تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
حقانی، عضو شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

سازمان بازرسی هم نمی‎تواند به راحتی شهرداری را رصد کند

یک عضو شورای شهر تهران معتقد است شهرداری غیرقابل رصد است. حتی سازمان بازرسی کل کشور نیز به راحتی نمی‎تواند شهرداری را رصد کند. به گفته او شورای شهر قدرت لازم برای نظارت بر شهرداری را ندارد.
رویداد۲۴- یک عضو شورای شهر تهران معتقد است شهرداری غیرقابل رصد است. حتی سازمان بازرسی کل کشور نیز به راحتی نمی‎تواند شهرداری را رصد کند. به گفته او شورای شهر قدرت لازم برای نظارت بر شهرداری را ندارد.

تخلفات سریالی شهرداری تهران یکی پس از دیگری از سوی اعضای اصلاح‎طلب شورای شهر رونمایی می‎شود. این بار نیز محمدمهدی تندگویان، عضو شورای شهر تهران پرده از قراردادهای نجومی تابلوهای تبلیغاتی شهرداری برداشت.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگويي، در مورد قراردادهای مبهم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در واگذاری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، این قراردادها را نجومی خواند و گفت: در خصوص شفاف‎سازی قراردادهای سازمان زیباسازی 26 بار مکاتبه داشته و دو تذکر رسمی به شهردار تهران در این خصوص ارائه کرده‌ام.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه سازمان زیبا‎سازی در این خصوص شفاف‎سازی نمی‎کند اعلام کرد: موضوع مورد بحث ما با سازمان نوسازی ایجاد سامانه‎ای بود که در آن بتوان تعداد تابلوهای تبلیغاتی مبلغ و میزان قراردادهایی که  با این نهاد بسته شده را رصد کرد.

او افزود: در پاسخ به درخواست‎های مکرر ما مبنی بر دسترسی به این سامانه به صراحت عنوان شد که به دلیل مشکلات امنیتی امکان آن وجود ندارد، چگونه است که من به اطلاعات فردی اشخاص حقیقی دسترسی دارم، ولی به عنوان یک عضو شورای شهر نمی‎توانم به این سامانه دسترسی پیدا کنم؟!

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: وقتی در شهرداری رانتی وجود داشته باشد خود شهردار از همه‎کس بهتر می‎داند، عده‎ای با ارتباطاتشان رانت را به وجود آورده‎اند. در واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بین آن قیمتی که به شورا اعلام می‎شود و قیمتی که صاحبان تبلیغات می‎گیرند؛ اختلاف قیمت قابل توجهی وجود دارد. 

او بیان کرد: مدیران سازمان زیباسازی، مدیران درستکاری هستند اما در زیر چرخ‎دنده‎های  مجموعه‎ای قرار گرفتند که درست نیست.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: مقامات و قوه قضایه بارها و بارها بر لزوم شفافیت در دستگاه‎های مختلف تاکید کرده‎اند. باید بررسی کرد هزینه‎های متفرقه از کجا تامین می‎شود، هزینه‎هایی که از چشم سازمان‎های نظارتی به دور است. در مملکتی که یک نظام اسلامی دارد آیا نباید رصد کرد منابع درآمدی از کجاست؟

حقانی در پاسخ به این سوال که چرا سند و مدرک این تخلفات در اختیار دستگاه‎هایی مثل قوه قضایه قرار نمی‎گیرد تا رسیدگی شود گفت:  سازمان بازرسی کل کشور 2 تا 3 ماه در یک سازمان اتراق می‎کنند و تمام هزینه‎های جاری، هزینه‎های توسعه و منابع درآمدی آن سازمان را مورد بررسی قرار می‎دهند. اما شهرداری غیرقابل رصد است. حتی سازمان بازرسی کل کشور نیز به راحتی نمی‎تواند شهرداری را رصد کند. 

این عضو اصلاح‎طلب شورای شهر در پاسخ به این سوال که چقدر از این پرده‎برداری‎ها به دلیل نگاه سیاسی است، گفت:  ما از اول حرفمان همین بوده که شورای شهر قدرت لازم برای نظارت بر شهرداری را ندارد اما سمت و سوی افراد باهم فرق می‎کند، بعضی از افراد نزدیک انتخابات سمت و سو می‎گیرند تا به مردم بگویند ما نقش خود را ایفا کرده‎ایم. 

او ادامه داد:  تخلف سازمان زیباسازی شهرداری واقعيت دارد، درآمد این سازمان با مبلغی که به شورای شهر اعلام می‎کند تفاوت دارد ولی ای کاش پرده‎برداری از این مساله در این جهت نبود.

حقانی بیان کرد: سازمان زیباسازی نامه‏ محرمانه‎ای به شورای شهر در پاسخ به درخواست‎های شورا برای ارائه گذرواژه دسترسی به سامانه اطلاعات مربوط به تابلوهای تبلیغاتی نوشته و اعلام کرده است به دلایل امنیتی این گذرواژه در اختیار شورا قرار نمی‎گیرد،اما نمایندگان شورای شهر محترم‎ترین افراد به مردم هستند. قطعا این مساله چه از جانب عضوی که آن را مطرح کرده است و چه از جانب دیگر اعضای شورای شهر پیگیری خواهد شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان