تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه فضاسازی‎های اخیر در پی جشن افراطی سوری‎ها پس از تساوی با ایران

چرا برای «آمدنیوز»، مدافعان حرم، مدافعان اسد‌ اند؟

حوادث تروریستی تهران و حمله به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، بر اقدامات پیشگیرانه ایران در سوریه و عراق، صحه گذاشت و ضرورت استمرار حرکت در مسیر تامین امنیت ملی و منافع ملی را با انتقال مرزهای درگیری به کیلومترها دورتر، بیش از پیش نمایان ساخت، چراکه هرگونه بی تفاوتی و مماشات در مقابل دشمنان، موجب تکرار حوادث تروریستی در داخل کشور خواهد شد.
رویداد۲۴در طی روزهای اخیر و پس از افراط سوری‌ها در برگزاری مراسم شادی خود به‌واسطه تساوی با تیم ملی فوتبال ایران و صعود به مرحله پلی‌آف رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و انتشار برخی شعارهای نابجا و الفاظ زشت توسط بازیکنان سوریه، برخی رسانه‌های مغرض که مترصد دستیابی به فرصت برای تخریب اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی هستند، به حاشیه‌سازی روی آورده و با مرتبط سازی حواشی فوتبال اخیر با حضور ایران در بحران سال‌های اخیر سوریه، اقدام ایران در حمایت از دولت سوریه را اقدامی بیهوده و حتی خسارت‌بار معرفی کردند.

اهداف پشت پرده دستمایه قرار گرفتن شادی سوری‎ها
یکی از رسانه‌های معاندی که در طی فعالیت‌های چندماهه خود، ماهیت خود را به نمایش گذاشته است و اسناد حمایت‌های مالی حامیان آن نیز در سازمان‌های اطلاعاتی منطقه منتشرشده است و اهداف پنهانی آن نیز علنی شده است «آمدنیوز» است که به‌واسطه اهداف تعریف‌شده مؤسسان و حامیان خود، در راستای ایجاد فضای مسموم علیه دولت جمهوری اسلامی ایران و اقدامات آن، کوشش می‌کند. 

یکی از حوزه‌های فعالیت این رسانه بیگانه مورد حمایت سازمان‎های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی و عربی، ایجاد تشکیک در ذهن مردم و افکار عمومی در مواجهه با اهداف اعلامی ایران از دلایل حضور در سوریه و حمایت از دولت مستقر در آن کشور است. 

آمدنیوز که تلاش کرده است از هر فرصتی برای تخریب اقدامات ایران در سوریه و فضاسازی منفی در این راستا بهره بگیرد بار دیگر و پس از حواشی فوتبال اخیر، با دستمایه قراردادان اقدام نابجای بازیکنان سوری، مجدداً حمله به دولت جمهوری اسلامی و مدافعان حرم را در دستور کار خویش قرارداد و با ماجراجویانه خواندن اقدامات ایران، بار دیگر مدافعان حرم را مدافعان اسد نامید.

چگونگی شکل گیری بحران سوریه
در رابطه با موضوع سوریه و حضور فیزیکی جمهوری اسلامی ایران در بحران سال‌های اخیر این کشور، گفتنی‌های بسیاری وجود دارد که در طی این مدت، از جنبه‌های گوناگونی به آن پرداخته‌شده است، اما در این متن کوتاه، به دو جنبه مهم آن به‌طور مختصر پرداخته می‌شود.

پس از وقوع حوادث سال 2011 میلادی و دومینوی سقوط برخی حاکمان مستبد خاورمیانه و شمال آفریقا توسط سیل خروشان مردم که به بیداری اسلامی یا بهار عربی معروف شد، همگان دریافتند برخی اقداماتی که در سوریه در حال کلید خوردن و شعله‌ور شدن است با موارد مشابه و هم‌زمان در دیگر کشورها، دارای تفاوت در ماهیت است. 

تفاوتی که حکایت از آن داشت که باید مسیر بیداری اسلامی، منحرف شود و حرکت سیل خروشان مردمی که خواهان تغییر هستند و شعارهای ضد صهیونیستی آنان در اجتماعات انقلابی، بسیار پررنگ است و رفته‌رفته به سمت تهدید ماهیت رژیم صهیونیستی می‌رود به درگیری داخلی در جهان اسلام، تبدیل شود.

لذا بحران سوریه بدین نحو آغاز شد که در شهر مرزی درعا، دو نفر مسلح خارجی که از نقطه مرزی وارد خاک سوریه شده بودند در مناره مسجدی که اهل سنت، به اقامه نماز جمعه می‌پرداختند قرار گرفتند و در هنگام ایراد خطبه‌های نماز جمعه، مردم را به رگبار بستند. 

البته درست است که بخشی از مردم در سوریه به تبعیت از مردم مصر و تونس و یمن، به دلیل نظام سیاسی بسته و تک‌حزبی سوریه، آمادگی این را داشتند که وارد خیابان‌ها شوند اما طراحی بحران، در شهر مرزی درعا انجام شد؛ درحالی‌که انقلاب‌ها در موارد مشابه، همه از یک میدان بزرگ در پایتخت مانند التحریر شروع می‌شد و همه بر اساس قراری سایبری صورت می‌پذیرفت که در مرکز آن، جوانان و دانشجویان قرار داشتند؛ اما در سوریه، خبری از این الگوهای مشترک در قالب بیداری اسلامی یا بهار عربی نبود.

بعدها و با شکل‌گیری داعش و همچنین با انتشار اسناد محرمانه و خاطرات برخی مقام‌های آمریکایی، اهداف بنیادی و دلایل اصلی مهندسی و طراحی شکست دولت سوریه برای همگان نمایان و مشخص شد که عامل این‌همه کشتار و خونریزی و تخریب، بیگانگانی هستند که خواهان انحراف بیداری اسلامی و مصونیت بخشی به موجودیت رژیم صهیونیستی و شکست محور مقاومت بوده‌اند.

چرا جمهوری اسلامی از حکومت سوریه حمایت می‌کند
دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری بحران در سوریه و با درک شرایط موجود و اهداف بیگانگان از ایجاد درگیری و نزاع در این کشور، اقدام به حمایت از دولت سوریه و مردم این کشور کرد و با اعزام مستشاران نظامی و نیروهای مردمی مدد رسان، مانع از تحقق اهداف بیگانگان شد.

یکی از اولین دلایل حضور ایران در سوریه، حمایت از دولت و مردمی بود که در معرض ظلم بزرگی قرار داشتند و حامی قدرتمندی را در کنار خود برای مقابله با دشمنان پرتعداد نمی‌دیدند. بر اساس آموزه‌های دینی و اصول قانون اساسی، یکی از وظایف دولت اسلامی، حمایت از مستضعفان در مقابل مستکبران است. دولت جمهوری اسلامی ایران دریافت که باوجود برخی اعتراض‌های بجا به عملکرد دولت بشار اسد، اکثریت مردم از حامیان دولت مستقر هستند و بحران سازی اخیر در این کشور توسط بیگانگان، به دلیل اهداف مذکور در سطور فوق است.

لذا باقدرت به حمایت از دولت و مردم سوریه پرداخت که در مقابل نیروی مسلحی قرارگرفته بودند که از سرتاسر جهان، جذب تروریست کرده بود و حامیان مالی و تسلیحاتی قدرتمندی داشت. بنابراین با درخواست دولت سوریه و در مسیر مقابله با ظلم آشکار، دولت ایران به بحران سوریه ورود پیدا کرد.

دفاع از منافع ملی در خاک سوریه
دلیل مهم و حیاتی دیگری که ایران را مجاب کرد تا در مسئله سوریه، ایفای نقش کند منافع ملی و ضرورت حفظ امنیت ملی کشور بود. همان‌گونه که ذکر شد یکی از اهداف بحران سازی بیگانگان در سوریه، شکست محور مقاومت و در ادامه، درگیر کردن تمامی کشورهای عضو این محور در بحران امنیتی در داخل و خارج از مرزها بود.

از نشانه‌های چنین هدفی نیز درگیر کردن عراق به‌صورت وسیع در بحران امنیت و همچنین اقدامات تروریستی در ایران و لبنان بود.

دولت جمهوری اسلامی دریافت که هدف نهایی اقدامات تروریستی در سوریه و عراق، خاک ایران است و اگر اجازه تشکیل دولت به تروریست‌ها داده شود و محور مقاومت، سقوط کند، درگیری‌های نظامی و بحران‌های امنیتی به خیابان‌های تهران کشیده خواهد شد. 

حتی در شعارهای مقامات داعشی نیز بر فتح ایران به‌عنوان هدف نهایی تأکید می‌شد. با تخریب قبور برخی بزرگان صدر اسلام و بی‌احترامی به آنان و همچنین تهدید بارگاه مقدس بزرگان مورداحترام شیعه و اولیای الهی، این خط‌ونشان برای شیعیان ایرانی نیز کشیده شد که در صورت تصرف دمشق و نجف و کربلا و دیگر اعتاب مقدسه، چنین برخورد ناشایست و منزجرکننده‌ای انجام خواهد شد و در صورت حضور در ایران، این اقدامات تشدید خواهد شد.

حوادث تروریستی تهران و حمله به حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، بر اقدامات پیشگیرانه ایران در سوریه و عراق، صحه گذاشت و ضرورت استمرار حرکت در مسیر تأمین امنیت ملی و منافع ملی را با انتقال مرزهای درگیری به کیلومترها دورتر، بیش‌ازپیش نمایان ساخت، چراکه هرگونه بی‌تفاوتی و مماشات در مقابل دشمنان، موجب تکرار حوادث تروریستی در داخل کشور خواهد شد.

به همین دلیل، بسیاری از ایرانیان و به‌ویژه جوانان غیور این سرزمین، برای مقابله با این ظلم آشکار و اجرای وظیفه دینی و اسلامی خویش و همچنین برای دفاع از اماکن مقدس شیعه و تأمین امنیت ملی ایران، کیلومترها دورتر از مرزهای حقیقی کشور، به مقابله با تروریست‌ها پرداخته و جانانه به ایفای نقش ملی و دینی خود پرداختند.

لذا تعجبی ندارد اگر رسانه معاندی همچون آمدنیوز و رسانه‌های دیگری از این قماش که از جانب حامیان تروریست‌ها، تأمین مالی می‌شوند و در کشورهای حامی تروریست نیز مستقر هستند و آلت دست دشمنان محور مقاومت هستند به اقدامات ایران در سوریه و قدرت‌نمایی منطقه‌ای آن، هجوم‌آورند و با هر بهانه‌ای، درصدد تخریب دستاوردهای ایران و مسموم کردن فضای عمومی در قبال اقدامات ایران باشند و غیور مردان مدافع حرم و شرف و امنیت ایران را مدافعان اسد بنامند، اما آنچه مهم است ایرانیان فهیم و سرفراز، تسلیم فضاسازی‌های دروغین نمی‌شوند و قدردان امنیت و جوانان امنیت ساز جان‌برکف و غیور خویش هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
علی
|
Canada
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
2
1
ایران چهار سال روزگار چکار توانست بکند واین ضعف بزرگ میباشد تو چهار سال هر روز خبر پیشروی تروریستها بود در حالی که ایران هیچ استراتژی برای جلوگیری از شکست وپیروزی نداشت حتی سلاحی که قدرتمندتر ازسلاح تروریستها نداشت واین در ذهن مردم سوریه وایران شکست است اگه روسیه دخالت نکرده بود هر روز خان طومان داشتیم این واقعیت گفتم که سلاحهای خوب با قدرت زیاد بسازیم حداقل در سلاح سازی مثل خودرو سازی عمل نکنیم در سلاح سازی جان ادمها را معیار قرار دهند واعتبار کشور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
2
4
برچه چه اساس واستدلال ومستندانی میگویی که اگر ایران درسوریه نمیجگید با داعش توی خیابانهای تهران باید بجگند مگر مردم ایران چلاق و کچه دست بودند که اجازه بدهند که داعش و... توی خیابانهای تهران باشند باوجود رزمندگان ایران مگر داعش جرئت میکرد بیاید تهران بعدش فتح کشوری به این سادگی نبیست ان که صدام بود وزمان انقلاب انها نتوانستند غلطی کند به نظرم باید همان لحظه ای که خودتان میگویی که بخشی ازمردم سوریه به دلیل نظام بسته سبیاسی وتک حزبی سوریه به تبعیت ازمردم مصرو یمن و تونس امادگی انرا داشتند که وارد خیابانها شوند و همان مردم به قول نوشته صدرالذکر خواهان انقلاب درسوریه بدلیل نظام بسته سوریه بودند ایران باید از همان مردم سوریه ومطالبات مردم سوریه وانقلاب مردمی سوریه و انها که به خیابانها ریختند حمایت میکرد این به نظرم بهتر بود تا از نظام سوریه حمایت میکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
3
2
اسد دیکتاور و مستبده بیش از ۸۰ درصد مردم سوریه موافق انقلاب و فروپاشیدن نظام اسد هستند. چرا بعضی از کشورها از یک مستبد حمایت میکنند؟ بشار با زن مسیحی و بی حجابش نمیتونه اسلام و مقاومت رو درک کنه. بشار سالهاست از ایران و ملت بزرگوار ایران مایه گذاشته
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
نگاه کنید مگه امام حسین نگفت که اگر دین ندارید آزاده باشید واقعا آدم نمی دونه به بعضی ها چی بگه ....
مگه شما نمیدونی که داعشی ها به ایرانی ها میگن جنس.!
مگه شما نمیدونی تشنه ی خون ایرانی ها هستند
مگه شما نمیدونید تقریبا نصف سوریه رو گرفته بودن
مگه شما نمیدونید دست شون رو روبه حرم دراز کردن
مگه شما نمیدونی که داشتن قوی و قوی تر میشدن و ومرزشونو به ایران نزدیک میکردن مگه شما کلیپ سر برای هاشون ندیدید مگه شما فیلم قلاده زدن ناموس شیعه رو ندیدید
واقعا که ....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان