تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی چهار سال سخت پیش رو دارد/اصولگرایان رئیسی را دچار توهم کرده بودند

عضو بنیاد باران تأکید کرد: دوستان اصولگرا تا حدود زیادی آقای رئیسی را دچار توهم کرده بودند، درحالی‌که تمام آرا او رأی مثبت به شخص رئیسی نبود زیرا برنامه‌ای در دست نداشت. رئیسی در پشتوانه یک برنامه تعیین‌شده و با امکانات قابل‌توجهی به میدان آمد و تحلیل حامیان او این بود که اگر آقای روحانی برنده هم شود نسبت به دور اول ریزش آرا قابل‌توجهی خواهد داشت ولی جنبش 29 اردیبهشت که یادآور جنبش دوم خرداد بود تمام تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آنان را غلط از آب درآورد.
رویداد۲۴عضو بنیاد باران تأکید کرد: دوستان اصولگرا تا حدود زیادی آقای رئیسی را دچار توهم کرده بودند، درحالی‌که تمام آرا او رأی مثبت به شخص رئیسی نبود زیرا برنامه‌ای در دست نداشت. رئیسی در پشتوانه یک برنامه تعیین‌شده و با امکانات قابل‌توجهی به میدان آمد و تحلیل حامیان او این بود که اگر آقای روحانی برنده هم شود نسبت به دور اول ریزش آرا قابل‌توجهی خواهد داشت ولی جنبش 29 اردیبهشت که یادآور جنبش دوم خرداد بود تمام تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آنان را غلط از آب درآورد.

ظاهراً اصولگرایان برخلاف ادعاها در پذیرش شکست بسیار ضعف دارند و نشان آن‌هم این است که این روزها شاهد حملات شدیدی علیه حسن روحانی که موفق شد برای دومین بار اعتماد مردم را به دست آورد و راهی پاستور شود، هستیم.

بر اساس اخبار اعلام برنامه‌ها نیز به نظر می‌رسد اصولگرایان درصدد هستند تا بر حجم این حملات در روزهای آینده بیفزایند که نشان از این دارد حسن روحانی چهار سال دوم بسیار سختی از دو جهت در پیش رو خواهد داشت. اول آنکه انتظارات مردم نسبت به گذشته بیشتر شده و توقع می‌رود حداقل به آن بخش از مطالبات که در اولویت قرار دارد، سریع‌تر جامه عمل پوشانده شود.

بخش دیگر هم به رقیب انتخاباتی حسن روحانی مربوط می‌شود که با تکیه‌بر کسب 16 میلیون رأی گرچه این تعداد آرا به‌طور کامل به جریان اصولگرایی تعلق ندارد اما درصدد بر خواهد آمد به طرق مختلف و شدیدترین شکل آن دولت روحانی را موردنقد قرارداد و تمام تلاش خود را برای ناکارآمد نشان دادن دولت دوازدهم به کار بندد تا از این طریق برای پیروزی در انتخابات 1400 راه خود را هموار سازد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با سخت بودن چهار سال آینده حسن روحانی گفت: همین‌طور است دولت دوم خاتمی هم که نسبت به دوره اول رأی بیشتر به دست آورد به دلیل روی دادن شرایط دور از تصور جریان رقیب، بسیار با تنگنا روبرو شد ولی درنهایت توانست با شکل‌گیری کابینه منسجم‌تر و به‌کارگیری مدیرانی مقتدر برنامه‌ریزی‌شده و شورایی‌تر به این معنا که در تصمیمات کلان کاملاً مشورت پذیری را در سطوح مختلف رایج کردند هم برنامه‌های خود را به‌پیش ببرد و هم مظلومیت و حقانیت اش را روشن سازد.

وی در ادامه اضافه کرد: معتقدم چون جریان رقیب خود را آماده کرده بود برای اینکه آقای روحانی را یک دوره‌ای کند و با تمام قوا برای شکست او به میدان آمده بود، اما باروحانی قوی‌تری از 92 مواجه شد و با توجه به بحرانی هم که در بین هواداران آنان به وجود آمد، به نظر می‌رسد شرایط آقای روحانی سخت‌تر از چهار سال گذشته خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: همواره دولت‌هایی که با مقام‌های انتصابی میانه‌ای ندارند در دولت دوم خود شرایط سخت‌تری پیدا می‌کنند مخصوصاً زمانی که از یک پشتوانه اجتماعی و جامعه مدنی مقتدری برخوردار باشند و آن مقام‌ها شاهد تغییر و تحولاتی در حوزه مطالبات و نگرش‌های اجتماعی در جامعه باشند.

این عضو بنیاد باران درباره کاهش این شرایط ابراز کرد: برای جبران و کاهش این شرایط، آقای روحانی باید به‌طورجدی دست‌به‌کار شود. رئیس‌جمهور از همین امروز باید ساماندهی دولت و مدیران خود را آغاز کند و افراد شجاع و توانمند را در کابینه و سطوح مختلف به کار گیرد تا علاوه بر اینکه توانمندند، ظرفیت سیاسی بالایی هم داشته باشند به‌علاوه اینکه منفعل نباشند تا باعث به انفعال کشیده شدن دولت نشوند.

عضو بنیاد باران در رابطه بااینکه رقبا روحانی با تکیه‌بر تعداد آرای خود در انتخابات به او حمله خواهند کرد، توضیح داد: برای این مسئله نیاز به یک اشاره تاریخی است. سال 92 که نامزد موردنظر جریان رقیب با 5 میلیون رأی شکست خورد، همان کسی که یادآورنده دوران احمدی‌نژاد بود و گفتمان به‌اصطلاح خود مقاومت را دنبال می‌کرد، خیلی به او گفته بودند که رأی تو کافی نیست و باید برای آینده سرمایه‌گذاری کند، اما چهار سال پس‌ازآن به‌طورکلی گفتمان مقاومت دچار ازهم‌پاشیدگی شد و شخص احمدی‌نژاد در برابر اصولگرایی و بخش‌های اساسی حاکمیت ایستاد و مقاومت کرد و جریان سومی را در خارج از جریان اصولگرایی به تعریف درآورد.

ناصری افزود: آرا اصولگرایان در انتخابات اخیر هم شبیه این مسئله است، دوستان اصولگرا تا حدود زیادی آقای رئیسی را دچار توهم کرده بودند، درحالی‌که تمام آرا او رأی مثبت به شخص رئیسی نبود زیرا برنامه‌ای در دست نداشت. رئیسی در پشتوانه یک برنامه تعیین‌شده و با امکانات قابل‌توجهی به میدان آمد و تحلیل حامیان او این بود که اگر آقای روحانی برنده هم شود نسبت به دور اول ریزش آرا قابل‌توجهی خواهد داشت ولی جنبش 29 اردیبهشت که یادآور جنبش دوم خرداد بود تمام تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آنان را غلط از آب درآورد.

وی در ادامه بیان کرد: ضمن آنکه بخش قابل‌توجه این 16 میلیون نفر به آقای رئیسی رأی ندادند و این آرا به کسانی تعلق داشت که گله‌هایی از دولت مستقر داشتند و باوجود کسب موفقیت‌هایی، ناراحتی‌هایی هم در عرصه اقتصادی به وجود آمده بود البته تبلیغات جریان رقیب هم در این زمینه بی‌تأثیر نبود، اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که وزارت کشور ضربه قابل‌توجهی به آقای روحانی زد زیرا در جمهوری اسلامی این تعداد مشتاق برای انداختن آرا خود داخل صندوق رأی بی‌نظیر بود که در صورت اخذ رأی آنان آرا آقای روحانی صعود قابل‌توجهی پیدا می‌کرد و اگر پیش‌بینی‌ها در این رابطه موردتوجه وزارت کشور قرار می‌گرفت، وضعیت با امروز فرق می‌کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
0
16میلیون با توهم.مواظب باشید اگه بی توهم بیاد 36میلیون رای داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
0
رئيسي دچار توهم نشد. گرفتار رفتار غير اخلاقي در امور اداري انتخابات و هنجار شكني رقبا شد. آنهايي كه علم دين خوانه اند اجازه داده است كه رقيب را ترور شخصيت كنيد تا راي بياوري. اين فرهنگ مربوط به غرب است و البته مدرك تحصيلي اكثر آقايان هم چه در داخل و خارج با محتواي مديريت غربي است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
1
هيچ هم سخت نيست. روحاني 4 سال همه كارها را هموار كرده و حالا موقع بهره برداري از زحمات طاقت فرساي 4 سال اول خودش است. بي خودي بازار گرمي نكنيد. آقاي روحاني اين همه از عملكرد خودش دفاع كرد پس جاي نگراني نيست ايشان بايد بر همه مشكلات فائق آيند اگر نشد پس راست نگفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
1
0
خودت توهم زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
هرچه بود حیف شد شخصیت خیلی بزرگی که امیدایران بود شکست خورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
اگر نبود تلاشها و خلاف های انتخاباتی همه جانبه ی اصولگرایان ،رای آقای رییسی از رای آقای میر سلیم هم کمتر بود.آقای میرسلیم دارای سابقه ی کار سیاسی طولانی مدت ،سابقه کار وزارتی ،حزبی و قانون گذاری بود در صورتی که آقای رییسی جز کار قضا سابقه ی چشم گیر دیگری نداشت.پس اگر رای ای آنهم در مقابل فردی که 40 ،50 سال سابقه مبارزاتی ،چندین دوره قانونگزاری ،چنین دوره نمایندگی خبرگان ، معاونت رییس قوه مجریه ،فرماندهی جنگ، عضو تشخیص مصلحت برای سالیان متمادی ، عضو و رییس شورای امنیت ملی در چند دوره ،شورا صدا و سیما ،و...آورد مطمئنا بخاطر گروهی بود که از او پشتیبانی کردند آنهم بخاطر اینکه کس دیگری را نداشتند که به میدان بفرستند.بله به ضرس قاطع میتوان گفت که آقای رییسی دچار توهم شد ،طوری که فکر کرد هر تازه واردی میتواند تمام تجربه و اندوخته ی یک فرد متدین انقلابی با سواد پایبند به اصول را بدون هیچ تجربه و اندوخته ای با خطا های انتخاباتی نظیر شام با عکس ،نبات و...که از آن امام رضا(ع)بود ،زیر سوال ببرد و به پشتوانه ی پشتیبانانش همه جور تهمت وافترا به آقای روحانی ببندد.وبعد از انتخابات هم هر چند به ظاهر پیروزی آقای روحانی را آنهم با اکراه پذیرفت ولی نمیتواند تحمل کند و تحمل کند آنهایی که میگفتند آخر هفته روحانی رفته.و هنوز در شک آن توهم اند.چرا که آخر هفته آخر بخش افولشان رقم خورد.
نظرات شما
پیشخوان