تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

بعیدی‌نژاد: ورود کشتی کروز 'سانی' به کیش یک تحول پسابرجامی دیگر است

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی که روز یکشنبه منتشر شد، از ورود کشتی اقیانوس پیما مسافری(کروز) 'سانی' به جزیره کیش، به عنوان یک 'تحول پسابرجامی دیگر ' یاد کرد.
 رویداد۲۴-حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی که روز یکشنبه منتشر شد، از ورود کشتی اقیانوس پیما مسافری(کروز) 'سانی' به جزیره کیش، به عنوان یک 'تحول پسابرجامی دیگر ' یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یادداشت بعیدی نژاد که در صفحه اینستاگرام و تلگرامش منتشر شده، آمده است: تقریبا همزمان با ورود سومین هواپیمای جدید ایرباس به فرودگاه مهرآباد تهران، کشورمان شاهد یک تحول پسابرجامی دیگر هم بود. کشتی اقیانوس‌پیمای مسافری 'سانی' نیز برای اولین بار با برداشته شدن تحریم ورود کشتی‌های غول‌پیکر نفتی و مسافری به بنادر ایران، وارد بندر کیش گردید.

این کشتی‌های غول‌پیکر مسافری را درواقع باید هتل روی آب نامید. هر یک از آنها درست مانند یک هتل دارای بیش از صد اتاق مجهز هست و دارای تمامی امکانات کافی برای مسافرت‌های طولانی از هفت شب تا بیش از پنجاه شب هستند. هر یک از آنها با توجه به بزرگی خود ظرفیت حمل مسافر از چند صد نفر تا بیش از پنج هزار نفر را دارند و به همین نسبت از چند صد تا حتی دو هزار کارمند و خدمه را در خود جای می‌دهند.

سال گذشته بنابر آمار، مردم ایران به‌طور میانگین بیش از چهار و نیم میلیارد دلار خرج فقط خرید بلیت مسافرت‌های خارجی کرده‌اند که اگر هزینه هتل و هزینه‌های جانبی را به آن اضافه کنیم رقم سرسام‌آوری می‌شود.
سفر با کشتی‌های غول‌پیکر مسافری انتخابی بوده است که به علت این چند سال تحریم‌های دریایی مردم ما از آن محروم بوده‌اند و این در شرایطی است که موقعیت جغرافیایی ایران امکان بسیار خوبی را برای این‌گونه مسافرت‌ها در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد. ایرانیان می‌توانند از جزیره کیش یا بندرعباس و یا قشم و یا چابهار در جنوب ایران به‌راحتی با این‌گونه کشتی‌ها به اقصی نقاط دنیا در بنادر خلیج فارس تا بنادر مصر و دیگر بنادر اروپایی در مدیترانه به دیدن نقاط تاریخی و گردشگری در خاورمیانه و یا تمام اروپا و حتی ورای آن سفر کنند. دسترسی دریای عمان به اقیانوس هند که در واقع ایران را به‌راحتی به‌تمامی اقیانوس‌های جهان از اقیانوس اطلس و آرام متصل می‌کند، می‌تواند امکان هر مسافرتی به اروپا، آسیای دور، آمریکای شمالی، جنوبی، مرکزی و اقیانوسیه را فراهم نماید. دریای خزر نیز می‌تواند امکان مشابهی را برای بازدید از پنج کشور ساحلی فراهم نماید.

هزینه سفر با این کشتی‌ها با توجه به اینکه مسافرین شب‌ها را در یک هتل کامل می‌گذرانند نسبت به سفرهای هوایی خیلی ارزان‌تر است. شما با هزینه‌ای از حدود یک و نیم میلیون تومان برای سفری حدود هفت‌روزه تا به بالا بستگی به تعداد روزهای سفر و مقصد خود می‌توانید یک برنامه کامل سفر دریایی را تجربه کنید. در هر سفر با ورود به شهرهای بندری دنیا، مسافرین البته می‌توانید از کشتی پیاده شوند، به بازدید از شهرهای تاریخی بروند و برای خواب دوباره به کشتی برگردند. امیدواریم در شرایط جدید مردم ما نیز همانند دیگر جهانیان بتوانند ازاین‌گونه سفرهای دریا استفاده نمایند.

یک فروند کشتی کروز اقیانوس پیما مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی و به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رونق گردشگری تفریحی دریایی نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چهارشنبه گذشته وارد آبهای جزیره کیش شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
صداق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
منبع خبر ایرناست لطفا رعایت اخلاق حرفه ای را بکنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
0
من عضو کانال تلگرامی دکتر بعیدی نژاد هستم، ایشان مطالب خود را انحصارا در کانال خود منتشر می کنند و همه رسانها از کانال ایشان مطالب را بر می دارند.
پس به جنبه حرفه ای نیازی به ذکر منبع نیست زیرا ایشان اختصاصی مطلبی را به رسانه ها نمی دهند.
مراقب تهمت ها باشیم!
نظرات شما
پیشخوان