تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

عامل اصلی گران‌فروشی گوشت قرمزمعرفی شد

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور علت گرانی گوشت قرمز در کشور را قصابی ها دانست و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت امور دام باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با نرخ مصوب 315 هزارریال عرضه شود و عرضه گوشت با نرخی بیشتر تخلف است.
رویداد۲۴-رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور علت گرانی گوشت قرمز در کشور را قصابی ها دانست و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت امور دام باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با نرخ مصوب 315 هزارریال عرضه شود و عرضه گوشت با نرخی بیشتر تخلف است.

«منصور پوریان افزود: با همکاری معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت گوشت قرمز، از ابتدای بهمن ماه امسال دام زنده به وفور و با قیمت 130 تا 140 هزارریال به قصابی ها عرضه می شود تا با قیمت مناسب 290 تا 300 هزار ریال در اختیار قصابی ها و در نهایت با قیمت 315 هزارریال در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

پوریان اظهارداشت: اما متاسفانه بعد از خروج گوشت قرمز از قصابی ها این اتفاق نمی افتد و گوشت قرمز به شکل لاشه و تفکیکی با قیمت های بالا عرضه می شود.

وی اضافه کرد: قصابی ها روی هرکیلوگرم گوشت قرمز به ویژه گوسفندی بین 100 تا 120 هزارریال سود دریافت می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد با اقداماتی همچون چهارتکه کردن لاشه، بسته بندی و درجه بندی گوشت قرمز از گران فروشی قصابی ها جلوگیری کند به طوری که قیمت هرکیلوگرم گوشت میش 250 هزارریال؛ بز 260 هزارریال و بره 315 هزارریال عرضه شود.

وی با بیان این که قصابی های خارج از کشور مانند قصابی های ما عمل نمی کنند و تمامی قطعات گوشت با قیمت مصوب و مشخصی عرضه می شود گفت: تفکیک قیمتی گوشت قرمز همچون ران ، گردن ، سردست و ماهیچه و غیره معنی ندارد و باید تمام قطعات گوشت قرمز با قیمت های مصوب عرضه شود.

به گفته پوریان، برای تنطیم بازار گوشت قرمز از ابتدای بهمن ماه تاکنون 87 هزار لاشه گوسفندی به شکل چهار تکه در تهران عرضه شده و این امر در ایام نوروز و سال آتی نیز ادامه دارد.

وی با تاکید براین که قیمت گوشت قرمز در سال آینده کاهش می یابد اضافه کرد: طبق برنامه معاونت امور دام برای سال 96 300 هزار لاشه گوسفندی چهارتکه، بسته بندی و درجه بندی شده به بازار تهران عرضه می شود تا از گران فروشی قصابی ها و عرضه تفکیکی گوشت جلوگیری شود.

** قصابی های متخلف تعزیرات را نادیده می گیرند

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان این که تعزیرات به شکل گسترده وارد عمل شده است گفت: با توجه به ایام نوروز و گران فروشی برخی از قصابی ها سازمان بازرسی و سازمان تعزیزات کشور وارد عمل شده اند تا با قصابی های متخلف برخورد کنند.

به گفته وی، در همین راستا سازمان تعزیرات کشوری اقدام به جریمه نقدی قصابی های متخلف کرده است اما این اقدام کافی نیست زیرا قصابی های متخلف با پرداخت جریمه به طور مجدد اقدام به گران فروشی می کنند.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور ادامه داد: سازمان تعزیرات و سازمان بازرسی کشور در نظر دارند پس از شب عید و ایام نوروز برای جلوگیری از گران فروشی با قصابی های متخلف برخورد و در صورت نیاز اقدام به پلمپ این واحدها کنند.

** عرضه گوشت ماده حذفی در قصابی ها تخلف است

پوریان گفت: متاسفانه گوشت ماده حذفی در اکثر قصابی ها عرضه می شود که بی کیفیت است و باید این گوشت به مصارف صنعتی برسد نه این که در بازار عرضه شود.

سالانه 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که برای تامین نیاز کشور حدود 100 هزارتن گوشت قرمز از محل واردات تامین می شود.

 

منبع: ایلنا
برچسب ها: گوشت ، گرانی ، دام ، رویداد24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
همه چیز گران شده. از گوشت مرغ بگیر و تخم مرغ تا جان ادمیزاد.
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان