تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

انعقاد 9 تفاهم‌نامه تحقیقاتی برای پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت نفت

در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با همکاری پارک فناوری پردیس، 9 تفاهم‌نامه همکاری به منظور پیوند بیشتر میان دانشگاه و صنعت نفت امضاء شد.
رویداد۲۴-در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با همکاری پارک فناوری پردیس، 9 تفاهم‌نامه همکاری به منظور پیوند بیشتر میان دانشگاه و صنعت نفت امضاء شد.

وزارت نفت در راستای ارتباط دانشگاه و صنعت یک پروژه ملی تعریف کرده که طبق آن 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی مطرح کشور، برای انجام تحقیقات 10 ساله به 9 میدان در سراسر کشور معرفی می‌شوند تا از این میادین به عنوان آزمایشگاه تجربی استفاده کرده و تحقیقات لازم در خصوص بالا بردن ظریب برداشت از این میادین صورت گیرد.

هدف وزیر نفت از ایجاد این طرح کسب "دانش محلی ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز" توسط مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها است، از این رو شرکت ملی نفت اسپانسر چندصد میلیارد تومان کار پژوهشی شده است و با این قراردادها، تحقیقات دانشگاه‌ها را معطوف به این میادین و ضریب ازدیاد برداشت از آنها می‌کند.

در این قراردادها دانشگاه‌ها موظف شدند که یک مشاور داخلی تراز اول یا یک مشاور بین‌المللی در کنار خود داشته باشند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری،  9 دانشگاه و مرکز پژوهشی شامل پژوشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه ازدیاد برداشت و دانشگاه صنعت نفت به علاوه دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف، تهران، شیراز، صنعت تبریز و دانشگاه آزاد هستند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان