تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
دبیر فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

چرا نباید «شجاعی» و «حاج‌صفی» را محروم کرد

دبیر فراکسیون ورزش در مجلس درباره بهترین برخود با مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به دلیل حضور در مسابقه‌ای برابر نماینده رژیم صهیونیستی گفت: باید با آنان مدارا شود و با اخذ تعهد و توضیحات لازم با باشگاه موردنظر آن‌ها این مسئله را حل کرد. محروم کردن کار به‌جایی نخواهد برد و تنها سرنوشت آنان را به مخاطره می‌اندازد.
رویداد۲۴دبیر فراکسیون ورزش در مجلس درباره بهترین برخود با مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به دلیل حضور در مسابقه‌ای برابر نماینده رژیم صهیونیستی گفت: باید با آنان مدارا شود و با اخذ تعهد و توضیحات لازم با باشگاه موردنظر آن‌ها این مسئله را حل کرد. محروم کردن کار به‌جایی نخواهد برد و تنها سرنوشت آنان را به مخاطره می‌اندازد.


روز پنج‌شنبه خبر حضور دو بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در برابر نماینده رژیم صهیونیستی با بهره‌برداری سیاسی وزارت خارجه این رژیم از ماجرا فوق با این جمله که «آفرین به مسعود شجاعی و احسان حاج صفی که تابوی مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیلی را شکستند.» به‌سرعت منتشر شد و واکنش‌های آن در فضای مجازی از سوی گروهی علیه این دو بازیکن بسیار تندوتیز بود.

جمعی از دلواپسان بر این اعتقاد بودند که باید با آنان از طریق قانونی برخورد صریحی صورت گیرد زیرا برخلاف مقررات کشور رفتار کرده‌اند، اما گروه دیگری مطرح کردند ازآنجاکه این دو بازیکن مطرح برای یکی از تیم‌های فوتبال کشور یونان بازی می‌کنند بنابراین باید بر اساس ضوابط همان باشگاه عمل کنند و چاره‌ای جز این نداشتند.

وزارت ورزش و جوانان نیز در بیانیه‌ای مطرح کرد که «قهرمانان ایران اسلامی در میادین بین‌المللى یاری و همراهی قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین را پهلوانانه اعلام کرده‌اند و این حرکت ارزشی امروز به فرهنـگ عمـومی و جـهانی تبدیل‌شده است. در مورد اخیر هم وزارت ورزش پس از دریافت اطلاعات و گزارش‌های لازم از فدراسیون فوتبال و سایر منابع در چارچوب اصول و مبانی سیاست خارجی نظام و حفظ منافع ملی تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.»

یوناتن بت کلیا، دبیر فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره حضور مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در مسابقه‌ای برابر نماینده رژیم صهیونیستی گفت: 16 یا 17 سال است که در مجلس به‌عنوان نماینده فعالیت می‌کنم، اما مصوبه‌ای برای عدم بازی بازیکنان کشور در برابر رژیم صهیونیستی مشاهده نکرده‌ام.

وی در ادامه اضافه کرد: در جنگ جهانی کشورها در حال کشتار مردم یکدیگر بودند ولی در میادین ورزشی به مسابقه می‌پرداختند، زیرا همواره مطرح‌شده که ورزش نباید در سیاست دخالت داشته باشد زیرا این توانایی را دارد که عامل صلح باشد و محبت و رفاقت را ایجاد کند.

نماینده اقلیت دینی آشوریان و کلدانی در این رابطه توضیح داد: خوشبختانه ورزش کشور ما به‌جای قهرمان‌پروری به پهلوان‌پروری می‌پردازد. به عبارتی دیگر در ایران ورزشکارانی مانند غلامرضا تختی بود که همواره مورد تائید و احترام تمام مردم جهان قرار داشت و منش پهلوانی را در میادین ورزشی جهان به وجود آورد. فراموش نکرده‌ایم او باوجود آگاهی از پای مصدوم رقیب هرگز سراغ آن نرفت. این می‌رساند که پهلوانی در خمیره ایرانیان جای دارد و مردم شریف ایران آن را از امام علی آموخته‌اند.

دبیر فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی بازیکنی وارد تیم خارجی می‌شود و با آن‌ها قرارداد می‌بندد جوابگو قول و قراری که با باشگاه موردنظر داشته، باید باشد و ناچار به انجام‌وظیفه است. به نظر می‌رسد درصورتی‌که غیرازاین عمل شود طبیعتاً قرارداد لغو و جریمه خواهد شد و اتفاقات ناخوشایندی برای او روی خواهد داد.

وی در ادامه افزود: برای رفع چنین مشکلاتی باید مصوبه‌ای در مجلس داشته باشیم تا این مسئله به شکل قانونی درآید و آن را به تمام کشورهای جهان هم اعلام کنیم و بازیکنانی که درصدد برمی‌آیند در باشگاه خارجی فعال شوند این مسئله برای آن‌ها به‌صورت شرط درآید. تا زمانی چنین مسئله‌ای وجود ندارد ورزش ضربه‌پذیر خواهد شد زیرا کشورهای دیگر بازیکنی از ایران نخواهند پذیرفت درحالی‌که بازیکنان در خارج از کشور نام ایران را بر سر زبان‌ها می‌اندازند؛ بنابراین نباید لژیونرها را به خاطر هیچی محکوم کرد.

بت کلیان در این خصوص اظهار داشت: صهیونیست‌ها امروز درجایی قدم می‌گذارند که محل مقدسی برای مسیحیان است زیرا زادگاه عیسی مسیح در آنجا قرار دارد. زادگاه پیامبری که برای ایجاد محبت، صلح و آرامش فرستاده شد بنابراین به‌عنوان یک مسیحی مطرح می‌کنم که بسیار برای پیروان عیسی مسیح عدم ورود به آنجا عذاب‌آور است زیرا همان‌طور که مسلمانان آرزو زیارت‌خانه خدا (کعبه) رادارند مسیحیان نیز مشاهده زادگاه حضرت مسیح ازجمله آرزوهای آنان به‌حساب می‌آید. ولی به حرمت دیدگاه‌های کشور و بحث‌هایی که صورت گرفته، سفر به آنجا نباید انجام شود که البته درست هم هست زیرا رژیم حاکم مشخص نیست چه رفتار و کرداری خواهد داشت.

دبیر فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این مسئله ابراز کرد: دنیا باید از روی رفتار رهبر ما که در زمان تولد عیسی مسیح به دیدار خانواده شهدا مسیحی می‌رود، بیاموزد مردمی که در کنار هم زندگی می‌کنند باید به آداب‌ و رسوم هم احترام گذارند. متأسفانه صهیونیست‌ها باعث شدند در منطقه مانند یک غده سرطانی باشند که حتی نماینده کلیمی‌ها در مجلس نطق‌های خود را علیه آنان تنظیم می‌کند. با توجه به این موارد نتیجه می‌توان گرفت که لازم نیست که در یک میدان ورزشی نفرت خود را نشان دهیم، بسیار این فرصت وجود دارد.

وی دراین‌باره یادآور شد: روز قدس برای نمایش نفرت از رژیم صهیونیستی تعیین‌شده است که این مسئله فقط در بین مسلمانان نیست، تمام ادیان به آن معتقد هستند؛ بنابراین در این رابطه باید بر اساس بیانیه وزارت ورزش رفتار کرد و پس از بررسی‌ها نتیجه‌گیری صورت گیرد که عدم بازی دو بازیکن با چه نتایجی همراه می‌شد. شاید فردی به خاطر یک بازی نکردن همه‌چیز را در دنیای ورزش از دست بدهد، نباید چنین انتظاری داشت.

بت کلیا در خصوص سرنوشت دو بازیکن مطرح تیم ملی خاطرنشان کرد: باید با آنان مدارا شود و با اخذ تعهد و توضیحات لازم با باشگاه موردنظر آن‌ها این مسئله را حل کرد. محروم کردن کار به‌جایی نخواهد برد و تنها سرنوشت آنان را به مخاطره می‌اندازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
جمعی از دلواپسان بر این اعتقاد بودند که باید با آنان از طریق قانونی برخورد صریحی صورت گیرد زیرا برخلاف مقررات کشور رفتار کرده‌اند.
خجالت نمی‌کشید؟
درود به شرف همه اون دلواپس هایی که با شما در تایید جنایات قاتلان کودکان و قاتلان دانشمندان ما اون هم به خاطر دو تا بازیکن چیپ و بی ارزش هم صدا نیستن.
ننگ بر شما و اربابانتون که قدرت براتون از همه چیز مهم تره
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
مگر این دو فرد برتر از ورزشکاران محبوب جهان هستند ما دلواپس هستیم شما نباشید چون شماها دراین انقلاب از جان مال خود سرمایه نگذاشتید به لطف خون شهدای عزیز به مقام منسب رسیده اید این دو را باید از فوتبال خداحافظی کرد آبروی برای ملت ایران نگذاشتند البته برای دلواپسها
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
مگر این دو فرد برتر از ورزشکاران محبوب جهان هستند ما دلواپس هستیم شما نباشید چون شماها دراین انقلاب از جان مال خود سرمایه نگذاشتید به لطف خون شهدای عزیز به مقام منسب رسیده اید این دو را باید از فوتبال خداحافظی کرد آبروی برای ملت ایران نگذاشتند البته برای دلواپسها
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان