تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
میرلوحی، منتخب مردم در شورای پنجم در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

«محسن هاشمی» گزینه شهرداری تهران نیست

منتخب مردم تهران در شورای شهر گفت: آنطور که اعضاء لیست امید در میثاق‎نامه خود متعهد شده‎اند، شهردار بعدی از اعضای دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این روز «محسن هاشمی» به‎عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نیست.
رویداد۲۴منتخب مردم تهران در شورای شهر گفت: آنطور که اعضاء لیست امید در میثاق‎نامه خود متعهد شده‎اند، شهردار بعدی از اعضای  دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این روز «محسن هاشمی» به‎عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نیست.

لیست امید پس از انتخابات مجلس دهم، برای دومین بار توانست کل آرای مردم شهر تهران و اکثر شهرهای دیگر را به دست آورد، این خبر، شادی انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس‎جمهور منتخب مردم را دو چندان کرد چرا که سه دوره‎ای که مدیریت شهر در دست اصولگراها بود از تهران چیزی جز یک شهر ورشکسته، آلوده، بدون هوا و بدون تراکم که مردم آن هر روز انتظار یک حادثه مانند زلزله، آتش‌سوزی با نتایج فاجعه‎بار را می‎کشند؛ باقی نماند و این برای شهر فرصتی برای نفس کشیدن است.

شورای شهر در سه دوره قبلی تنها پوشش‎دهنده خطاهای بی‎شمار شهرداری بود، اکثر  اعضای اصلاح‎طلب دوره چهارم شورا اذعان داشتند شهرداری نظارت‎گریز است و اصلاح‎طلب‎های در اقلیت توانایی و قدرت نظارت بر کار شورا را ندارند.
 
حالا دوره پنجم شورای شهر در حالی آغاز می‎شود که  همه اعضایی که رای مردم را به دست آورده‎اند، از لیست امید هستند و بستر مناسب برای تغییر سازوکار شورای شهر و شهرداری  فراهم شده است.

 این بهترین فرصت است که  نقش نظارتی که در دوره‎های قبلی فقط برای شورای شهر تعریف شده بود، در این دوره  تثبیت شود و لازمه آن حفظ پاکدستی اعضای شورا و مهم‎تر از آن انتخاب یک شهردار مناسب برای شهر تهران است که منافع شهر را به منافع شخصی ترجیح دهد و بتواند مسئولیت  کلانشهر آشفته تهران را به عهده بگیرد و آن را سامان دهد.
 
سید محمود میرلوحی، منتخب مردم تهران در شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان برنامه‎ای را ارائه کرده است که در آن برنامه جنبه‎های مختلف اداره شورای شهر و نگاه اصلاح‎طلبانه به روشنی مشخص شده است.

او ادامه داد: به همین دلیل هم این لیست تخصصی بسته شده است. برای هر موضوعی ( درآمد، اولویت‎بندی درآمدها، اجرای رای و جلب اعتماد مردم، اجرای پروژه ها و...) پیش‎بینی‎های لازم در این برنامه انجام شده است. قطعا از نخبگان و کارشناسان کمک خواهیم گرفت تا بهترین تصمیم‎ها را در راستای این مسئولیت سنگین بگیریم.
 
میرلوحی بیان کرد: پاسخگویی منظم به مردم در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت. همچنین کار تیمی و سیستمی در دستور کار قرار خواهد گرفت و با منطق و تدبیر امور شهر سامان داده خواهد شد. 

او در خصوص انتخاب شهردار بعدی گفت: آنطور که این لیست در میثاق‎نامه خود متعهد شده است، شهردار بعدی از اعضای دوره پنجم شورای شهر نخواهد بود از این رو «محسن هاشمی» به عنوان گزینه شهرداری مطرح نیست. یکی از اصول میثاق‎نامه لیست امید این است که شهردار از میان اعضاء شورای شهر انتخاب نشود.

میرلوحی اظهار داشت: شهرداری باید انتخاب شود که بتواند برنامه‎های مصوب شورا را اجرا کند، متخصص، کارآمد و پاکدست باشد، بتواند تیمی قوی، پاسخگو و دارای نمره بالا در زمینه رفتار مدنی تشکیل دهد  و از تک‎روی اجتناب کند.

او خاطر نشان کرد: شهرداران قبلی ذخایر فراوانی داشته و آن را برای شهردار فعلی به جا گذاشته بودند اما، به نظر می‎آید در این 12سال خیلی از این املاک، فروخته شده است. _هم میراث گذشته و هم حتی تراکم فروشی_  شورای شهر جدید در اولین فرصت دیوان محاسباتی را برای محاسبه وضعیت مالی و بدهی‎های شهرداری  تشکیل خواهد داد و نتیجه را به مردم گزارش خواهد کرد.

میرلوحی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت یک گزارش مالی از وضعیت شهرداری در 12 سال قبل تنظیم کنیم و آن را ارائه کنیم تا همه مردم در جریان باشند و مثل دولت آقای روحانی نشود که خیلی از مردم به خاطر ضعف دولت در اطلاع‎رسانی بسیاری از کارها را ندیدند. ما باید این کار را بکنیم و خوب و بد شهرداری را مشخص کنیم که چنین اتفاق نیافتد. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
گلدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
پروفسور ناطقي الهي همه شرايط + پاكدستي ومسلماني را داراست .اگر قرار بر صداقت دور از اعمال سلايق باشد
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
1
جهت اطلاع ایشان عرض میکنم . من و خیلی از مردم تهران نه به لیست امید کار داشتیم و نه چیز دیگه ، به این لیست رای دادیم چون آقای هاشمی قرار بود در این لیست و به همراهی دوستان به سمت شهرداری تهران برسند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
اگر یک نفر از شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شود آنوقت چمران اصولگرا دوباره وارد شورای شهر می شود ما این را نمی خواهیم. شهردار باید از بیرون شورای شهر انتخاب شود تا دیگر هیچ اصولگرایی نتواند به این شورا راه پیدا کند. ما را از رای دادن به خوداتان پشیمان نکنید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان