تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

اساتید دانشگاه‌ها نقش خود را در بالندگی دانشگاه و حراست از ارزش‌های انقلاب پیدا کنند

رهبرانقلاب بیان کردند: اساتید ما باید نقش خود را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک‌سو و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند.

رویداد۲۴-رهبرانقلاب بیان کردند: اساتید ما باید نقش خود را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک‌سو و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها بیان کردند: حرف عمده‌ من امروز توجه به مسئولیت معلمی و استادی است. استاد در محیط دانشگاه یک نقش‌آفرینی دارد. شما در روح  و دل و فکر جوان اثرگذارید و او را وادار به فکر و حرکت می‌کنید.

رهبر انقلاب اضافه کردند: اگر استاد احساس مسئولیت داشته باشد، مثبت‌اندیش و امیدوار باشد، عزم و نیت قاطع برای اقدام برای کشور داشته باشد، این اثر می‌گذارد؛ عکسش هم هست. استادی که نگاهش به بیرون مرزهاست و هیچ اعتقادی به مفاهیم کشور و مفاهیم هویت قومی خودش ندارد.

ایشان افزودند: اساتید ما باید نقش خود را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک‌سو و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند.

رهبر انقلاب مسئله‌ «تبیین» را یکی از کارهای اساتید عنوان کردند و گفتند: این سند۲۰۳۰ باید تبیین شود؛ خیلی مسئله‌ مهمی است. این جزوی از یک سند بالادستی سازمان ملل است؛ سند توسعه‌ پایدار؛ یک بخشش همین سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش است.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه آن چیزی که در سند توسعه‌ پایدار دارند طراحی می‌کنند، یک منظومه‌ فکر و فرهنگی و عملی برای همه‌ی دنیا است، اظهار کردند: یونسکو اینجا یک وسیله و ویترین است؛ دست‌هایی پشت سازمان ملل وجود دارد که دارند برای همه‌چیز ملت‌های دنیا منظومه‌ فکری و فرهنگی و عملی تنظیم می‌کنند که ملت‌ها باید بر اساس آن عمل کنند. این غلط و معیوب است؛ این‌ها چه حقی دارند که درباره‌ کشورها و سنت‌ها و عقایدشان اظهارنظر کنند که باید این‌جوری یا آن‌جوری عمل کنید؛ همه‌اش هم «باید» است.

رهبر انقلاب ادامه دادند: اینکه می‌گویند «الزام‌آور نیست»، این سطحی‌نگری است؛ هرکدام از این‌ها که تحقق پیدا نکند، بعد به‌عنوان نقطه‌ منفی حساب می‌شود و امتیازهایی از کشور سلب می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان