تاریخ انتشار: ۰۰:۵۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
فاطمه راکعی در گفتگو با رویداد24:

اصولگرا و اصلاح‌طلب دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند

طبق قوانینی که نهادهای ذی‌ربط مشخص و تعیین کرده‌اند تمام افراد اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌توانند در انتخابات و دیگر عرصه‌های سیاسی کشور شرکت و توسط رای مردم وارد مجلس شوند.
رویداد24_سرویس سیاسی: چندی پیش محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفته بود: «باید به یک سری نیروهای اصولگرا برسیم و بتوانیم آنان را کنترل کنیم تا مجلس دهم دست حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نیفتد». وی درعین‌حال تأکید کرده همیشه به اصلاح‌طلبان توصیه کرده است تا در «میدان انتخابات» حضورداشته باشند تا به گفته باهنر، «رقابت جدی داشته باشیم». بعد از این سخنان بسیاری از فعالان سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا دچار شوک شدند چرا که از باهنر انتظار چنین سخنانی را نداشتند. بنابراین باید از محمدرضا باهنر پرسید که وی به مرد نصیحت و لابیگری میان جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا معروف است بر چه معیاری این اظهارات بیان کرده که نظر همه را نسبت به خود تغییر داده است؟ بهتر است محمدرضا باهنر که 12 سال یعنی از مجلس هفتم تا نهم به طور متوالی در مجلس شورای اسلامی  حضور داشته دستاوردهای خود و جناح اصولگرایی را از نظر سیاسی و اقتصادی بسنجد و بعد به مجلس ششم حمله کند. محمدرضا باهنر و اصولگرایان در این 12 سال چه خدمات ارزنده‌ای به ملت ایران ارزانی داشته‌اند که مجلس ششم را فاقد آن می‌دانند و شما و دوستانتان به شکل غیر منطقی و بر خلاف اخلاق آن را مجرم خطاب می‌کنید؟ آیا محمدرضا باهنر و اصولگرایان در دولت 8 ساله محمود احمدی‌نژاد چه گلی بر سر ملت عزیز ایران زدند؟ بهتر است باهنر در خصوص عملکرد جناح سیاسی چپ و راست کمی تامل و مقایسه منطقی به خرج دهد زیرا آن‌وقت متوجه خواهند شد که در بین مردم در کجا و در چه جایگاهی قرار دارند. متاسفانه فرهنگ افراطی‌گیری جریان تندرو در بسیاری از اشخاص سیاسی از جمله محمدرضا باهنر اثر منفی گذاشته است. با این حال با توجه به سخنان باهنر باید منتظر ماند و دید که آیا وی از مسیر دلواپسان و جریان تندرو خارج می‌شود یا خیر؟ چرا که به عقیده برخی از کارشناسان سیاسی رادیکال‌ها و افراطیون در مجلس دهم جایی نخواهند داشت و امیدواریم تا خدایی نکرده دیگر شاهد آن نباشیم تا این طیف سیاسی همان‌طور که از احمدی‌نژاد اعلام برائت کردند این بار نیز شاهد همان سناریوی گذشته نباشیم و خودشان را مقابل جریان تندرو به مانند نوش دارو بعد از مرگ سهراب تکرار و تداعی نکنند.
اصولگرا و اصلاح‌طلب دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند
فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اظهارات محمدرضا باهنر که گفته بود مجلس دهم حتی در دست اصلاح‌طلبان معتدل بیافتد، به «رویداد 24» گفت: باید از باهنر پرسید که وی بر چه مبانی این افاضات را بیان کرده است؟ آیا وی یکی از اعضای شورای نگهبان یا افراد امنیتی در کشو است که این موضع‌گیری را از خود نشان داده‌ که ما از آن بی‌اطلاعیم؟ هیچکس در نظام مقدس جمهوری اسلامی به او حق چنین اظهاراتی را نداده که بخواهد برای دیگران تعیین و تکلیف کند. گویا محمدرضا باهنر فراموش کرده که جریان‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند! به عقیده من، باهنر و طرفدران وی بهتر است در چاچوب قانون، اسلام و اخلاق حرکت و سخن بگویند. چرا که طبق قوانینی که  نهادهای ذی‌ربط مشخص و تعیین کرده‌اند تمام افراد اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌توانند در انتخابات و دیگر عرصه‌های سیاسی کشور شرکت و توسط رای مردم وارد مجلس شوند. متاسفانه جریان تندرو بر اساس تفکر «یا ما یا هیچ» رفتار می‌کنند که کشور و نظام را به بن بست سیاسی رو به رو کرده‌اند. محمدرضا باهنر با این اظهارات به قانون اساسی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب خدشه وارد کرد چرا که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کردند که اگر کسانی که به هر دلیلی نظام را قبول و دوست ندارند بخاطر عرق به کشورشان در انتخابات شرکت کنند. باید از باهنر به عنوان نماینده و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پرسید که چرا این افاضات را گفتند و این چه طرز حرف زدن است که نباید مجلس دهم حتی در اختیار اصلاح‌طلبان معتدل باشد؟ به نظر من، سخنان وی بر خلاف اخلاق و متد اسلامی است. بنابراین من از ملت ایران بابت چنین اظهاراتی که باهنر بیان کرده عذرخواهی می‌کنم. متاسفانه فرهنگ سیاسی کشورمان سالهاست توسط جریان تندرو و افراطی دچار آسیب شده و طبیعتا سالها زمان می‌برد تا فرهنگ سیاسی افراد به حالت اولیه و عادی خود برگردد. محمدرضا باهنر وابسته به جریان اصولگرایی است اما ای کاش او اصولی و بر مبنای اخلاق اسلامی صحبت می‌کرد. متاسفانه برخی به بر چسب و عنوان اصولگرایی خود افتخار می‌کنند در حالیکه هیچ رنگ و بویی از منش و فرهنگ سیاسی اصولگرایی نبرده‌اند. من به شخصه از باهنر انتظار چنین سخنانی را نداشتم و امیدوارم حرف‌های خود را نسبت به این موضوع اصلاح و از بابت چنین اظهاراتی از اصلاح‌طلبان و به خصوص ملت ایران عذر خواهی کند. به عقیده من، حرف‌های محمدرضا باهنر نسبت به جریان سیاسی چپ غرض ورزی او را نشان داده چرا که اکثر اصولگریان از جمله باهنر از به قدرت رسیدن و کسب حداکثری کرسی‌های مجلس توسط جناح سیاسی چپ ترس و واهمه دارند. همان‌طور که گفتم او بر اساس عرف سیاسی، اخلاق اسلامی و قانون حق ندارد که چنین سخنانی را بیان کند. باید از محمدرضا باهنر پرسید که آیا هر شخصی که دچار ترس و تردید شد تا مبادا دیگران بخواهند جای او و هم‌قطاران وی را توسط آرای مردم کسب کنند باید چنین سخنان غیر منطقی و غیر اخلاقی را بیان کند یا عربده کشی به راه بیاندازد تا اصلاح‌طلبان وارد مجلس دهم نشوند؟ آیا محمدرضا باهنر به اصلاح‌طلبان اجازه و حق چنین اظهارتی را می‌دهد تا درباره اصولگرایان بگویند؟
نظرات شما