تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۳ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

نوروزی: اثر مجازات شلاق، کینه است؛ چرا بر بقای آن اصرار دارید؟

کامبیز نوروز، روزنامه‌نگار و حقوقدان در یادداشتی از لزوم حذف مجازات شلاق نوشت.

کامبیز نوروزی

رویداد۲۴ اعتماد نوشت: کامبیز نوروزی در یادداشت خود آورده است: برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

او نوشت: در تعزیرات که تعیین جرم و مجازات تماما دراختیار قانونگذار است و به سهولت و بدون مانع شرعی می‌توان مجازات‌های دیگری تعیین کرد، چرا باید مجازاتی به نام شلاق تعزیری در قوانین کیفری ایران وجود داشته باشد و بر بقای آن اصرار داشت؟


بیشتر بخوانید: درخواست عباس عبدی از رهبر انقلاب برای حذف مجازات شلاق


او اضافه کرد: در مجازاتی مانند شلاق تعزیری تنها اثری که وجود دارد تحمیل رنج و درد و تحقیری بسیار سنگین و دشوار است. در این نوع کیفر نه آموزشی وجود دارد و نه تربیتی. برخی بر این تصور دیرینند که ارتکاب جرم یک عمل گناهکارانه شخصی است. با تحمیل رنج بدنی بر مجرم او دیگر راه خطا نمی‌رود و از ترس تحمل دوباره چنین دردی دیگر سراغی از جرم نمی‌گیرد. رنج و ارعاب و کینه تنها تاثیر شلاق تعزیری‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کامبیز نوروزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
0
1
بالاخره بهروز وثوقی هم افشا کرد که همه‌ی افراط‌گرایان اوایل انقلاب که عامل سانسور بازیگران قبل از انقلاب شدند، همین چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب بودند!
نظرات شما
پیشخوان