تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳

تصاویر جنگنده روسی که به زودی وارد ایران می‌شود

همه چیز درباره جنگنده مشهور روسی که به زودی وارد ایران می‌شود را می‌توانید در فیلم زیر ببینید.

جنگنده روسی

رویداد۲۴ سوخو ۳۵ نسبت به سوخو-۲۷ام، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.

سوخو ۳۵ که با نام فلانکر‌ای در ناتو شناخته می‌شود، نام دو نسخه بهبود یافته از جنگنده دفاع هوایی SU۲۷ است. این جنگنده تک سرنشیه و دو موتوره با قابلیت مانورپذیری بالا و برتری هوایی توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و ساخته شده است.

داستان تولید این جنگنده به ۴۰ سال پیش بازمی گردد، زمانی که در دهه ۱۹۸۰، سوخو به دنبال ارتقای جنگنده بسیار موفق SU۲۷ خود بود. نتیجه این تلاش ها، بهبود قابلیت‌های آیرودینامیکی این پلتفرم، و ارائه جنگنده‌ای جدید با نام سوخو-۲۷ام بود.


بیشتر بخوانید:

اولین ویدئو از برخورد سوخو روسی و پهپاد آمریکایی

فیلم فرود عجیب یک جنگنده روسی روی ناو هواپیمابر


سوخو-۲۷ ام نخستین پروازش را در ژوئن ۱۹۸۸ انجام داد، اما شوروی تنها ۱۴ فروند از آن را تولید کرد که تعدادی از آن‌ها به وسیله تیم نمایش هوایی شوالیه‌های روسی به‌کار گرفته شد و سپس تمامی آن‌ها را از خدمت بازنشست کرد.

این هواپیما برای فروش به بسیاری از کشور‌ها از جمله برزیل، هند، کره جنوبی و ترکیه پیشنهاد شده بود که دستاورد زیادی برای شوروی به همراه نداشت؛ بنابراین پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، شرکت سوخو با هدف جذب سفارشات بیشتری برای صادرات، نام جنگنده را به سوخو ۳۵ تغییر داد.

سوخو-۳۵ نسبت به سوخو-۲۷ام، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.

منبع: فرادید
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جنگنده روسی
نظرات شما
پیشخوان