تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهترین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان

یکی از زیباترین شهرهای ایران که از بس زیباست به عروس گیلان هم شهرت دارد لاهیجان است که جز زیبایی پیشینه‌ تاریخی هم دارد.

لاهیجان

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: اگرچه این روز‌ها با وضعیت اقتصادی سفررفتن کمی دشوار شده است، اما هنوز هم می‌توان به شهر‌های کشورمان سفر کرد و از زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها لذت برد.

یکی از شهر‌های بسیار زیبا در کشور ما لاهیجان است که از بس زیباست به عروس گیلان هم مشهور است.

لاهیجان زیاد هم از مرکز دور نیست یعنی می‌توان یا چند ساعت رانندگی خود را به آن‌جا رساند و از جاذبه‌های آن سرمست شد. هوایش را نوشید و در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش قدم زد.

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که اشاره کردیم لاهیجان جاذبه‌های گردش‌گری بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید در هر فصلی از زیبایی‌ها آن بهره ببرید.

در این نوشته می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان آشنا کنیم با ما همراه شوید و سفری کوتاه به لاهیجان برویم.

جاذبه‌های گردشگری لاهیجان

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

بام سبز لاهیجان

از زیباترین و پربازدیدترین جا‌هایی که در لاهیجان وجود دارد بام سبز این شهر است. بام بام سبز درواقع فضایی مسطح در مسیر بالای شیطان کوه؛ کوهی مشهور در لاهیجان است. از آن‌جاکه این مکان به نمای شهر و دیدنی‌های لاهیجان مانند شیطان‌کوه، استخر لاهیجان و مزارع چای دامنه کوهستان‌های لاهیجان اشراف دارد، آن را بام سبز لاهیجان می‌نامند. همین که بالای بام سبز می‌روید گویی تمام شهر لاهیجان زیر پایتان است و همین این فضا را بسیار دیدنی و جالب می‌کند.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

حمام گلشن لاهیجان

همان‌گونه که می‌دانید لاهیجان تنها طبیعت زیبایی ندارد و جاذبه‌های آن به طبیعت محدود نیست. این شهر دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی زیادیست. یکی از آثار تاریخی و باستانی در لاهیجان حمام گلشن این شهر است که به دوره قاجار برمی‌گردد.

این حمام در محله میدان لاهیجان و در مقابل یکی از بنا‌های تاریخی و جا‌های دیدنی لاهیجان، یعنی مسجد جامع لاهیجان و بقعه چهارپادشاهان قرار دارد. این حمام که در زمان فتحعلی‌شاه ساخته شد، در گذشته دارای خزینه‌ها و حوضچه‌های گوناگون بود، اما به دلیل امتداد خیابان، امروزه تنها نیمی از آن پا بر جاست. حمام گلشن در سال ۱۳۳۴ به ثبت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران رسید.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

شیطان کوه

قلب لاهیجان شیطان کوه است. کوهی سرسبز و زیبا پوشیده از درختان بلند که تپه‌ماهور‌های آن پوشیده از بوته‌های چای است. هر کسی که به لاهیجان می‌رود شیطان‌کوه جزو نخستین جاهاییست که به آن سر می‌زند و از زیبایی آن لذت می‌برد. همان‌گونه‌که گفتیم این کوه زیبا در مرکز لاهیجان قرار دارد بنابراین وارد شهر که می‌شوید این کوه سبز با آن آبشار بی‌مانندش در برابر چشمانتان خودنمایی می‌کند.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

استخر لاهیجان

یکی از مهم‌ترین جا‌های دیدنی لاهیجان استخر این شهر است. این استخر که در بخش شرقی شهر، در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان‌کوه قرار دارد زیبایی لاهیجان را صد چندان کرده است.

این استخری ۱۷ هکتار وسعت و عمقی در حدود ۴ متر دارد. در گذشته این استخر مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده است و با آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در میان استخر جزیره زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به‌وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. درازای حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر است و در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دورتادور استخر را احاطه کرده است.

این استخر و اطراف آن محل ورزش و تجمع و محلی برای بازدید و گفت‌وگو میان اهالی شهر و گردشگران است و هر ساعت از روز که از آن‌جا عبور کنید افراد زیادی را در آن‌جا می‌بینید.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

تله کابین لاهیجان

تله‌کابین از وسایل تفریحیست که بسیاری از مردم به آن علاقه دارند و اتفاقا در لاهیجان تله‌کابین تفریحی وجود دارد که باتوجه به فضا و مناظر زیبای این شهر سوارشدن آن خالی از لطف نیست.

هنگامی‌که سوار تله‌کابین می‌شوید گویی یک گوی سبز زیر پایتان است که شما را از شدت زیبایی به وجد می‌آورد.


بیشتر بخوانید: ماسوله خراسان کجاست؟


بد نیست بدانید تله کابین بام سبز لاهیجان در مجاورت خود کافه، رستوران، شهربازی و امکانات رفاهی مناسبی دارد بنابراین محیطی دلچسب برای گشت‌وگذار‌های خانوادگی محسوب می‌شود. این تله کابین مسیر خود را از دامنه شیطان کوه لاهیجان آغاز و در میانه آن از فراز مزارع چای عبور می‌کند.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

بازار سنتی لاهیجان

به شما پیشنهاد می‌کنیم به هر شهری که سفر می‌کنید بازار سنتی آن‌جا را از دست ندهید. درواقع شما با سفر به هر شهری باید به جز دیدن جا‌های دیدنی آن‌جا فرهنگ و تاریخ مردمانش را هم درک کنید و بازار یکی از آن جاهاییست که به‌خوبی این موارد را در خود دارد و شما با قدم زدن در آن گویی تمام تاریخ آن شهر را پیش رو دارید.

لاهیجان هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر به این شهر سبز سفر کردید حتما به بازار سنتی آن‌جا هم سری بزنید.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

 

بقعه شیخ زاهد گیلانی

از جا‌های دیدنی لاهیجان که در روستای شیخ انور قرار دارد بقعه شیخ انور که با نام شیخ زاهد گیلانی هم شناخته می‌شود. این بقعه زیبایی بسیار خاصی دارد چراکه در میان مزارع چای قرار دارد و گنبد فیروزه‌ای آن جلوه بسیار زیبایی در این فضا دارد.

بد نیست بدانید این بقعه از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. در این بقعه شیخ تاج‌الدین ابراهیم، ملقب به شیخ زاهد گیلانی دفن شده است. وی از عرفا و دراویش بزرگ و از استادان شیخ صفی‌الدین اردبیلی بود.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

آرامگاه کاشف السلطنه

لاهیجان شهریست که تاریخ و طبیعت را در کنار هم دارد پس اگر در کنار گشت و گذار در طبیعت خواستید از یک جای تاریخی زیبا هم دیدن کنید آرامگاه کاشف‌السلطنه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آرامگاه کاشف السلطنه لاهیجان، به عنوان یک مقصد مذهبی و تاریخی، برای گردشگران و بازدیدکنندگان جذابیت خاصی دارد. معماری زیبا، طرح‌های هنری و تزئینات داخلی آن، به همراه جوامع محلی که در این مکان حضور دارند، بازدیدکنندگان را به دنیای قدیمی و تاریخی شهر لاهیجان برمی گرداند. در کل، آرامگاه کاشف السلطنه لاهیجان، یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان لاهیجان است که برای بازدید کنندگانی که به دنبال دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هستند پیشنهاد می‌شود.

این آرامگاه به یاد علی بن موسی الرضا، معروف به کاشف السلطنه، که یکی از علمای برجسته قرن یازدهم میلادی بود، بنا شده است. این آرامگاه در قلب شهر لاهیجان واقع شده و دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی است که از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار ارزشمند است.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

تالاب سوستان

یکی از جا‌های دیدنی لاهیجان تالاب سوستان است. این تالاب  در نزدیکی روستای سوستان، در پنج کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و ۴۹ کیلومتری جنوب شرقی رشت قرار دارد. سوستان از سمت شمال به روستای کوه بیجار و از سمت جنوب و غرب به شالیزارهای متراکم لاهیجان ختم می‌شود و در شرق آن نیز روستای کتشال و تپه‌ماهورها قرار دارند. فاصله زمانی این تالاب با شهر لاهیجان از نزدیک‌ترین مسیر ۱۳ دقیقه و با رشت ۵۸ دقیقه است.

جاذبه‌های گردش‌گری عروس گیلان

آرامگاه قادر نبی

یکی از جا‌های زیبا و خاصی که شاید هر کسی نداند آرامگاه قادرنبیست. در ۶۷ کیلومتری لاهیجان، در مسیر دیلمان به آسیابر این مکان وجود دارد این بنا در دهکده بابا، ولی دیلمان قرار گرفته است که به آرامگاه قادر پیغمبر شهرت دارد.فارغ از این‌که فردی مذهبی هستید یا نه فضا و معماری این بنا بسیار دیدنیست.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
0
اسم اصلیش شاه کوهه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان