تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

اخبار رایزنی های اخیر دو کاندیدای «جمنا»

ماجرا از این قرار است که از روزجمعه و بعد از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی نامزدها ، نظرسنجی ها به صورت ملموسی تغییر کرده است .
  رویداد۲۴-ماجرا از این قرار است که از روزجمعه و بعد از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی نامزدها ، نظرسنجی ها به صورت ملموسی تغییر کرده است .

رای حسن روحانی بر اساس این نظرسنجی ها رشد محسوسی داشته و این  درحالی بود که رای یکی از نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان از 25 به نزدیک بیست و رای نامزد دوم نیز در برخی نظرسنجی ها متوقف و در برخی دیگر با رشدی دو درصدی مواجه شد و در حد قبل از بیست در صد باقی ماند . 

حالا و در حالی که تنها چند سه روز به پایان زمان قانونی تبلیغات باقی مانده است گروه تصمیم ساز اصولگرایان به این نتیجه رسیده است که شکست در مرحله اول قطعی است و باید در این مورد تاکتیک ویژه ای داشت .

این یک طرح دو سطحی است: در سطح نخست تلاش می شود که بخشی از رای محمد باقر قالیباف به سمت ابراهیم رییسی رفته و یک شوک نظرسنجی ایجاد شود . این شوک البته چندان زاید نیز و هزینه های سنگینی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .

به براساس گزارش «انتخاب»، اما در سطح دوم تلاش بر  این است که یک نفر از اصولگرایان باشد که پذیرای شکست از روحانی شود . بهتر است این فرد محمد باقر قالیباف باشد چرا که او برای بار سوم شکست خواهد خورد و برند پر رای ترین چهره اصولگرا برای همیشه خواهد سوخت.

اما این طرح دو سطحی مخالفانی هم دارد . مخالفان می گویند کناره گیری قالیباف کاملا به سود حسن روحانی خواهد بود . این مخالفان می گویند رای قالیباف بیشتر از طبقه متوسط است و گزینه این طیف در انتخابات اصلا ابراهیم رییسی نیست.

برآوردهای آنها می گوید این مساله موجب می شود که رای روحانی به بالای 65 درصد برسد و احتمالا شاهد یک رای بسیار بالا به او در انتخابات خواهیم بود.

منبع: انتخاب
نظرات شما
پیشخوان