تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

نقدی بر استقلال متحول‌شده

محمد آیتی*
بعد از ظهر روز سه‌شنبه، بیست و دوم فروردین نود و شش، استقلال تهران در یک بازی حساس در تاشکند به مصاف لوکوموتیو این شهر رفت. شاگردان منصوریان که چند ماهی است شرایط خوبی را در لیگ برتر و مسابقات آسیا سپری می‌کنند هر نتیجه‌ای جز باخت در بازی امروز برای آن‌ها می‌توانست نتیجه مطلوب به حساب آید. تساوی ناامیدکننده روز گذشته پرسپولیس در تهران مقابل الریان قطر تا حدی فشار خودش را بر روی بازی دیگر نماینده کشورمان هم گذاشت و استقلال خیلی زود تسلیم بازی هجومی و کار تیمی لوکوموتیو ازبکستان شد.

به مرور زمان هرچه بازی جلوتر رفت، شاگردان منصوریان به خودشان آمدند تا نهایتاً با گل زیبای دقیقه 87 کاوه رضایی از یک شکست خارج خانه گریختند تا با دست خالی به تهران برنگردند.

نمایش امروز آبی‌پوشان تهرانی با دو انتقاد جدی مواجه است. انتقاداتی که بیش از این هم توسط بسیاری از افراد مطرح شده بود. اولین انتقاد، به نوع بازی فرشید باقری، بازیکن جوان و تازه وارد استقلال است. باقری که در ابتدای فصل با قراردادی سنگین از صبای قم به استقلال آمد هرگز نتوانست خودش را در ترکیب تیم اثبات کند. اشتباهات پیاپی وی در بازی‌های مختلف و خصوصاٌ بازی امروز حاکی از آن دارد که وی یک وصله ناجور در سیستم استقلال است. شاید منصوریان جزو تنها افرادی باشد که همچنان به این جوان اعتماد دارد زیرا سرمربی آبی‌ها می‌خواهد به همگان نشان دهد که خریدش اشتباه نبوده است.

انتقاد دوم، به عدم اعتماد به نفس استقلالی‌ها است. بارها و بارها شاهد آن بودیم که استقلال پس از زدن گل برتری و یا تساوی به دفاع می‌پردازد و همین باعث شده است که در خیلی از مواقع نتایج مطلوب را با نتایج غیرمطلوب عوض کند. این اتفاق ناخوشایند در بازی آبی‌پوشان با الاهلی امارات و در دقایق پایانی اتفاق افتاد که هرگز شاگردان منصوریان فرصت جبران نتیجه را در دقایق باقی مانده پیدا نکردند. امروز هم پس از گل تساوی، استقلالی‌ها در دقایق انتهایی بازی دچار این عقب نشینی شدند که اگر بی‌دقتی مهاجم لوکوموتیو نبود پایان غم‌انگیزی برای آبی‌ها رقم خورده بود. جسارت در بازی و روحیه تهاجمی، موضوعی است که باید منصوریان در دستور کار خود و تیمش قرار دهد که اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد شاهد استقلالی رویایی‌تر از همیشه خواهیم بود.

*روزنامه نگار
منبع: ورزش و جوان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان