تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

اسکواش در مسیر موفقیت

مسعود سلیمانی*
در هفت سال گذشته تلاش‌های زیادی در فدراسیون اسکواش صورت گرفت تا این رشته ورزشی در کشور توسعه و ترویج پیدا کند. در همین رابطه تفاهمنامه‌های ستادی با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، آموزش عالی، شهرداری و غیره که در توسعه عمومی رشته‌های ورزشی فعال هستند به امضا رسید.

اما آن موضوعی که امروز باعث موفقیت فدراسیون اسکواش شده است آن هم در زمانی که سیاست‌های انقباضی به فدراسیون‌ها ابلاغ شد، تعامل با رسانه ملی بود. این تعامل دوسویه باعث آن شد که رشته ورزشی اسکواش که همیشه گمنام بوده است کمی در جامعه مطرح شود.

این ارتباط با رسانه ملی فضایی را ایجاد کرده که فعالیت‌های فدراسیون پررنگ‌تر از همیشه نمایان شود. وقتی رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی به رشته ورزشی خاصی می‌پردازند فرصت حضور اسپانسرها و حتی خیرین برای حضور در آن رشته مهیا می‌شود.

این دیده شدن‌ها امکان حضور هرچه بیشتر مردم را برای شرکت در آن رشته ورزشی ایجاد می‌کند ولی باید توجه داشت که تبلیغ، بدون وجود زیرساخت‌های آن رشته ورزشی خاص باعث رویگردانی مردم می‌شود.

امروز برگزاری مسابقات اسکواش به بهانه و عنوان‌های خاص، شور و شوق علاقه‌مندان به این رشته را بیش از پیش کرده است. در این سال‌ها حضور ارگان‌های مختلف در کنار مسابقات اسکواش سراسر کشور باعث دلگرمی فدراسیون و توسعه و ترویج این رشته پرهیجان شده است.

اگر ما بتوانیم روز به روز مسابقات خود را در سطح وسیع‌تر در کشور برگزار کنیم آنگاه با استعدادهای زیادی در این رشته روبرو خواهیم شد که این موضوع می‌تواند باعث قدرتمندتر شدن تیم‌های پایه و در نهایت تیم ملی بزرگسالان ما شود.

*رییس فدراسیون اسکواش
منبع: ورزش و جوان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان