تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

فرمانده ائتلاف ضد داعش: حشد الشعبی به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش شده است

فرماندۀ ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه انگلیسی «دیلی بیست» با حمایت از نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: این نیروها با موافقت دولت عراق و به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند.
رویداد۲۴-فرماندۀ ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه انگلیسی «دیلی بیست» با حمایت از نیروهای الحشد الشعبی عراق گفت: این نیروها با موافقت دولت عراق و به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند.

به نوشته روزنامه دیلی بیست، استفان تاونسند افزود: شکست داعش در عراق و سوریه حداکثر دو سال به طول می انجامد. نمی توان تاریخ مشخصی را برای پایان جنگ با داعش تعیین کرد اما روند عملیات تاکنون و نتایج به دست آمده بسیار خیره کننده است.

وی گفت: پس از آزادسازی دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه نیروهای ائتلاف عملیات خود را برای بیرون راندن و نابودی عناصر باقی مانده داعش در صحرای هم مرز میان عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

استفان تاونسند با اشاره به اینکه خطرناک ترین سلاح در موصل اکنون خودروهای بمب گذاری شده داعش است افزود: عملیات نیروهای عراقی در موصل به طور موقت و به دلیل کمبود مهمات متوقف شده است.
استان نینوا از 17 اکتبر 2016 شاهد عملیات نظامی گسترده ای به منظور بازپس گیری شهر موصل است که داعش در ژوئن 20144 آن را به اشغال خود درآورد.

نیروهای مشترک عراق در زمینه آزادسازی شماری از شهرها و مناطق به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند و دولت عراق نیز تعهد داد تا از تاسیسات زیربنایی موصل محافظت کرده و آوارگان را به مناطق آزاد شده بازگرداند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان