تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام

رویداد24- صبح روز گذشته در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام اعلام شد که این کنگره روز دوشنبه با محوریت گرامی‌داشت شهید احمد اخرواه ، نماد "کودکان شهید جنگ 51 روزه غزه " در باغ موزه دفاع مقدس با حضور تعدادی از شخصیت‌های ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.

 محمدرضا پاکروان دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام، در این نشست خبری با بیان اینکه این برنامه روز دوشنبه از ساعت 15 تا 18 برگزار خواهد شد در مورد شهید احمد اخرواه اظهار داشت: این کودک فلسطینی در حالی که سه دقیقه از تولدش می‌گذشت در جریان جنگ 51 روزه غزه به همراه مادر 22 ساله و منا خواهر یک ساله‌اش به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه جهت گرامی داشت کودکان شهید و خردسال از جمله شهید احمد اخراوه سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام با رویکرد علمی در جهت حمایت از حقوق کودکان برگزار خواهد شد تصریح کرد: این نشست از سوی دبیرخانه کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام برگزار خواهد شد.

پاک روان با اشاره به سابقه‌ی رژیم صهیونیستی در اشغال و کودک کشی و سکوت مجامع بین‌المللی در این ارتباط به فعالیت کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام در طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1391 ستادی به این نتیجه رسید که کنگره‌ای برای شهدای شاخص جهان اسلام برگزار کند که در سال 92 به یاد یکی از شهدای مصری این کنگره برگزار شد و درسال 93 نیز یاد شهید مالکوم لطیف شباز گرامی داشته شد.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام با بیان این که در این کنگره با رویکرد جدید و علمی به موضوع دفاع از حقوق کودکان در جهان توجه خواهد شد و در این راستا از سخنرانان، فرهیختگان و تحلیل گران در این حوزه جهت حضور در این کنگره دعوت شده است به برخی از میهمانان حاضر در این کنگره اشاره کرد و گفت: ما از آقای جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه و همچنین برخی از سفرای خارجی مقیم تهران از جمله سفیر فلسطین در تهران و افراد شاخصی از حوزه مقاومت لبنان ، فلسطین برای حضور دعوت کرده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه در این جلسه محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری که مسئولیت مرجع ملی دفاع از حقوق کودکان نیز بر عهده دارد با موضوع حمایت از کودکان در پرتو حقوق بشر اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

وی همچنین تصریح کرد: سید محمد حسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که سالهای متمادی رایزن فرهنگی ایران در لبنان ،‌امارات، و حوزه‌های کشورهای عربی بوده‌اند نیز از دیگر سخنرانان این مراسم خواهند بود.

وی با بیان اینکه در این کنگره مقاماتی از بنیاد شهید جانبازان و همچنین خانم الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور نیز حضور خواهند داشت و به ایرادسخنرانی خواهند پرداخت ادامه داد: مطالب مطرح شده در این کنگره به همراه اسنادی درارتباط با حقوق کودکان جمع آوری خواهد شد و در کتابچه‌ای منتشر می‌شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایت‌های رخ داده در مورد کودکان در غزه، لبنان و سوریه توسط رژیم صهیونیستی و جریان‌های تکفیری سکوت کرده‌اند ادامه داد: درارتباط با این کنگره موسیقی به دو زبان عربی و انگلیسی تهیه شده است تئاتری نیز اجرا خواهد شد و تندیس‌هایی به برخی از خانواده‌های شهدای مقاومت و همچنین شهدای حرم و برخی از هنرمندان و ورزشکاران و روزنامه نگاران فعال در عرصه مقاومت اهدا خواهد شد.

پاکروان به برگزاری نمایشگاه کتابی در ارتباط با حقوق کودک در حاشیه این کنگره اشاره کرد و گفت:‌ همچنین لوح فشرده‌ای در ارتباط با شهدای جهان اسلام به ویژه شهدای جنگ غزه تهیه شد و بین علاقمندان توزیع خواهد شد.

پاکروان همچنین به دعوت از برخی از مسئولان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش اشاره کرد.

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام

برگزاری سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان