لائیک موضوعیت ندارند، مردمِ متدین موضوعیت دارند.» مگر زینب ابوطالبی نگفته بود «هرکس اعتقاد ندارد، جمع کند برود؟» مگر مهدی طائب نگفته بود «به مرحله‌ای از خالص‌سازی رسیده‌ایم که قطعا موفق خواهیم شد.» در آن موارد مگر با آنها برخورد شد؟ مگر وقتی امام جمعه یک شهر بزرگ به صراحت گفت مردم غیر متدین اساسا برایش مردم نیستند، آیا مگر نهاد ناظر یا بالادستی او را توبیخ کرد و بابت آن سخنان توضیح داد؟ مگر وقتی برنامه زینب ابوطالبی از صداوسیما پخش شد، رئیس صداوسیما درباره آن توضیح داد که چنین سیاستی در صداوسیما وجود ندارد؟

البته که چنین اتفاقی رخ نداد و در ادامه لیست مهمانانی از این جنس روز به روز بیشتر شدند. باور کنید منصوره معصومی اولین کسی نیست که چنین سخنانی گفته و قبل از آن هم مطرح شده و هیچگاه گوینده بازخواست نشده است؛ چراکه اتفاقا بخشی از واقعیت را گفته است و واقعیت آن است که مملکت مال اینهاست. چنانکه تلویزیون مال آنهاست؛ دانشگاه و استادی دانشگاه مال آنهاست؛ هیات‌های مدیره شرکت‌ها و بیشتر از این مال آنهاست، پس آن سخنان اگرچه دردآور بود، اما دور از واقعیت نبود.

سخنانی که بدون پشتوانه نیست

۴) آنچه مهمتر از خود سخنان «معصومی» است؛ پشتوانه‌ای است که گویندگان این سخنان دارند. پدر روح‌الله عجمیان در تلویزیون ایران حاضر می‌شود و از روند پرونده و عفو تعدادی از متهمان گلایه دارد. فردای آن سعید قاسمی در منزل آنها حاضر می‌شود و می‌گوید هرکس چرت و پرت گفت، ما توی دهانش می‌زنیم! دقیقا نکته همینجاست که او با چه پشتوانه‌ای چنین حرفی می‌زند؟

سخنان نسنجیده علی‌اکبر رائفی‌پور یکی دو تا نیست و گاه سیاست خارجی کشور تحت تاثیر حرف‌های او قرار می‌گیرد و همچنان تریبون‌های او محفوظ  است. حسن عباسی می‌گوید سپاه گروگانگیری کند و درآمدزایی کند و از این جنس سخنان بسیار می‌گوید که دردسرهای بی‌شماری بر کشور بار می‌کند اما هیچگاه حاشیه امن او از بین نمی‌رود! غلامرضا قاسمیان که پست رسمی در مجلس دارد، زمانی که بحث از سر گیری رابطه ایران و عربستان مطرح شده، وعده «فتح مکه» را طرح می‌کند اما همچنان بر جای خود استوار است! نماینده مجلس تمام بی‌حجابان را صهیونیست و عامل اسرائیل می‌داند اما بازخواست نمی‌شود.

این مثال‌ها و مثال‌های بیشتر از آن جهت اهمیت دارند که یکبار این سوال مهم را از خود بپرسیم که «پشتوانه این سخنان چه کسانی هستند؟» به بیان دیگر در تمام این موارد آنچه اهمیت دارد، نه خود گوینده، بلکه پشتوانه‌های آنهاست.

مهدی کشت‌دار مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه پس از سخنان منصوره معصومی در توییتر خود نوشت: «تقصیر آن خانم نیست، کسی که با علم به سابقه فرد مورد اشاره او را روی آنتن زنده می‌برد باید پاسخگو باشد. آنتن زنده شوخی‌بردار نیست.»

دقیقا سوال همین است؛ کدام گروه تشخیص این موارد را برعهده دارند؟ چه کسی در این مورد تصمیم گرفته منصوره معصومی را مهمان برنامه زنده صداوسیما کند؟ چه کسی تشخیص داده زینب ابوطالبی کارشناس مناسبی برای ارائه یک ایده به مردم است؟ چه نهادی تشخیص می‌دهد کدام نیروها نباید به صداوسیما وارد شوند مگر در مواقع خاص؟ شاید پاسخ این سوال را بتوان در «ستاد تحول در رسانه ملی» جستجو کرد؛ جایی که وحید جلیلی همه‌کاره است!

کنترل از دست خارج شده است؟

۵) درباره روی کار آمدن جریان تندروی ارزشی و تریبون گرفتن آنها یک نظریه دیگر هم وجود دارد؛ کنترل از دست حاکمیت خارج شده و به درستی نمی‌تواند روی نیروهای رادیکال کنترل کند. این سناریو البته در تمام حکومت‌های مشابه تاریخ رخ داده است؛ به این معنا که نیروهای نزدیک به حاکمیت پس از مدتی به مثابه غولی خواهند شد که از چراغ جادو بیرون آمده‌اند و دیگر قدرت کنترل آنها وجود ندارد. نمونه‌های بسیاری در تاریخ معاصر ایران وجود دارد که در برخی مواقع همین عدم نظارت و کنترل‌ناپذیری آنها خسارات بزرگی را بر جای گذاشت؛ چنانکه این نیروها به مرحله‌ای می‌رسند که شخصا اجتهاد می‌کنند و بر پایه آن تصمیم می‌گیرند و فاجعه زمانی رخ می‌دهد که قدرت نیز در اختیار آنها باشد! اتفاقاتی نظیر قتل‌های زنجیره‌ای نمونه‌ای از همین فجایع است.

بیژن عبدالکریمی در تحلیل این مسئله به رویداد۲۴ می‌گوید: «در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران جریان‌هایی تندور به جد فعالیت می‌کنند و برای رسیدن به هدف‌شان همه چیز را به هم می‌ریزند. انگار نه انگار که کشور وارد بحران‌هایی عظیم می‌شود و مردم برای تامین ابتدایی‌ترین نیاز‌های خود به چه کنم ـ چه کنم می‌افتند! در واقع خودِ حاکمیت هم اسیر تندرو‌هاست و نمی‌تواند کنترل‌شان کند که این نتوانستن زیرا افراطیون برنامه‌ریزی دقیقی دارند. نفوذی‌های تندرو و افراطیون در حالی در ایران خسارت‌های زیادی به باور می‌آورند که کمتر کسی حواسش به آن‌ها است. نفوذی‌ها در طول موقعیت‌های تاریخی کمرشکن ظاهر شده‌اند و مانعی برای خود ندیده‌اند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۵
شادی
|
Poland
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
4
93
امان از دست باجناق بازی شوهرنشان!
خوب لامصب کمتر باجناق بازی کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
94
یکی دیگه که ازهمین شکرها می خورد خودش سر از کانادا در اورد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
89
فکر کرده مملکت ارث پدرشه
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
فکر نکرده مملکت دقیقا مال اینها است هر کس هم نمی تونه هضم کنه بار و بندیلش را جمع کنه از این مملکت بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
74
مملکت مال کل ملت پایتخت دودرصدهم نمیشن اینا یعنی چنگ انداختن به بیت المال مردم بدون اجازه ورضایت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
68
یک فرد عادی و گمنامی است عمدا این حرفها را می زند تا مشهور شود و پست و مقام بگیرد شاید هم یک نفوذی دولتهای خارجی در لباس یک دوست بهش خط میدهد که چه حرفهایی بزند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
57
لین خانم منصوره معصومی اصل و امثالش که این گونه حرف میزنند. یا احمق ونادان هستند ویا این که خائن به کشور و جاسوس بیکانه که سعی درتشویش اذهان مردم .نفرت پراکنی درسطح جامعه مینمایند. که جا دارد نهادهای امنیتی کشور حمتا درمورد اینها بررسی کنند واهداف کسانی که به اینها تریبون میدهند که این مهملات را بگویند
یولچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
68
وقتی اموالت مصادره شد میفهمی مملکت مال کیه . اندکی صبر
پلنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
78
4
چه آسمان به ریسمان بافی خنکی؟
رویداد پایگاه ضد اخلاق و شرف انسانی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
خنک تویی لبو
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
64
نقاب ریاکاران دایم در حال تغییره اینبار با این نقاب دنبال غارت حق مردمند ....
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
63
این حرفها برای خوش رقصی جلوی شورای نگهبانست تا صلاحیت نداشته ایشان رابرای نمایندگی مجلس تایید کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
62
بواقع میشه گفت افکار محرمانه برخی از مقامات را افشا کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
59
یه خانمو میشناسم، نیاز مالی داشت
الان میره کلاس روضه که خانم جلسیه بشه
اینم خانم جلسیه هست ولی به بالاها وصله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
66
مطمئنا ورق برمیگردد و مشخص میشود که این خانم و امثال او از چین، آمریکا، اروپا و یا روسیه سردر خواهد آورد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
چین و روسیه؟؟ هموطن عزیز اینها به کمتر از کانادا و آمریکای جهانخوار و احیانا اروپا اون هم اروپای غربی و ترجیحا انگلستان استعمارگر رضایت نمیدهند. کدامشان تا به حال به چین و روسیه رفته اند؟ رفتن به چین و روسیه برای آنها و آقازاده‌های مفتخورشان کسر شان است برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
51
پشتوانه لازم داشتن مال غیر حزب اللهی هاست! وقتی افکار اینا فراتر از قانونه میخای اینا در برابر قانون سرخم کنن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
58
با پشتوانه افکار علم الهدی بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
63
با پشتوانه : دانشگاه امام صادق ، انواع و اقسام سعید ، از طوسی گرفته تا قاسمی و حدادیان ، معجزات جبهه پای داری و دوستان ، ....
بقیه را خودتان حدس بزنید !
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
53
امثال‌ این آدم نفوذی و برای نابودی ماموریت دراند. خیلی خوشحال شده اند و نتیجه نابودی این سرزمین است که سالیان سال است تکه تکه شدن ایران آرزوی بعضی از کشورها هست. این آدم ها برای نابود ایران آمده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
53
ولی فکر می کنم گفته های این افراد بیانگر نظرات بخشی از قدرت است وهشدار به مردمی که حرف های انها را نمی پذیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
62
نوجوان بودم وسری پر شور داشتم
قرار بود راهپیمایی کنیم همچنان می‌رفتیم و همه ساکت بودن به سرم زد که شعار بدم و شروع کردم مرگ بر آمریکا و همه پشت سرم تکرار میکردند ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر روسیه ، مرگ بر فرانسه که یهو یکی اومد وسط و دستم رو گرفت و کشید و گفت تو بودی شعار می‌دادی ، کپ کرده بودم صدام در نمیوند گفتم یا خدا کدوم کشور رو اشتباهی گفتم که در عقب پاترول باز شد و گفت برو بالا نشستم اشکم داشت در میومد که یهو یه میکروفون بهم داد گفت خب حالا شعار بده
اون زمان بود فهمیدم چه راحت میشه پله های ترقی رو طی کرد ولی خب من اینکاره نبودم وگرنه الان باید حداقل وزیر می‌بودم

به همین راحتی ...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
39
این آخریه (نوجوان بودم وسری پر شور داشتم ) کل ماجرای این سرکارخانم و همفکراش را بطور شفاف آشکار میکنه!!!! این جماعت نمونه نمادین جمله مالک اشتر هستند. کلیپ را ببینید:
https://www.aparat.com/v/53bOZ
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
3
55
یه روزی همه این کسانی که به ملت پشت کردن رو به دار میکشیم
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
2
31
در ملک زمین
یک سرزمین
حق مالکیت ؟
انسانیت و آدمیت بود
حزب پلیدی هیچ حقی نداشت
جهل و تکبر دورویی و ریا
ظلم و ستم منافقانه ها
طرد شده از مرام انسانیت
رانده شده از کلاس آدمیت
مذموما مدحورا
حرف درست حرف حق
حرف خداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
6
26
این واقعیت این کشور است و در طول تاریخ ایران هیچ حکومتی نبوده که کشور را متعلق به کل ایرانیان بداند و هر حکومتی خوش را فقط وامدار حامیانش میداند و بقیه ملت را به حساب نمیاورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
60
2
من کاری به این خانم ندارم ولی جهت کوری چشم سایت رویداد یه مژده بدهم که براساس قول خدا نه تنها ایران بلکه تمام دنیا مال حزب الهی ها خواهد شد شما هم بهتره سرتان را از آخر اجنبی بیاریند بیرون شاید اتفاقات بهتری براتون بیافتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
اتفاقا سر این خانم خوب تو سرویس های اطلاعاتیه وگرنه اختلاف افکنی مثل روز روشنه
ناشناس
| Japan |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
شامپانزه بیشتر از تو میفهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
خیلی احمقی , کل جمعیت مسلمان دنیا از حدود 8 میلیارد جمعیت دنیا حدودا 2 میلیارد هست که بعد از مسیحیت در رتبه دوم قرار دارد , از این 2 میلیارد حدودا بین 12 تا 15 درصد شیعه هستند که اگر همه شیعیان دنیا بر فرض محال با هم متحد شوند باز هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند پس قبل از اینکه این مزخرفات پای منبری را بر زبان بیاوری قبلش فکر کن
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
یا کم سن و سالی یا خیلی غرور داری و یکطرفه تا اینجا رفتی و اغشته به تفکرات بالادستیها ولی بمطمئنم حقوق خوبی داری .چرا؟ چون اسم و فامیلت را بیان نکردی ؟ بله بعضی راه را خوب فهمیدند با چاپلوسی یا ساده بودن . این بیان حال افرادیست که میبینند کوتاهی ها ولی باز در همان جموددعقلی بسر میبرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
35
چه خوش رقصی! خوب می رقصی!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
43
یک کسی اومده،شفاف وبدون پیرایش ،واقعیت موجوددر جامعه رو‌گفته،دانشگاه برای کیست؟؟؟سهمیه ها برای کیست ؟؟شغل برای کیست؟؟؟قدرت و رانت برای کیست؟؟؟چه کسی از پیش قاضی راضی برمیگردد؟؟؟؟؟؟؟
تعجب است که چرا همه اینقدر متعجب وناراحت شده ایم.ضمنا علامت صحت صحبتهایش این است که ایشان را به خاطر همین فرمایشات،از الان در مشاغل مهم یا نمایندگی دوره آینده مجلس ببینید!!!!
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
37
دیگران با چه پشتوانه مملکت و ملت را به اینجا رسانده ا‌ند تا به قول خودشان بیش از ۶۵ میلیون شان در فقر زندگی‌ کنند و اینچنین در دنیا بی‌ اعتبار باشیم؟ ایشان هم یکی‌ از آنهاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
29
عرض کنم که تو این مملکت اگر بخوای به جایی برسی باید شعار بدی میگم خدمتتون
یه بار با احترام بنده رو خواستن و گفتن تحلیل هات چرا اینقدر دقیقِ از کجا اطلاعات میاری و ... حالا این وسط تقصیر من این بود که روزنامه می‌خوندم و اخبار نگاه میکردم و دودوتا چهارتا میکردم به یه نتیجه ای می‌رسیدم و نتیجه رو برای ارگان های مربوطه اعلام میکردم بعضی هاشون محترمانه میگفتن به تو چه بعضی هاشون تشکر میکردن بعضی هاشون میگفتن ما خودمون بلدیم و...
خلاصه به این نتیجه رسیدم جای من اونجا نبود خودمو بازنشسته کردم و خونه نشین شدم ، همون شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ومرگ بر انگلیس و.... میدادم الان جای تو خونه نشستن و مستأجری یه کاره ای بودم درست مثل همین سرکار خانوم محترم
قضیه اینه که اینکاره نبودم و نیستم
پاسخ ها
اشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
البته کم و کسریهایی هم داشتی که نمیشه گفت و خودت بهتر میدانی. چاپلوسی و تملق و حضور .این سه عنصر راه ترقیست .پس دوباره شروع کن انسان که با اولین شکست خانه نشین نمیشه!!!!
زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
23
1
نویسنده محترم دچار خود سانسوری شده است واقعیت های عینی که از قبل عملکرد ضعیف دولت قبل بر ایران گذشت نادیده می گیرد حجم نقدینگی افزایش تورم و کاهش روزانه ارزش پولی و بدهی ها و کسری بودجه دولت گذشته فراموش کرده است و دولت مردان گذشته خزانه خالی یا به نوعی زمین سوخته در اختیار این دولت قرار دادند و این دولت با مدیریت شگفت انگیز خود همه کسانی که به انتظار سقوط این دولت چنین سناریو هایی را تنظیم کرده بودند ناامید کرد و توانست کسری بودجه را جبران کند و بدهی های دولت قبل را مستهلک نماید و رشد اقتصادی منفی دولت قبل را مثبت کند و هزاران موارد دیگر که اگر عقل باشد اشاره ای کافی است
اما مردم ایران حزب الهی و متدین هستند و کسانی که می خواهند حزب کفر باشند و راه ناصواب دنبال کنند در این مملکت نمی توانند به اعمال ناشایست خود دست بزنند و حق مردم را تحت آزادی پایمال کنند و خفقان را تحت آزادی بیان القا کنند حقوق مردم را تحت حقوق بشر پایمال کنند و تمامیت خواهی را تحت دمکراسی توجیه کنند مگر دولت گذشته به مخالفان خود نمی گفت خفه شوید شما نمی خواهید قدرت ببینید بروید چرا آن موقع لالمونی گرفته بودید و هیچ اعتراضی نکردید حال که حرف حقی زده شده است که انسان های پاک و سالم و حزب الهی باید در راس امور قرار گیرند تا مردم هم از عواقب عملکرد آنها بهره مند شوند به اعتراض روی آورده اید که چرا انسان های سالم باید در راس امور باشد این خواست منطقی است شما که ناسالم هستید خود را سالم کنید تا با اقبال مردم مواجه شوید نه اینکه به انسان های سالم می تازید که چرا مسئولیت دارند پس بهتر است خودتان را اصلاح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
به نظر شما حزب اللهی های کشور ما واقعا انسانهای درستی هستن؟ که بر سر امور باشن و عامه مردم را سرکیسه کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
شماوکیل خودتون باشید ما ازاسلام وحزب الحرام متنفریم به زودی میفهمی مملکت مال کیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
1
17
این خانم حرفی را زده که عملا داره پیاده میشه. برای اشتغال اولویت اول افراد سهمیه ای و سفارش شده هستند. بسیاری از وام ها و مجوزها برای مردم عادی نیست. بدون سهمیه و وابستگی زندگی خیلی سخته. پس به جای اینکه به این خانم فحش بدید، واقعیت ها را ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ما میمیریم ذات نمی پذیریم مملکت از پشتوانه خالی وباتلنگری ویران میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
1
24
زیاد جدی نگیرین این خانم روباه صفت خودش چند روز دیگه جمع میکنه میره کانادا پیش فامیلاشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
1
15
بنده خدا واقعیت گفته چرا تعصب دارید اگر حرف بدی زده بود که سریعا پیگیری می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
1
13
این مملکت مال سپاه پاسدارانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این مملکت برا امام زمان هست و به زودی امثال این خانم توخالی درهم می رن اونجا که تمام متعفنین تاریخ رفتند!
نظرات شما
پیشخوان