تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

محمد نصیری، ورزشکاری که پیشنهاد ساخت سرودملی را داد: هر روز آرزوی مرگ میکنم!

محمد نصیری که روزی پیشنهاد و درخواست آماده شدن سرود ملی جمهوری اسلامی را به آیت‌الله خمینی داده بود امروز در گفتگو با ایران ورزشی گفت: هر روز آرزوی مرگ میکنم.

محمد نصیری، ورزشکاری که پیشنهاد ساخت سرودملی را داد: هر روز آرزوی مرگ میکنم!

رویداد۲۴ محمد نصیری، در گفتگو با ایران ورزشی گفت: «هر روز از خدا آرزوی مرگ دارم. زیرا محمد نصیری با این همه افتخار و مدال هرکجای دنیا بود، هیچ دغدغه‌ای از نظر مالی و معیشتی نداشت. من با ۷۸ سال سن نباید دغدغه اجاره خانه و امرار معاش داشته باشم. دغدغه هر لحظه من است و مثل خوره دارد آبم می‌کند.

دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز المپیک و پنج مدال طلای وزنه‌برداری جهان، در گفتگو با ایران ورزشی درباره شرایط خود در بازگشت از کانادا و بازخرید شدن از سوی شرکت راه‌آهن صحبت کرده است: «با ۷۸ سال سن و کلی درد و بیماری که داشتم، چون دیگر توانی برای رفتن سر کار مثل یک کارمند را نداشتم، پیشنهاد بازخریدشدن را پذیرفتم.»

 «بیمه‌ای هم که اینجا داشتم، قطع شده و هیچ راه چاره‌ای هم ندارم! خدا می‌داند که در این شرایط سخت اقتصادی دارم با سیلی صورتم را سرخ نگه می‌دارم و روزگار می‌گذرانم. محمد نصیری که نامش به عنوان قهرمان ایرانی در تالار مشاهیر تاریخ وزنه‌برداری و ورزش جهان است، نباید درسن ۷۸ سالگی نگران اجاره خانه و هزینه‌های زندگی روزمره باشد.»

محمد نصیری، ورزشکاری که پیشنهاد ساخت سرودملی را داد: هر روز آرزوی مرگ میکنم!

نصیری در مصاحبه‌ای که در پرتال آیت‌الله خمینی به تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ درج شده درباره دیدار تاریخی خود با آیت‌الله خمینی در پاسخ به سوال «موضوع اصلی بحث شما در این دیدار چه بود؟» میگوید: ما در همه میدان‌هایی که پیروز می‌شدیم، دوست داشتیم سرود ملی مان نواخته شود و به همین دلیل وقتی خدمت امام رسیدیم، دیدم وقت خوبی است تا این موضوع را با ایشان در میان بگذارم. امام هم با متانت خاصی صحبتم را شنیدند و گفتند که مسئولین امر باید وارد عمل شوند.

{آنروز‌ها از همان سرود ملی حکومت پهلوی استفاده میشد. }

او همچنین گفته بود که: «من در قم مربی بدنسازی حاج احمد آقا بودم و به همین دلیل با ایشان و همچنین امام آشنایی داشتم. البته حاج احمد فوتبال بازی می‌کرد و اتفاقا فوتبالیست قابلی بود که زیر نظر همایون بهزادی تمرین می‌کرد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
2
ما اسطوره کش ترین هستیم. شرمنده شما هستیم آقای نصیری. ما که شما را می شناسیم و قدر شما را می دانیم اما زمانه دست ما را هم بسته تا شرایط درخور شما فراهم کنیم. ما هم مرگ آرزوی مرگ می کنیم که کاری برای شما و خودمان نمی توانیم بکنیم
نظرات شما
پیشخوان