تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه اظهارات عجیب موحدی کرمانی درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری

استفاده ابزاری اصولگرایان از دین برای توجیه شکست در انتخابات

آقای موحدی کرمانی، از شما بعید است که در جایگاه یکی از بزرگان جریان اصولگرا، به راحتی و بدون تامل، از دین برای توجیه شکست رئیسی استفاده ابزاری نمایید. شما باید جوانان حامی رئیسی را آرام نمایید و از ایجاد دو قطبی در جامعه جلوگیری کنید نه اینکه با حلال و حرام سازی آرای انتخاباتی، در مسیر دو قطبی سازی کشور بکوشید.
رویداد۲۴- سال‎هاست که بخشی از نخبگان جریان اصولگرایی، در تلاش هستند با تشبیه پیروزی‎ها و شکست‎های خود و اقداماتی که در فضای سیاسی کشور انجام می‎دهند به وقایع صدر اسلام و همچنین مبانی بیان شده در مباحث دین، به توجیه عملکرد خود و فضا‎سازی کاذب دست بزنند تا بلکه دستاویزی برای جلوگیری از سرشکستگی در شکست بدست آورند و هم در جهت ناتوان‎سازی رقیب در زمان پیروزی قدم بردارند.

سوء استفاده از نمادهای دینی در جناح اصولگرا و توسط اصولگرایان، سال‎هاست که انجام می‎گیرد و آقایان به این نتیجه رسیده‎اند که به جای خرج خود برای دین، دین را خرج اقدامات خویش کنند و اصول و مباحث آن را دستاویز اقدامات سیاسی کنند.

امثال علی مطهری‎ها را با پسر نوح، مقایسه می‎کنند، بزرگان نظام و السابقون انقلاب را با طلحه و زبیر مقایسه می‎کنند، از دستور امام زمان(عج) رونمایی می‎کنند که ایشان، رای به احمدی‎نژاد را توصیه کرده است، از مظاهر دینی برای رای‎آوری رئیسی در انتخابات استفاده می‎کنند، خویش را در زمانه امیرالمومنین(ع) متصور می شوند و نام عمار را برای خود، نامگذاری می‎کنند و بسیاری اقدامات دیگر که بیان آنان به درازا می‎کشد و به صورت روزمره، قابل مشاهده است.

در جدیدترین مورد از موارد سوء استفاده از مباحث دین توسط نخبگان اصولگرا، باید به تقسیم بندی آرای انتخابات ریاست‎جمهوری به «حلال» و «حرام» توسط امام جمعه موقت تهران آیت‎الله موحدی کرمانی اشاره کرد.

وی در اظهار نظری گفته است: «آقای رئیسی 16 میلیون رأی حلال داشت...ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد تخلفات و گزارشات ارسالی به شورای نگهبان رای رئیسی از 16 به 19 و روحانی نیز از 23 به 21 میلیون رای برسد...»

تقسیم‎بندی آرای انتخابات به حلال و حرام، از بدعت‎های جدیدی است که این بار توسط یکی از بزرگان جریان اصولگرا که ردای اجتهاد بر تن دارد وارد واژگان سیاسی کشور شده است و واکنش‎های فراوانی را نیز در پی داشته است.

سوء استفاده از واژگان مورد استفاده در مباحث دین برای توجیه شکست، و هتاکی به آرای حامیان رقیب با دسته بندی آرای آنان در زمره موارد حرام، علاوه بر اینکه نوعی سوء استفاده انتخاباتی از دین را تصویر می‎کند بلکه باعث تقلیل جایگاه مباحث دین به مباحث روزمره در نزد مردم می‎شود.

البته شروع کاربرد چنین واژه‎ای در انتخابات اخیر، به سید ابراهیم رئیسی برمی‎گردد که در روزهای پایانی تبلیغات ریاست جمهوری در سخنانی که استیصال و شکست را در صورت او نمایان ساخته بود هدف خود را از فعالیت‎های انتخاباتی،«کسب چهار عدد رای حلال» بیان کرده و به نوعی، فعالیت رقبا را در مسیر کسب آرای مردم با هر وسیله‎ای برشمرده بود.

سوالی که از آقایان موحدی کرمانی و رئیسی باید پرسید اینست که تا چه زمانی بنا دارید از دین و مباحث مربوط به آن، برای جناح اصولگرا سوءاستفاده کنید؟ مگر رهبری انقلاب نفرمودند همه ایرانیان به پای صندوق رای بیایند؛ حتی آنان که رهبری و نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند؟ مگر نفرمودند هرکس که ایرانی است و اعتلای ایران زمین را می خواهد در انتخابات شرکت کند؟ مگر نفرمودند تک تک آرای مردم، حق الناس است حتی رای آن کسی که اسلام را نیز قبول ندارد ولی در اندیشه اعتلای کشور است؟ پس چرا آرای مردم را به حلال و حرام، تقسیم می کنید؟ چرا خواستار ایجاد شکاف در میان مردم هستید؟

تا کی بنا بر این است که در فضای سیاسی کشور، برچسب‎هایی از قبیل «پسر نوح»،«طلحه و زبیر»، «عمار»، «منصوب امام زمان(عج)»،«ابراهیم بت شکن»،«خادم الرضا(ع)»،«معاویه» و «لیست انگلیسی» رواج داشته باشد و روز به روز بر حجم سوء استفاده از اعتقادات مردم، افزوده شود؟ 

تقسیم‎بندی آرا به حلال و حرام، دیگر چه دستاویز شومی است که می‎خواهید برای توجیه شکست، به آن متوسل شوید؟

مگر رهبر انقلاب نفرمودند که هر یک رای به هر نامزدی که توسط شورای نگهبان، تایید شده است «رای به جمهوری اسلامی» است؟ آیا آقای موحدی کرمانی، رای به جمهوری اسلامی را که نام حسن روحانی در آن قید شده است حرام دانسته است؟ آیا در نظر ایشان، هر برگه رای که نام رئیسی در آن نوشته شده است مشمول آرای حلال می‎شود و در زمره رای به جمهوری اسلامی؟

آقایان اصولگرا، سوء استفاده از دین را پایان دهید. تاکی قرار است در هنگام پیروزی، از دعای امام زمان(عج) و ختم صلوات و آیات قرآن، استفاده سیاسی کنید و جامعه را به نحوی آماده سازید که گویا حکومت امام زمان(عج) مستقر شده است و خسارات به عمل آمده از دوره مدیریت خود را به نام دین ثبت نمایید؟

تا کی قرار است در هنگام شکست، با استفاده ابزاری از آیات قرآن و وقایع تاریخی، به توجیه شکست بپردازید؟ تا کی قرار است در هنگام شکست، خود را همانند یاران اندک امام حسین(ع) در مقابل تعداد فراوان دشمنان، تصویر کنید تا به جوانان حامی خود، دلداری دهید؟ چرا می‎گویید همانگونه که خداوند در قرآن فرموده است «واکثرهم لا یعقلون»، پس حامیان رئیسی در اقلیت هستند و حامیان روحانی از تصمیم عقلانی به دور بوده‎اند؟ چرا آرای انتخاباتی را به حلال و حرام تقسیم‎بندی می‎کنید؟

آقای موحدی کرمانی، از شما بعید است که در جایگاه یکی از بزرگان جریان اصولگرا، به راحتی و بدون تامل، از دین برای توجیه شکست رئیسی استفاده ابزاری نمایید. شما باید جوانان حامی رئیسی را آرام نمایید و از ایجاد دو قطبی در جامعه جلوگیری کنید نه اینکه با حلال و حرام سازی آرای انتخاباتی، در مسیر دو قطبی سازی کشور بکوشید.

آقای موحدی کرمانی، لطفا شکست را بپذیرید و چاره ای بیندیشید که جریان اصولگرا از قهقرای فعلی، خارج شود و در آینده، مجددا مجبور به استفاده از علائم دینی برای توجیه شکست نشود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
1
موحدی کرمونی تازه گفته که تعداد رای ها چند تا باشه این یک فرد متوهم است یا متقلب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
1
آقای موحدی، شما در انتخابات خبرگان با آراء مخالفین فکری خودتون جزو نفرات اول تهران شدید. وقطعاً به زعم جنابعالی رفتار انتخاباتی مخالفان شما که فقط برای حذف عده ای از همفکران مرشد شما انجام شد، اقدام "پاکی نبوده"! حالا بفرمایید بنا به تفسیر فقهی جنابعالی، شما با رأی حلال در مجلس خبرگان تشریف دارید یا با رأی حرام؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان