تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۶

درخواست‌ 350 دانشجوی خارجی برای تحصیل در یزد

پیرو فراخوان دانشگاه یزد درخصوص جذب دانشجویان خارجی، از یک ماه گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ درخواست از ۳۱ کشور دنیا به این دانشگاه واصل شده است.
رویداد۲۴-پیرو فراخوان دانشگاه یزد درخصوص جذب دانشجویان خارجی، از یک ماه گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ درخواست از ۳۱ کشور دنیا به این دانشگاه واصل شده است.

دکتر محمد فرشی، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه یزد با اعلام این خبر، گفت:‌ به دنبال فراخوان دانشگاه یزد در خصوص جذب دانشجویان غیرایرانی از طریق اطلاعیه اینترنتی و سایت‌های مربوطه در اواسط خردادماه ۹۶، تاکنون بیش از ۳۵۰ درخواست تحصیل دریافت شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۴۲ مورد از این تعداد، بررسی اولیه شده و پس از تکمیل پرونده به پردیس‌ها و دانشکده‌های مربوطه جهت بررسی علمی داوطلبان ارجاع شده است.

فرشی گفت: از مجموع درخواست‌های تحصیل بررسی شده، پردیس علوم انسانی و اجتماعی با ۱۰۲ درخواست بیشترین درخواست و دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی با ۸ درخواست، کمترین تعداد درخواست را داشته‌اند.

وی با اشاره به این که روند دریافت درخواست‌های جدید و تکمیل پرونده‌های قبلی نیز در جریان است، یادآور شد: متقاضیان از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، مصر، سودان، بروندی، نیجریه، کامرون، اوگاندا، اتیوپی، زیمبابوه، لیبریا، هند، اندونزی، سوریه، بنگلادش، بوسنی، سنت لوئیس، لسوتو، گامبیا، رواندا، تانزانیا، نامیبیا، چاد، کنیا، غنا، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان، مالاوی و کنگو بوده‌اند.

گفتنی است، تاکنون از مجموع درخواست‌های تحصیل بررسی شده ۵۶ مورد مربوط به مقطع کارشناسی، ۱۴۸ مورد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۸ درخواست نیز برای تحصیل در مقطع دکتری بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان