تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

ظریف با وزیر خارجه تونس دیدار کرد

محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی با «خمیس الجهیناوی» همتای تونسی خود دیدار و گفت و گو کرد‌.

رویداد۲۴-محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی با «خمیس الجهیناوی» همتای تونسی خود دیدار و گفت و گو کرد‌.ظریف و هیات همراه امروز وارد تونس شد و پس از استقبال رسمی وزیر خارجه این کشور، بلافاصله به دیدار رئیس جمهوری تونس رفت. 

وی پس از این دیدار، با همتای تونسی خود در وزارت خارجه این کشور دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و بحران های موجود، بحث و تبادل نظر کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان امشب در ضیافت افطاری وزیر خارجه تونس شرکت می کند و پس از آن به سفر فشرده خود به سه کشور آفریقایی پایان می دهد.
تونس آخرین ایستگاه سفرمنطقه ای وزیر خارجه کشورمان به شمال آفریقا است. 
سفر منطقه ای ظریف و هیات همراه از روز گذشته آغاز شد و وی ابتدا با سفر به الجزایر، با وزیر امور خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد سپس نیمه شب، الجزیره را به مقصد موریتانی ترک کرد. 
ظریف صبح دوشنبه با وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری موریتانی دیدار و گفت و گو کرد و پس از آن این کشور را به مقصد تونس ترک کرد. 
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه با اعلام سفر ظریف به شمال آفریقا گفت: این سفر دو روزه که با دعوت رسمی صورت می پذیرد، به کشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و ایشان علاوه بر همتایان با روسای این کشورها نیز دیدار و گفت و گو خواهند کرد. 
قاسمی هدف از این سفر را تعمیق روابط دو جانبه و گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای یاد شده دانست و افزود: رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس از اهداف این سفر است.‌ 
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: تحولات منطقه لزوم همبستگی هر چه بیشتر کشورهای اسلامی را طلب می کند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است کشورهای مسلمان باید اتحاد و همگرایی بیشتری در مقابل بدخواهان و تفرقه افکنان داشته باشند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان