تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

تاثیر برخورد با فعالان رسانه‏‎ای بر فضای انتخابات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت تعدادی از مدیران کانال‎های تلگرامی اصلاح‌طلب و حامی دولت تاکید کرد: مسدود کردن این کانال‎ها از یک طرف حداقل امکانات برای رقابت انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار می‎دهد و از سوی دیگر می‎تواند سبب مایوس شدن مردم از نتایج انتخابات می‎شود و کاهش حضور و مشارکت آنان در پای صندوق‎های رای شود.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت تعدادی از مدیران کانال‎های تلگرامی اصلاح‌طلب و حامی دولت تاکید کرد: مسدود کردن این کانال‎ها از یک طرف حداقل امکانات برای رقابت انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار می‎دهد و از سوی دیگر می‎تواند سبب مایوس شدن مردم از نتایج انتخابات می‎شود و کاهش حضور و مشارکت آنان در پای صندوق‎های رای شود.
  
در چند روز گذشته 12 مدیر کانال های تلگرامی اصلاح‎طلب و حامی دولت با حکمی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شدند و برخی از همین کانال‎ها از تلگرام نیزحذف شدند. علاوه بر این احسان مازندرانی، مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان که به دلیل اتمام دوران محکومیت خود دو ماه پیش از زندان آزاد شده بود، مجدد راهی زندان شد و فائزه هاشمی،دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی  محکومیتی شش ماهه دریافت کرد. پیش از آن نیز طاهره ریاحی، زینب کریمیان، هنگامه شهیدی و تعداد دیگری از فعالان رسانه‎ای بازداشت شده بودند

در این رابطه ضمن آنکه چهار نماینده مجلس (الیاس حضرتی، بهرام پارسایی، محمد علی وکیلی و عبدالکریم حسین زاده) در نامه‎ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند، علی مطهری نیز از وزارت اطلاعات در این خصوص توضیح خواست و تهدید کرد که در صورت عدم پاسخ از سوی وزیر او استیضاح خواهد شد. البته حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در این رابطه ابراز ناراحتی و شگفتی کرده است.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس و از اعضای فراکسیون امید که از جمله از نماینده‎های پیگیر این بازداشت‎ها است در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با نامه برخی از اعضای خانه ملت به رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور مسوول اجرای قانون اساسی است و از این رو انتظار می‎رود که از حقوق اساسی که حق آزادی بیان و اطلاع‎رسانی در آن قرار دارد به دفاع بپردازد.

وی در ادامه اضافه کرد: وزارت اطلاعات، کشور و دادگستری هر کدام به نوعی در این ارتباط مسئولیت دارند و از این جهت باید اقدام کرد. مضاف بر آنکه رئیس جمهور با سایر روسای قوا به عنوان رئیس قوه می‎توان تعاملاتی داشته باشد به خصوص با قوه قضائیه و در صورتی که این مسئله به نهادهای دیگر مربوط می‎شود هم به همین شکل باید رفتار کند.

این نماینده تهران که نامه‎ای در همین ارتباط به فرمانده سپاه نوشته است، درباره آن توضیح داد: در نامه به فرمانده سپاه توضیح دادم که سوابق سپاه درانقلاب، نظام و اعتمادی که مردم به این نهاد دارند، مشخص است. متاسفانه با توجه به گزارش‎ها و پیگیری‎هایی که انجام دادم، مشخص شد که سپاه به عنوان ضابط در این مورد عمل کرده است.

صادقی یادآور شد: از این جهت که در آستانه انتخابات قرار داریم، برخوردهایی این چنینی شائبه جلوگیری از اطلاع‌رسانی در زمینه انتخابات را به وجود می‎آورد.

وی در ادامه اضافه کرد: در نامه خود توضیح دادم با توجه به وظیفه این نهاد مقدس بر عدم دخالت سپاه در انتخابات همانطور که فرمانده آن نیز پیش از این بر آن تاکید کرده بود مجدد شائبه این دخالت در حال شکل‎گیری است.

این نماینده تهران درباره تنگ تر شدن فضای خبری برای اصلاح‎طلبان و حامیان دولت با نزدیک شدن به  انتخابات، توضیح داد: اخبار در کشور در انحصار رقیب و رسانه‎های وابسته به آن مانند مانند صدا و سیما  است. متاسفانه با استفاده  از این موقعیت رقبای خود را ناجوانمردانه تخریب می‎کنند و در این فضا تنها تعدادی از رسانه‎های محدود در اختیار اصلاح‎طلبان و دولت قرار دارد. 

صادقی افزود: به همین دلیل کانال‎های تلگرامی با حداقل امکانات و بدون پشتوانه‎های ملی و دولتی به صورت خودجوش راه‎اندازی شده است و تنها دلیل فعالیت آنها صرفا انگیزه‎های شخصی است تا سبب شور و هیجان در جامعه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسدود کردن این کانال‎ها از یک طرف حداقل امکانات برای رقابت انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار می‎دهد و از سوی دیگر می‎تواند سبب مایوس شدن مردم و کاهش حضور و مشارکت آنان در پای صندوق‎های رای شود.

نماینده مردم تهران درباره نتیجه پیگیری‎های بازداشتی ها اخیر توضیح داد: یکی از مسئولان کانال‎ها (جانبازان اصلاح طلب) به ظاهر آزاد شده است، اما در کل پیگیری‎ها نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است، اما حداقل انجام این کار آن است که مسئولان متوجه پیگری‎ها می‎شوند، بنابراین با دقت بیشتری با موضوع برخورد می‎کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان