تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

روغن موتور مناسب برای انواع دنا چیست؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی خود است. در این مقاله، تلاش کرده‌ایم تا روغن موتور "دنا" را بررسی و بهترین روغن برای انواع خودرو‌های "دنا" را معرفی کنیم.

روغن مناسب برای دنا پلاس چیست؟

رویداد۲۴ برای دنا‌های معمولی و دنا پلاس‌ها از موتور EF۷ تنفس طبیعی استفاده می‌شود که حدود ۱.۷ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار توان و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توجه داشته باشید که EF۷ اولین موتور تولید داخلی‌ای است که به سیستم VVT مخصوص سوپاپ‌های ورودی مجهز شده است، از این رو، می‌تواند بازده تنفسی بهینه‌ای داشته باشد. از این موتور، هم برای دنا‌های معمولی استفاده شده است و هم برای دنا پلاس ها، به این ترتیب، روغن موتور‌های مناسب برای این دو خودرو، ویژگی‌های یکسانی دارند.

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته
دنا معمولی و دنا پلاس SL و شاخص های بروزتر ۱۰W40

روغن موتور مناسب برای انواع دنا پلاس‌های توربو چیست؟

برای دنا پلاس‌های توربو با گیربکس دستی و اتوماتیک، از نسخه‌ی پرخوران شده EF۷ استفاده می‌شود. این نسخه، در مقایسه با نسخه تنفس طبیعی، توان و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. EF۷ توربو یا EF۷-TC با پرخوران شدن می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به گیربکس دستی و یا اتوماتیک منتقل کند.

نام خودرو API SAE یا بازه ویسکوزیته SAE یا بازه ویسکوزیته
دنا پلاس توربو دنده ای و اتوماتیک SL و شاخص های به‌روزتر ۱۰W40 (توصیه دفترچه راهنمای خودرو) ۵W40 (توصیه شده به خودروهایی که در مناطق خیلی سرد تردد می کنند)

به طور کلی، ویژگی روغن موتور مناسب برای دنا‌های تنفس طبیعی و دنا‌های توربو یکسان است. با این حال، اگر خودروی شما دارای موتور توربو است و در مناطق بسیار سرد زندگی می‌کنید، می‌توانید به جای استفاده از روغن ۱۰ W۴۰، از روغن ۵ W۴۰ نیز استفاده کنید. این تغییر ممکن است به خاطر ویژگی‌های زیست‌محیطی و دمای پایین منطقه‌ی سکونت شما پیشنهاد شود.

برای هر سرویس انواع دنا چند لیتر روغن نیاز است؟

در هر سرویس دوره‌ای برای هر نوع دنا، شما باید ۵.۵ لیتر روغن تهیه کنید، مگر اینکه تشخیص داده شود که فیلتر روغن نیاز به تعویض ندارد، در این صورت باید ۵ لیتر روغن برای سرویس خریداری کنید. با این حال، بهتر است که در هر سرویس، همراه با روغن، فیلتر روغن نیز تعویض شود.

نام خودرو حجم روغن مورد نیاز با تعویض فیلتر حجم روغن مورد نیاز بدون تعویض فیلتر
انواع دنا اعم از توربو و تنفس طبیعی ۵.۵ لیتر ۵ لیتر

روغن موتور مناسب برای انواع دنا با موتور EF۷ تنفس طبیعی چیست؟

برای دنا‌هایی که موتور EF۷ تنفس طبیعی دارند بهتر است از روغن موتور با ویسکوزیته ۱۰ W۴۰ و شاخص‌های کیفی SL و جدیدتر استفاده شود.

روغن موتور مناسب برای انواع دنا پلاس‌های توربو چیست؟

برای دنا‌هایی که موتور EF۷ توربو دارند بهتر است از روغن موتور با ویسکوزیته ۱۰ W۴۰ و شاخص‌های کیفی SL و جدیدتر استفاده شود. البته اگر در مناطق بسیار سردی زندگی می‌کنید می‌توانید از روغن ۵ W۴۰ هم استفاده کنید.

برای هر سرویس انواع دنا چند لیتر روغن نیاز است؟

در صورت تعویض فیلتر روغن در هر سرویس دوره‌ای برای انواع دنا باید ۵.۵ لیتر روغن تهیه کنید و اگر تشخیص بر این بود که فیلتر روغن عوض نشود، باید ۵ لیتر روغن برای سرویس خریداری کنید. البته بهتر است که در هر سرویس به همراه روغن، فیلتر روغن نیز تعویض گردد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
0
دنبه گوسفند دوساله به بالا بهترین روغن برای موتور این آشغالهاست . البته وازلین هم خوبه !!!! ولی کم بزنید .
نظرات شما
پیشخوان