تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
مجیدفراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

استخدام‎های نجومی شهرداری ضایع کردن حق‎الناس است/ تهران ۴برابر بودجه سالانه‎ بدهی دارد

منتخب مردم تهران در انتخابات شورای شهر گفت: تا قبل از اینکه قالیباف شهردار تهران شود نیروهای انسانی شهرداری زیر 30 هزار نفر بود اما اکنون نیروهای مازاد براساس آمار خود شهرداری حدود 70هزار نفر برآورد شده است. استخدام‎های نجومی قابل پذیرش نیست مخصوصا اگر براساس روابط صورت گرفته باشد نه براساس ضوابط و این مساوی ضایع کردن حق‎الناس است.
رویداد۲۴منتخب مردم تهران در انتخابات شورای شهر گفت: تا قبل از اینکه قالیباف شهردار تهران شود نیروهای انسانی شهرداری زیر 30 هزار نفر بود اما اکنون نیروهای مازاد براساس آمار خود شهرداری حدود 70هزار نفر برآورد شده است. استخدام‎های نجومی قابل پذیرش نیست مخصوصا اگر براساس روابط صورت گرفته باشد نه براساس ضوابط و این  مساوی ضایع کردن حق‎الناس است. 

پرونده تخلفات شهرداری تهران هنوز در ذهن مردم باز، داغ و تازه است و افکارعمومی در انتظار پاسخگویی شهرداری و یا پیگیری شورای شهر اخبار را دنبال می‎کند. 

یکی از این تخلفات که قبلا هم بارها اعضاء شورا و مردم به آن اشاره کرده بودند استخدام‎های نجومی است که اوج آن را در استخدام‎های مترو دیدیم. در چند روز اخیر اما بار دیگر بحث استخدام‎های نجومی  در فضای مجازی با پرونده جدید استخدام کارکنان موسسه همشهری مطرح شده است.

خبرهای منتشرشده در خصوص این موضوع حاکی از این است که 300 یا به گمان برخی کانال‎های تلگرامی 400نفر از کارکنان موسسه همشهری به طور رسمی به استخدام این موسسه درآمده‎اند.

احمد مسجدجامعی در توییتی اعلام کرد: « اولین چالش شهردار جدید تهران، پرداخت حقوق خواهد بود.» همچنین در توییتی دیگر در خصوص همین موضوع نوشت: «در برابر استخدام‎های نجومی در شهرداری که اخیرا شروع شده و یادآور استخدام‌های بی‌ضابطه در ماه‌های پایانی دولت قبل است، سکوت نخواهیم کرد.» 

این موج جدید استخدام‎ها که برخی علت آن را این می‎دانند که قالیباف می‎خواهد پایگاه رسانه‎ای خود را از دست ندهد، دوباره این سوال را در ذهن افکارعمومی پررنگ کرد که شهرداری با این میزان بدهکاری، با این نیروهای مازاد و با این حقوق‎های معوقه چرا باید دست به استخدام نیروهای جدید بزند؟ 

مساله مهم دیگر در خصوص  این موضوع که بارها مورد تاکید و توجه  اعضاء شورای شهر و عموم مردم قرار گرفته است این است که شهردار بعد از قالیباف می‎خواد با این نیروهای مازاد در شهرداری چه کند؟ وقتی شهرداری نمی‎تواند بسیاری از هزینه‎های ضروری‌تر را پرداخت کند چطور می‎تواند حقوق کارکنان مازاد شهرداری را تقبل کند؟

از طرف دیگر بی‎کار شدن این حجم از نیروی کار می‎تواند جو بدی در جامعه ایجاد کند. به نظر می‎رسد قالیباف با خارج شدن از انتخابات وعده‎ها را فراموش کرده و دوباره به سنگر 12ساله خود بازگشته و در سکوت به تخلفاتش ادامه می‎دهد. انگار شهردار 12ساله تهران می‎خواهد تهران را از هر جهت فروریخته و نا‎به‎سامان به شهردار بعدی تحویل دهد.

مساله مهم این است که شورای شهر پنجم و شهردار بعدی چطور باید با این میزان از تخلف، بدهی و نیروی مازاد برخورد کند و آنها را سامان دهد.

مجید فراهانی، منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر تهران و دبیر کل حزب ندای ایرانیان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره استخدام های نجومی در شهرداری تهران و چالش شهردار تهران با این استخدام‎ها و پرداخت حقوق به آنها گفت: وضعیت شهرداری وضعیت بغرنجی است و شورای پنجم باید آنچه دارد تحویل می‎گیرد را به طور شفاف با مردم در میان بگذارد، چه بدهی‎ها، چه نیروی مازاد انسانی، چه مشکلاتی که شهرداری ایجاد کرده و چه آسیب‎های اجتماعی و هر اتفاق دیگری که چه در گذشته و چه در دوره گذار شورای چهارم به شورای پنجم انجام شده است.

او ادامه داد: همه چیز باید برای افکارعمومی شفاف شود و شورای پنجم همه اتفاق‎ها را که استخدام‎ها و بزل و بخشش‎ها هم شامل آن می‎شود در قالب یک گزارش جامع به مردم ارائه خواهد شد.
 
دبیر کل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا گزارش جامع در این خصوص کافی است اظهار داشت: در حال حاضر که کار تحویل ما نشده، در نیمه دوم مرداد ماه تحویل داده می‎شود، بنابراین فعلا امکان جلوگیری نداریم، بعد از تحویل شورا هر تخلف و عمل غیرقانونی، چه در گذشته و چه در گذار پیگیری خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

فراهانی بیان کرد: با شهری روبه‎رو هستیم که بیش از 4برابر بودجه سالانه‎اش بدهی دارد، 60هزار میلیارد بدهی شهرداری است در شرایطی که 17هزار میلیارد تومان بودجه سالانه شهرداری است. این یعنی اگر شهرداری 4سال هیچ خرجی نکند و هیچ هزینه‎ای نداشته باشد، در طول این 4سال فقط بدهی‎های قبلی صاف می‎شود.
 
او افزود: منتخب مردم تهران در انتخابات شورای شهر گفت: تا قبل از اینکه قالیباف شهردار تهران شود نیروهای انسانی شهرداری زیر 30 هزار نفر بود اما اکنون نیروهای مازاد براساس آمار خود شهرداری حدود 70هزار نفر برآورد شده است. استخدام‎های نجومی قابل پذیرش نیست مخصوصا اگر براساس روابط صورت گرفته باشد نه براساس ضوابط و این  مساوی ضایع کردن حق‎الناس است.  اما اکنون نیروهای مازاد براساس آمار خود شهرداری حدود 70هزار نفر برآورد شده است. براساس همین آمار شهرداری تهران با مازاد نیروی انسانی زیادی روبه‎رو است، شهر گران اداره می‎شود، بخش عمده‎ای از درآمد شهرداری صرف هزینه‎های غیر ضروری می‎شود. در دو سه ماه گذشته بخش اعظمی از حقوق کارکنان شهرداری از سوی بانک شهر پرداخت شده و شهرداری به جای آن املاک واگذار کرده است. 

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: بدهی شهرداری بدهی شهروندان است، اکنون هر نوزاد به محض به دنیا آمدنش بیش از 2میلیون تومان بدهکار است، استخدام‎های نجومی قابل پذیرش نیست مخصوصا اگر براساس روابط صورت گرفته باشد نه براساس ضوابط و این  مساوی ضایع کردن حق‎الناس است. 

او ضمن تاکید براین مساله که دلیل استخدام‎های اخیر موسسه همشهری حفظ کردن پایگاه رسانه‎ای است خاطرنشان کرد: نگاه به محبوبیت در جامعه در بخشی از نیروها سخت افزاری است، این نیروها فکر می‎کنند هرچقدر ابزار و رسانه داشته باشند موفقیتشان بیشتر است. اما چنانچه در انتخابات ریاست‎جمهوری دیدیم بیشترین ابزار و رسانه در دست رقیب آقای روحانی بود اما نتیجه پیروزی آقای روحانی بود.

فراهانی در پایان بیان کرد: آنچه  مشخص است، حتی اگر بعضی آقایان اعتقاد داشته باشند استخدام‎ها در موسسه همشهری می‎تواند پایگاه رسانه‎ای‎شان را حفظ کند، تفکری باطل است زیرا محبوبیت در جامعه  معیارهای دیگری دارد و با این ابزارها محقق نمی‎شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
1
0
حق را بايد از شما ياد گرفت، شما عين حق هستيد و مرامتان دزدي و راي خوري و خريدن راي از اقصي نقاط همجوار شهرهاي بزرگ براي پيروزي و... شما اگر حال داشته بشيد ممكن است نماز صبح را چهار ركعت هم بخوانيد. پس اگر شما خوانيد حق است.
مقدم
|
Germany
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
اقای مجید فراهانی اون وقت که دولت حقوقهای نجومی میداد خفه خون گرفته بودی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان