تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

لاریجانی: علاقه ندارم به خاطر دیگران به جهنم بروم /ما خارج از دین نشدیم و شهادتین را هم گفتیم

رئیس مجلس در برابر تذکر نماینده مردم میاندوآب که نسبت به استفاده نادرست از یک ماده آیین نامه انتقاد کرد، گفت: من هیچ علاقه‌ای ندارم که به خاطر دیگران به جهنم بروم، به هر حال ما براساس آیین نامه قسم خوردیم.
رویداد۲۴-رئیس مجلس در برابر تذکر نماینده مردم میاندوآب که نسبت به استفاده نادرست از یک ماده آیین نامه انتقاد کرد، گفت: من هیچ علاقه‌ای ندارم که به خاطر دیگران به جهنم بروم، به هر حال ما براساس آیین نامه قسم خوردیم.

به گزارش خبرآنلاين، جهانبخش محبي‌نيا در جريان بررسي لايحه برنامه ششم توسعه، فرصت يافت تا با تكيه بر ماده  157 به بيان تذكري بپردازد، او خطاب به لاريجاني گفت: ما آن سختي و پيچدگي كار را لمس مي‌كنيم و مجاهدتي كه شما در مديريت مجلس داريد قابل وصف و قابل احترام است. الان چند روز است كه با تاسی به ماده 157 و رفع ابهام برخي از مواقع دست به اصلاح ميزنيم، گاهي متن را تكميل ميكنيم و كارهايي كه در دايره رفع ابهام نمي گنجد.

وي با اشاره به استفاده نادرست از ماده 157، افزود: گاهي من از روساي عزيزي كه جلسه را هدايت ميكنند، شنيدم كه وقتي رفع ابهام مطرح ميشود، ميگويند اصلاحيه را راي بدهيد،‌ يعني خودشان هم تاييد ميكنند كه اين اصلاح است نه ابهام. شما در خلوت پارلمان فرموديد كه عدم مشاركت در راي مسئوليت شرعي دارد. اجازه بدهيد تا من هم در جلوت اين پارلمان با كسب اجازه از شما كه بزرگ و معلم بنده هستيد، بگويم كه آقاي دكتر! هم ما و هم هيئت رئيسه از اين ماده خيلي استفاده نكنيم.

محبي نيا ادامه داد: من وقتي از راديو دو ساعتي كه نظرها را استماع مي‌كردم، به خاطر رفع ابهام پي در پي و متواتر آن ابهت و حيثيت مجلس كمي زير سئوال مي‌رود.

پس از پايان تذكر محبي نيا، اين فرصت مهيا شد تا رئيس مجلس به شفاف سازي مورد تذكر داده شده، بپردازد. او گفت: من به جناب محبي نيا دوستم بگويم كه من هيچ علاقه اي ندارم و نخواهم داشت كه به خاطر ديگران به جهنم بروم، به هر حال ما براساس آيين نامه قسم خورديم اما ممكن است برداشت ها متفاوت باشد، مثلا در مورد بند 157 اگر ابهام باشد،‌رئيس جلسه مي‌تواند همان جا با رأي مجلس اصلاح كند يا ارجاع دهد.

لاريجاني تأكيد كرد: ولي در ماده 156 برداشت من با شما متفاوت است. در متن بررسي برنامه ما مشكلي داريم كه اصلاحي كرديم اما  قسمت برنامه را اين اصلاح نكرديم، در بودجه اين مشكل را نداريم، در برنامه مسير بررسي را گفته است. ما ميخواستيم در آن زمان كه اصلاح ميكرديم اين را اصلاح كنيم كه نشد الان ما هستيم و نص اين.

لاريجاني با بيان اين نكته كه هيئت رئيسه هم اين نگراني داشت و بر همين اساس تصميم گرفته شد و قسم خورديم كه اين راه را برويم، افزود: در همان جا بحثي دارد كه اگر اصل راي نياورد موضوع براي بررسي مجدد به كمييون تلفيق ميرود اما در ماده 156 چيز ديگري مي‎گويد. ببنيد ما كه فقط با ماده 184 و185 كه نميتوانيم برنامه را تصويب كنيم، ما با كل آيين نامه ميتوانيم اين را تصويب كنيم. فقط با ماده 184 و 185 نيست. ما مواد ديگري داريم، آن مواد ديگر چند قسم است و يك قسم معارض است كه بايد كنار بگذاريم، بخشي از مواد هست كه معارض نيست و آنجا كه لامز است بايد به آن رجوع كنيم. ماده 156 از اين قسم است

رئيس مجلس اظهار كرد: بر اين اساس مي تواند ابهام نداشته باشد و فقط اشكالي داشته باشد. هر زمان رئيس مجلس بگويد براي رفع مشكلش ارجاع شود.

لاريجاني ضمن قبول بخشي از تذكر محبي نيا گفت: ضمن اينكه فرمايش شما را قبول دارم و ما نبايد خيلي از اين مواد استفاده كنيم و اما شما مي دانيد كه چه مشكلاتي وجود دارد، لذا مساعي جميله دوستان نياز است تا از اين مسير يك قانون قانون منقح ببريم. براي آنكه منطق ما را بدانيد كه ما خارج از دين نشديم و شهادتين مان را هم گفتيم.(خنده)

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان