تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

وزرای پیشنهادی باید به برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی توجه کنند

رییس‌ مجلس گفت: برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی از جمله مواردی است که باید مورد نظر همه وزرای پیشنهادی باشد.

رویداد۲۴-رییس‌ مجلس گفت: برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی از جمله مواردی است که باید مورد نظر همه وزرای پیشنهادی باشد.هادی قوامی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر واخطاری با استناد به اصل ۱۳۷ قانون اساسی اعلام کرد: هریک از وزیران مسوول وظیفه خاص خود در امور آن وزارتخانه بر عهده‌دارند و بر این اساس وزرا باید ابعاد مختلف هر موضوع را براساس اقدامات سایر دستگاه‌ها در نظر بگیرند.

او با اشاره به زمان اندک باقی مانده تا چشم‌انداز ۱۴۰۴ تاکید کرد: وزرای پیشنهادی باید برنامه ششم توسعه و سایر اسناد بالادستی را مدنظر قرار داده و در ادامه برنامه‌های خود به گونه‌ای رفتار کند که ضمن تشریح اقدامات مربوط به حوزه مشخص خود موانعی که احیاناً در وزارتخانه‌ها و دیگر سازمان‌ها پیش‌رویشان است، در نظر بگیرد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر خاطرنشان کرد: مباحثی از این دست مربوط به بخش اول مذاکرات در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است و در واقع هنگامی که کلیت کابینه بررسی می‌شود باید بحث هماهنگی دستگاه‌ها لحاظ شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش دوم مذاکرات قرار داریم که در این قسمت بررسی‌ها به صورت جزئی و بخشی خواهد بود.

لاریجانی در پایان گفت: با این حال توجه به برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی از جمله مواردی است که باید مورد نظر همه وزرای پیشنهادی باشد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان