تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲

بهترین پاوربانک براساس برند

پاوربانک از آن وسیله‌های امروزی اما بسیار ضروریست که باید در هر خانه‌ای باشد. اما یک پاوربانک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین پاوربانک

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: دنیای امروز دنیای تکنولوژی و گجت‌های هوشمند است و همه‌ی مردم هم چه بخواهند و چه نه چاره‌ای جز استفاده از این وسایل ندارند.

به گزارش رویداد۲۴ این وسایل هوشمند که از آن‌ها استفاده می‌کنیم برای خوب کارکردن نیازمند وسایل مربوط به خود هستند. یکی از وسایل مورد نیاز تمامی ما در دنیای امروز پاوربانک است.

وسایلی که این روز‌ها از آن‌ها بهره می‌گیریم همگی نیازمند شارژشدنند بنابراین به نظر می‌رسد داشتن یک شارژر همراه یکی از ضروریات است.

اما این شارژر یا پاوربانک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ نیاز شما چیست؟ آیا همه‌ی افراد باید از یک نوع پاوربانک استفاده کنند یا براساس نیازشان بهترین را گزینش کنند؟

در این نوشته می‌خواهیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

فراموش نکنید ما در ایرانیم بنابراین در این مطلب پاوربانک‌های موجود در این بازار و کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پاوربانک‌ها از آن دست محصولاتی هستند که تنوع بسیار زیادی داخل بازار دارند؛ البته تولیدکنندگان متنوعی آن‌ها را تولید می‌کنند. پس با این حساب، طبیعیست که برای خرید پاوربانک قدرتمند و متناسب با نیازهایمان، کمی دچار سردرگمی و دردسر شویم و گزینه‌های درستی را براساس خواسته‌هایمان مدنظر نداشته باشیم.

بهترین پاوربانک

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یک شارژر همراه است که می‌تواند لوازم الکترونیکی شما، از جمله موبایل، تبلت، دوربین، ساعت و در برخی موارد لپ‌تاپ‌تان را هم شارژ کند.

پاوربانک یک وسیله‌ی مستطیلی یا مربعی کوچک و نسبتا سبک است که بتوانید آن را در کیف، جیب یا اتومبیل خود بگذارید و هر موقع که شارژ تلفنتان تمام شد، آن را با کابل به پاوربانک وصل کنید و در زمان کوتاهی، باتری موبایلتان را شارژ کنید.

ویژگی‌های پاوربانک ایده‌آل

در بازار چندین برند وجود دارد که هر کدام هم چند مدل پاوربانک در رنج قیمت‌های مختلف تولید کرده‌اند. برای این‌که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، باید بدانید که چه مواردی را باید با هم مقایسه کنید تا بتوانید پاوربانکی متناسب با نیازتان بخرید.

ظرفیت پاوربانک

روی پاوربانک، ظرفیت آن نوشته شده، اما آن رقم، رقمی نیست که باید دنبالش باشید، چون ظرفیت حقیقی پاوربانک، همیشه کم‌تر از عددی است که روی آن نوشته شده دلیل آن هم این است که  ولتاژ خروجی از پاور بانک و ولتاژ ورودی به موبایل شما، باید با هم همگام شوند و همین مسئله موجب هدر رفتن بخشی از انرژی و کاهش راندمان شود. یک علت دیگر بروز این مسئله، کم‌کیفیت بودن سلول‌های باتری در پاوربانک است.

تعداد پورت‌ها

یکی از مواردی که در هر پاوربانک باید مورد نظر باشد و البته اهمیت زیادی دارد شمار و تعداد پورت‌های هر پاوربانک است. برخی از پاوربانک‌ها تنها یک پورت دارند. پس هنگامی‌که یک وسیله برای نمونه موبایلتان را در شارژ بگذارید، دیگر وسایلتان باید در لیست انتظار بمانند. اما اگر دو یا چند پورت در پاوربانک وجود داشته باشد، می‌تواند چند وسیله را همزمان شارژ کنید. البته، شارژ همزمان چند وسیله، سرعت شارژ را پایین می‌آورد؛ چرا که این سرعت بین دستگاه‌های مختلف تقسیم می‌شود.

جنس بدنه و وزن

وزن پاوربانک ارتباط مستقیمی با ظرفیت آن دارد. اگر پاوربانکی می‌خواهید که همیشه در جیب یا کیفتان باشد، باید این مورد را در نظر بگیرید. جنس بدنه نیز، المان دیگری‌ست که به سنگینی یا سبکی آن کمک می‌کند. همچنین، پاوربانک‌هایی که جنس فلزی دارند در مقابل گردوغبار و آب معمولا تا حد خوبی مقاومت دارند.

نوع باتری

در پاوربانک‌ها از دو نوع باتری استفاده می‌شود. باتری‌های لیتیوم یون، یا باتری‌های لیتیوم پلیمر که به شکل Li-Po یا Li-ion روی جعبه مشخص شده‌اند.

باتری‌های لیتیوم یونی، همان باتری‌هایی هستند که در اکثر موبایل‌های امروزی هم استفاده می‌شوند. این باتری‌ها سبکترند و طول عمر بالاتری دارند. بنابراین، احتمالا دلتان بخواهد پاوربانکی با این باتری داشته باشید.

حال، نگاهی به بهترین مارک پاوربانک در بازار می‌اندازیم. پاور بانک‌هایی که در ادامه بررسی می‌شوند، از برند‌های مختلف و در قیمت‌های گوناگون هستند. این کار، به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید پاور بانک مورد نیازتان را انتخاب کنید.

بهترین پاوربانک

بهترین پاور‌بانک‌های ۲۰۲۳ براساس برند

بهترین پاوربانک سامسونگ

اگر به محصولات بسیار باکیفیت کُره‌ای‌ها علاقه‌مند هستید، بهترین پاوربانک سامسونگ به انتخاب ما، شارژر همراه سامسونگ مدل U۱۲۰۰ با ظرفیت ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این شارژر همراه علاوه‌بر شارژ سریع کوآلکام، از امکان شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

ولتاژ‌های ورودی و خروجی ۵ ولت و شدت جریان خروجی نیز تا حداکثر ۳ آمپر ارائه می‌شود. جنس بدنه‌ی فلزی و بسیار باکیفیت، پشتیبانی از استاندارد‌های شارژ، امکان شارژ سریع ورودی و خروجی از دلایل دیگر ما برای انتخاب این پاوربانک هستند.

بهترین پاوربانک شیائومی

برخورد اول کاربران با برند نام‌آشنای این روز‌های بازار ایران، پیش از گوشی‌های هوشمند شیائومی به لوازم جانبی متنوع آن ازجمله پاوربانک بازمی‌گردد؛ البته فقط خود شیائومی مدنظر نیست. هنگام بررسی و انتخاب بهترین پاوربانک شیائومی، باید زیربرند‌های شرکت را نیز در نظر گرفت.

پاوربانک شیائومی مدل PLM۰۷ZM که در بازار جهانی با نام Pro Mi Power Bank ۳ شناخته می‌شود، به‌قدری قوی و پر از امکانات بود که کار ما را در انتخاب بهترین پاوربانک شیائومی کمی آسان‌تر است.  


بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های دنیا


بهترین پاوربانک انکر

انکر یکی از برند‌هایی است که تخصص خاصی در ساخت لوازم جانبی مختلف دارد و کیفیت مناسب محصولاتش مشمول حال پاوربانک‌هایش نیز می‌شود.

اگر بخواهید به‌دنبال بهترین پاوربانک انکر بگردید، احتمالاً به شارژر همراه انکر PowerCore III Elite با ظرفیت ۲۵٬۶۰۰ میلی‌آمپرساعت یا با شارژر همراه انکر مدل PowerCore Essential A۱۲۸۷ با ظرفیت ۲۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت برخورد خواهید کرد.

این دو پاوربانک انکر از استاندارد‌های بسیاری بهره می‌برند و می‌توانند ازطریق فناوری‌های شارژ متنوع دستگاه‌های مختلف را شارژ کنند.

بهترین پاوربانک انرجایزر

شرکت آمریکایی انرجایزر نامی آشنا در‌زمینه‌ی تولید انواع باتری و جزو تولیدکنندگان قدیمی و معتبر این حوزه است و محصولاتش نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند. انرجایزر محصولات متنوعی را درزمینه شارژر همراه دارد که انتخاب از بین آن‌ها کار راحتی نیست. بااین‌حال، اگر بخواهیم بهترین پاوربانک انرجایزر را به شما معرفی کنیم، قطعاً سراغ مدل UE۳۰۰۵۷PQ با ظرفیت ۳۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهیم رفت.

از دلایل چنین انتخابی، می‌توان به پشتیبانی از اکثر استاندارد‌های لازم شارژ مانند مدیریت هوشمند شارژ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی، شارژ ایمن، شارژ دو‌طرفه‌ی سریع و پشتیبانی از شدت جریان خروجی ۳ آمپری و پشتیبانی از فناوری پاور دلیوری و Quick Charge اشاره کرد.

بهترین پاوربانک

بهترین پاوربانک برای لپ‌تاپ

شارژر همراه راو پاور مدل RP-PB۲۰۱

اگر ابزار کارتان لپ‌تاپ باشد می‌دانید و درک می‌کنید که داشتن شارژر همراه برای آن تا چه اندازه مهم و ضروریست. اگر برای لپ تاپ خود به‌دنبال شارژر همراه می‌گردید تا کمی خیالتان از بابت تمام‌شدن بد‌موقع باتری آن راحت شود، شارژر همراه راو پاور مدل RP-PB۲۰۱ با ظرفیت PD ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت را می‌توانیم به شما معرفی کنیم.

برخی از دلایل انتخاب پاوربانک RP-PB۲۰۱ عبارت‌اند از: توان شارژ خروجی ۶۰ وات، استفاده از خروجی USB-A با تکنولوژی فست شارژ QC ۳.۰، امکان شارژ سریع پاوربانک با توان ۳۰ وات، بهره‌مندی از تکنولوژِ‌های شارژ سریع کوآلکام و پاوردلیوری، ایمن در‌مقابل اتصال کوتاه و شارژ و تخلیه بیش‌از‌حد و ظرفیت نسبتاً مناسب.

بهترین پاوربانک خورشیدی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاوربانک خورشیدی هم در بازار وجود دارد پس اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و نگران شارژ وسایل خود هستید این مشکل هم برطرف شده است.
از‌آن‌جاکه پاوربانک‌های خورشیدی بیش‌تر برای کاربرانی مناسب است که اهل سفر یا طبیعت‌گردی هستند، علاوه‌بر امکان شارژ خورشیدی پاوربانک، باید ویژگی‌هایی مانند مقاومت دربرابر ضربه و مقاومت دربرابر آب را نیز باید مدنظر قرار دهید. ما بهترین پاوربانک خورشیدی بازار را شارژر همراه خورشیدی پاوربانک خورشیدی گرین لاین مدل Solar Portable با ظرفیت اسمی ۳۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌دانیم.

پاوربانک گرین لاین مدل Solar Portable با قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوآلکام و فناوری پاوردلیوری، مدیریت هوشمند جریان شارژ، ظرفیت اسمی ۳۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و امکان شارژ خورشیدی دستگاه عرضه شده است.

پاوربانک Solar Portable با بهره‌مندی از ۴ کابل متصل از نوع USB-A، Type-C، میکرو یو‌اس‌بی و لایتنینگ کاربر را از هر‌گونه کابل اضافه‌ای بی‌نیاز می‌کند. یکی از ضعف‌های این پاوربانک را می‌توان وزن نزدیک به ۹۰۰ گرمی آن به‌حساب آورد که ممکن است باب میل برخی از کاربران نباشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان