تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

عرض اندام کشتی های چینی در دریای مدیترانه

کشتی های جنگی چین در دریای مدیترانه یک رزمایش جنگی برگزار کرده اند که بخشی از افزایش توانمندی آنها برای انجام رزمایش بزرگتر با نیروی دریایی روسیه در اواخر ماه جولای محسوب می شود.

رویداد۲۴-کشتی های جنگی چین در دریای مدیترانه یک رزمایش جنگی برگزار کرده اند که بخشی از افزایش توانمندی آنها برای انجام رزمایش بزرگتر با نیروی دریایی روسیه در اواخر ماه جولای محسوب می شود. در این رزمایش که با شرکت ناوهای جدید ارتش چین همراه بود، تمریناتی از جمله تیراندازی از عرشه به سوی دریا، شلیک اسلحه های سبک و سنگین، گشت زنی با بالگرد و حمله به اهداف مشخص دریایی انجام شد.

رزمایش دریایی چین در حالی برگزار می شود که سه کشور امریکا، ژاپن و هند نیز از روز دوشنبه هفته جاری بزرگترین رزمایش دریایی خود با عنوان «مالابار» را به مدت 10 روز در سواحل «چنای» در خلیج بنگال آغاز کرده اند.
وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد: در رزمایش انجام شده علاوه بر افزایش توان نظامی نیروی دریایی، تلاش شده است تا برای حمله به اهداف کوچکتر در دریا هم آماده شویم.
این بیانیه که تارنمای «یی سی» چین روز پنجشنبه آن را منتشر کرده، می افزاید: تهدیدهای امنیتی فراوانی در آبها وجود دارد که نیروی دریایی موظف است برای مقابله با آنها در آماده باش کامل رزمی باشد.
همچنین گزارش شده که در این مانور دریایی ناوشکن موشکی «حیفی»، ناوچه موشک هدایت شونده «یوچینگ» و کشتی پشتیبانی «لوماهو» مشارکت داشته اند.
گفتنی است، این رزمایش در حالی روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد که کشتی‌های جنگی چین در راه ملحق شدن به کشتی‌های روسی بودند و قرار است دو کشور اواخر ماه جولای رزمایش بزرگتری را در دریای بالتیک برگزار کنند.
این بخشی از توافقات دو کشور در زمینه گسترش همکاری های نظامی و نیروی دریایی و همکاری در دریاها محسوب می شود.
کشتی های جنگی چین روز هجدهم ژوئن استان «های نن» در جنوبی ترین نقطه این کشور را ترک کردند و قصد دارند در مرحله بعد از رزمایش اول با روسیه در نیمه سپتامبر نیز رزمایش دیگری را در دریای ژاپن و آبهای «اختسک» انجام دهند.
امسال مصادف با شصت و هشتمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین است و به همین منظور، کشتی های این کشور در حال سفر به ۲۰ کشور در آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه هستند و مرحله بعدی دیدار آنها از ایتالیا خواهد بود.
چین که پس از امریکا بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد اقدامات نظامی خود در دریای مدیترانه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.
گفتنی است، ارتش چین در جیبوتی نیز پایگاه نظامی تاسیس کرده و دو روز پیش با اعزام شماری از نظامیان خود با چند فروند کشتی به این کشور، این پایگاه را رسما عملیاتی کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان