تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
گزارش رویداد۲۴ به بهانه فراخوان تازه سایت و کانال منتسب به اپوزیسیون

ژست مضحک آمدنیوز و رفقا

آمدنیوز می کوشد چند دستگی و تفرقه در کشور افزایش یابد و بر حجم شکاف های سیاسی، قومیتی و مذهبی افزوده شود. لذا در مسیر پیگیری این هدف، گاهی به برخی سخنان رهبری استناد می کند، گاهی برخی مواضع رئیس جمهور را تیتر می کند و گاهی در قامت حمایت از برخی گروهها و احزاب به پا می خیزد در صورتیکه در تمام این موارد، تلاش این رسانه و حامیان آن، ایجاد تفرقه در کشور بوده و دلسوز هیچ فرد و جناحی در داخل نظام اسلامی نبوده و نیستند.
رویداد۲۴در طی روزهای گذشته، یکی از سایت‌های منتسب به اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی با نام «آمدنیوز» که توسط سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه پشتیبانی می‌شود و به دلیل دارا بودن مدیران نابلد و ناپخته و همچنین فقدان استراتژی مدون و استراتژیست کاردان، با بلاتکلیفی در موضوعات سیاسی مواجه است و بارها به اتخاذ مواضع متناقض روی آورده است «فراخوان مردمی» را منتشر کرده است که بلاتکلیفی و «ندانم‌کاری»، از صدر تا ذیل این متن منتشرشده را فراگرفته است.

این به‌اصطلاح فراخوان مردمی که توسط شورای همکاران آمدنیوز در وب‌سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز منتشرشده است در بدو امر، به تهدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل حبس زندانیان سیاسی می‌پردازد و وعده انتشار سندی «خیلی محرمانه» از اقدامات این نهاد انقلابی را می‌دهد اما در ادامه با تغییر لحن خود، از مردم می‌خواهد اگر اسنادی از اقدامات سپاه پاسداران دارند که موجب آگاه‌سازی ملی شده و مانع از گسترش قدرت سپاه می‌شود آن را در اختیار این رسانه قرار دهند.

در رابطه با این فراخوان، نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

1- آمدنیوز اقدام به تهدید سپاه کرده است که اگر زندانیان سیاسی و عقیدتی که توسط این نهاد، محبوس شده‌اند را آزاد نکند به انتشار سندی می‌پردازد که دارای طبقه‌بندی «خیلی محرمانه» است.

فارغ از اینکه ممکن است در بین دستگیرشدگان اقدامات امنیتی، برخی وابستگان آمدنیوز نیز حضورداشته باشند و بدین‌صورت، این رسانه خواسته است تا عناصر خود را با زندانیان سیاسی و عقیدتی، در یک راستا جمع ببندد اما به نظر می‌رسد هدف از پرداختن آمدنیوز به موضوع زندانیان سیاسی، تداوم بخشی به حبس آنان و مانع‌تراشی در جهت آزادی آنان از حبس و زندان است.

معاندان ملت ایران می‌دانند که اصرار آنان بر موضوعات مرتبط با مسائل داخلی، نتیجه معکوس خواهد داد و مانع از به سرانجام رسیدن آن‌ها خواهد شد. تداوم حضور افرادی در زندان و یا در حبس به جرم ارتکاب اقدامات سیاسی یا عقیدتی و تداوم انتشار اخبار مرتبط با آنان و مشغولیت سازی برای نظام اسلامی، از اهداف معاندین و رسانه‌هایی همچون آمدنیوز است و خواسته قلبی آنان، افزایش شمار زندانیان این‌چنینی است و بدین‌وسیله می‌کوشند تا اگر اقداماتی صورت گرفته است تا موضوع زندانیان سیاسی و عقیدتی به سرانجام مناسب برسد و ختم به خیر شود این موضوع، ابتر بماند و روزبه‌روز بر گسیل هجمه بر پیکره نظام جمهوری اسلامی افزوده شود.

در موضوع حصر مهندس موسوی و دکتر رهنورد و حجت‌الاسلام کروبی نیز همین رویه ادامه دارد یعنی به‌محض اینکه اخباری امیدبخش منتشر می‌شود که حکایت از اقداماتی برای رفع حصر دارد رسانه‌های معاند، به خبرسازی‌هایی اقدام می‌کنند که موجب انصراف سران کشور از ارائه مجوز رفع حصر می‌شود.

2- تهدید سپاه پاسداران به انتشار سند «خیلی محرمانه» با موضوع حمله‌ی سایبری این نهاد به زیرساخت‌های انرژی کشور ترکیه و قطع کردن چندین ساعته‌ی برق این کشور، تیری در تاریکی است که چند هدف را پیگیری می‌کند. اولاً ارائه ژستی دروغین به مخاطبان است؛ ژستی که می‌خواهد وانمود کند به اسناد محرمانه و بالاتر دسترسی دارد؛ آن‌هم اسنادی در بخش حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران. 

ثانیاً می‌خواهد با حساس شدن رسانه‌ها و سیاسیون کشور ترکیه به چنین موضوعی، به سنگ‌اندازی در مسیر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی فی‌مابین ایران و ترکیه بپردازد و بر سوءتفاهمت موجود بیفزاید. ثالثاً می‌خواهد تا با مخابره چنین اخباری در سطح جهانی، در دورانی که برخی کشورها و نهادهای بین‌المللی در تلاش برای تحریم سپاه پاسداران و مقامات آن هستند، برگ برنده‌ای در اختیار آنان قرار دهد و اقدامات آنان را مستند به اسناد ساختگی کند.

3- در طول ماه‌هایی که از شروع فعالیت آمدنیوز می‌گذرد این موضوع مسجل شده است که هدف اصلی این رسانه معاند، ایجاد بدبینی در بین مردم نسبت به مقامات نظام جمهوری اسلامی است و می‌کوشد با دروغین جلوه دادن اطلاعات ارائه‌شده توسط مسئولین کشور، روزبه‌روز بر شکاف میان مردم و مسئولین بیفزاید و نهایتاً موجب سلب اعتماد و اطمینان فی‌مابین بشود.

ترسیم دروغین اقدامات تروریستی تهران و اهداف پشت پرده آن نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود. اینکه در فراخوان آمدنیوز، سپاه پاسداران به همکاری با تروریست‌های مهاجم به مجلس شورای اسلامی متهم می‌شود که خواستار کشتار نمایندگان مجلس بوده و هدفش، ایجاد فضای امنیتی و نظامی در کشور برای مهره چینی سیاسی بوده است و همچنین تعریف وضعیت عمومی کشور توسط آمدنیوز به‌مثابه ملک اختصاصی سپاه پاسداران، همگی حکایت از تلاش این رسانه برای گسترش فضای بی‌اعتمادی در کشور دارد.

4- آمدنیوز می‌کوشد چنددستگی و تفرقه در کشور افزایش یابد و بر حجم شکاف‌های سیاسی، قومیتی و مذهبی افزوده شود. لذا در مسیر پیگیری این هدف، گاهی به برخی سخنان رهبری استناد می‌کند، گاهی برخی مواضع رئیس‌جمهور را تیتر می‌کند و گاهی در قامت حمایت از برخی گروه‌ها و احزاب به پا می‌خیزد درصورتی‌که در تمام این موارد، تلاش این رسانه و حامیان آن، ایجاد تفرقه در کشور بوده و دلسوز هیچ فرد و جناحی در داخل نظام اسلامی نبوده و نیستند. هرچه در کشور، فضای اختناق گسترده شود و هرچه فضای بی‌اعتمادی گسترش یابد و هرچه از مشارکت مردم، کاسته شود مشخص می‌شود که اهداف آمدنیوزها و رفقا، بیشتر محقق شده است.

5- در پایان، به نظر می‌رسد در این رابطه، باید از مدیران آمدنیوز چند سؤال پرسید. اول آنکه در روزهای گذشته، چه اتفاقاتی افتاده است که دست به تهدید سپاه پاسداران زده‌اند؟ دوم آنکه اگر اسنادی با چنین سطح از طبقه‌بندی داشته‌اند چرا تاکنون به انتشار آن اقدام نکرده‌اند؟ و سوم آنکه اگر چنین اسناد مهمی در دست دارند پس درخواست عمومی از مردم برای ارسال شواهد و مدارکی که مطمئناً مدارک مهمی نخواهد بود و یا حداقل دارای طبقه‌بندی نیستند چه ارزشی دارد؟ آیا غیر از آن است که چنین فراخوانی، فقط در حد یک ژست مضحک، ارزش دارد؟


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان