تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
پایگاه اینترنتی «د استریت»:

خریدن هواپیماهای بوئینگ خوب است اما در مورد تخفیف 50درصدی لاف نزنید

پایگاه اینترنتی «د استریت» در خصوص خبرهایی که در مورد تخفیف 50 درصدی بوئینگ به ایران منتشر شده نوشت: به نظر می‌رسد یکی از مقامات ایران لاف زده که ایران در خرید 16.6 میلیارد دلاری جت‌های بوئینگ 50 درصد تخفیف گرفته است. اما در شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، کسی فهرست قیمت‌ها را ارائه نمی‌دهد.
رویداد۲۴- پایگاه اینترنتی «د استریت» در خصوص خبرهایی که در مورد تخفیف 50 درصدی بوئینگ به ایران منتشر شده نوشت: به نظر می‌رسد یکی از مقامات ایران لاف زده که ایران در خرید 16.6 میلیارد دلاری جت‌های بوئینگ 50 درصد تخفیف گرفته است. اما در شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، کسی فهرست قیمت‌ها را ارائه نمی‌دهد.

به گزارش رویداد۲۴، «د استریت» در ادامه نوشت: یکی از مقامات ایرانی می‌گوید این کشور نیمی از قیمت جت‌های بوئینگ را پرداخته که به نظر می‌رسد آن را بسیار ویژه می‌داند اما نباید این‌طور باشد.

در ادامه این گزارش آمده: ایران، بیدار شو. همه برای هواپیماهای بوئینگ نصف قیمت را پرداخت می‌کنند —به‌جز آن‌هایی که حتی کمتر از نصف قیمت را می‌پردازند. و در مورد ایرباس هم همین‌طور است. هیچ‌کس قیمت آمده در لیست قیمت‌ها را نمی‌پردازد.

ریچارد ابولافیا، تحلیلگر مسائل حمل‌ونقل هوایی در تیل گروپ گفت: «هرکس بیش از 12 جت نیاز داشته باشد، 50 درصد تخفیف قیمت‌های آمده در فهرست قیمت‌های بوئینگ و ایرباس شامل حالش می‌شود.»

روز یکشنبه بود که خبرگزاری ایرنا گزارش داد که اصغر فخریه‌کاشان، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی ایران گفته کشورش در ازای خرید 80 هواپیمای جدید بوئینگ تنها نیمی از قیمت قرارداد را پرداخت خواهد کرد.

دوگ آلدر گفت: «ما در مورد جزئیات هیچ توافقنامه‌ای صحبت نمی‌کنیم.» ضمن اینکه شرکت‌های هواپیمایی که با بوئینگ و ایرباس توافقنامه امضا می‌کنند، قیمت اصلی خرید خود را فاش نمی‌کنند.

بااین‌حال اسکات همیلتون، تحلیلگر هوافضا گفت: «این‌طور رایج است که سفارش‌های بزرگ با تخفیف‌های بزرگ نیز همراه هستند، چه بوئینگ باشد، چه ایرباس یا شرکت دیگری. اظهارات مقامات ایرانی در مورد تخفیف 50 درصدی نیز بر مبنای همین واقعیت است.»

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان