تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

رامسر از آن شهرهای شیک و زیبای ایران است که محبوبیت زیادی بین مردم دارد و گشت و گذار در آن برای همه لذت‌بخش است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: یکی از محبوب‌ترین شهر‌ها در میان ایرانی‌ها رامسر و استان مازندران است.

رامسر شهری لوکس است بنابراین بسیاری از این شکوه لذت می‌برند و این شهر را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند. ازسوی دیگر رامسر طبیعتی بی‌نظیر دارد که دل هر کسی را به دست می‌آورد و افراد دوست دارند ساعات زیادی در آن بمانند و از زیبایی‌هایش کیفور شوند.

در این مطلب از بخش گردشگردی شما را به رامسر می‌بریم و با جا‌های دیدنی این شهر زیبا آشنایتان می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری رامسر

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

کاخ سلطنتی یا کاخ مرمر

هنگامی‌که پایتان به رامسر می‌رسد یکی از پرجاذبه‌ترین و خاص‌ترین چیز‌هایی که نظرتان را به خود جلب می‌کند کاخ مرمر است. 

به گزارش رویداد۲۴ رضاشاه پهلوی این کاخ درا در یکی از باغ‌های سرسبز رامسر و در در سال ۱۳۱۶ ساخت و آن را اقامتگاه خاندان خود کرد. محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران و همسر دومش ثریا اسفندیاری ملکه وقت ایران ماه عسل خود را در این کاخ گذراندند. ساختمان کاخ در میان باغی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر قرار دارد که اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده‌است و یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است.

معماری و اطراف این کاخ به اندازه‌ای زیباست که گردشگران زیادی برای دیدن آن می‌آیند و ساعات زیادی را در آن و محیط اطرافش به گردش می‌پردازند، عکس می‌گیرند و خاطره‌سازی می‌کنند.
اکنون موزه تماشاگه خزر در این کاخ دایر است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

بوستان جنگلی صفارود

بوستان صفارود از جاذبه‌های طبیعی رامسر است. این جنگل دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی ازجمله رودخانه، جنگل، پوشش گیاهی متنوع و چشمه‌های آب‌معدنیست که در کنار یکدیگر منظره فوق‌العاده‌ای را تشکیل می‌دهند. از میان این جنگل آب و روخانه‌ای گوارا عبور می‌کند و دلیل نام‌گذاری این جنگل هم همین است.

در این جنگل آلاچیق و امکانات رفاهی وجود دارد و از این رو برای اسکان خانواده‌ها و گذران ساعاتی خوش در کنار هم بسیار جذاب است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

تله کابین رامسر

تله‌کابین رامسر یکی از بهترین و زیباترین تجاربیست که در سفر به این شهر می‌توانید داشته باشید. بد نیست بدانید تله کابین رامسر از بزرگ‌ترین تله کابین‌های ایران و خاورمیانه است. هنگامی‌که می‌خواهیم سوار تله‌کابین شوید وارد یک مجموعه ورزشی و تفریحی می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

هنگامی‌که تله‌کابین حرکت می‌کنید تازه متوجه زیبایی منحصربه‌فرد جایی که هستید می‌شوید. مناظر زیر پا و اطرافتان به اندازه‌ای زیباست که شاید باورتان نشود. این‌جاست که دهان انسان از شگفتی به‌راستی باز می‌ماند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

هتل قدیم رامسر

جای دیگری در رامسر وجود دارد که دیدنش را بسیار پیشنهاد می‌کنیم و آن هم جایی نیست جز هتل قدیم رامسر که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها زیبایی خود را حفظ کرده است.


بیشتر بخوانید: بهترین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان


این هتل با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر و کنار پارک ملی و در نزدیکی کاخ مرمر قرار دارد و یکی از اندک هتل‌هایی است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر

جنگل دالخانی

یکی از زیباترین جنگل‌هایی که در عمرتان می‌توانید ببینید جنگل دالخانی رامسر است. جالب است بدانید این جنگل به اندازه‌ای زیباست که به آن دالان بهشت هم می‌گویند. جنگل دالخانی در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار گرفته است و در دامنه کوهستان البرز جای دارد. درختان، کوهستان و مه که از کوهستان به پایین سرازیر می‌شود، منظره شگفت آوری را پدید می‌آورد.

موزه عاج رامسر

موزه عاج، یکی از تخصصی‌ترین موزه‌های دنیا در زمینه اشیای ساخته شده از عاج فیل است. در این موزه، ۳۰۰ شی تزئینی ساخته شده از عاج به علاوه آثاری دیگر از زیستگاه‌های فیل در جهان گردآوری شده است. مکان این موزه، به کاخ تاج الملوک مشهور است.

روستای جواهر ده

از جا‌های پرطرفدار و محبوب در میان گردشگران رامسر روستای جواهرده است. روستای جواهرده در بیش‌تر سال پوشیده از ابر است و همین موضوع سبب می‌شود گشت و گذار را برای شما بسی شگفت‌انگیز و رویایی کند.در نزدیکی جواهرده یک دریاچه به نام قو وجود دارد که اگرچه بکر نیست، اما دیدنش هم خالی از لطف نیست. این دریاچه که در ابتدا یک برکه بود، با تلاش بخش خصوصی به‌صورت دریاچه درآمد و امروزه از جا‌های دیدنی رامسر به شمار می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری ، رامسر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان