رویداد۲۴- «قربانعلی قائمی» عضو هیئت منصفه حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره انتقاد جوانان به نسل اول انقلاب پیرامون عدم استفاده از ظرفیت نسل سوم انقلاب گفت: در سال های اول انقلاب جوانان اختیار امور را در دست داشتند اما متاسفانه هرچه جلوتر آمدیم همان نسل در رای امور مدیریتی باقی ماند و فرصت به جوانان نرسید. این رویه درست نیست و باید اصلاح شود. ما شاهد هستیم مدیران بازنشسته بازهم به به صندلی ریاست و مدیریت رسیده اند که این سبب یاس و نا امیدی جوانان می‌شود و تبعات بدی برای جامعه خواهد داشت.

او تصریح کرد: چطور جوانان در سال های ابتدایی انقلاب می‌توانستند مسئولیت بپذیرند اما نسل سوم انقلاب این توانایی را ندارد؟ این طرز تفکر باید اصلاح شود. جوانان تحصیل می‌کنند، تجربه کسب می‌کنند تا زمانی به کشور خدمت کنند؛ نسل اول انقلاب نباید این فرصت را از جوانان سلب کند. امیدوارم با دستور جدید رییس جمهوری مبنی بر استفاده از جوانان، شاهد حضور پررنگ جوانان در سطوح مختلف مدیریتی کشور باشیم.

او در ادامه درباره انتقادات نسبت به عملکرد شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: جوانان و جامعه اصلاح طلب کشور انتقاداتی را نسبت به شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مطرح کرده اند که انتقادات درست و به جایی است. اگر به این انتقادات توجه نشود ممکن است در انتخابات سال 98 نتوانیم موفقیت های اخیر خود را تکرار کنیم. تغییرات در ساختار شورایعالی سیاست گذاری یک ضرورت اجتناب نا پذیر شده است و باید به انتقادات و اعتراضات پاسخ داده شود. این تغییرات باید زود تر انجام شود تا مردم از اصلاح طلبان دچار یاس نشوند.

قائمی در پایان افزود: مردم در انتخابات های اخیر نشان دادند حامی کدام گفتمان هستند. از این فرصت باید استفاده کرد و نباید با اقدامات نسنجیده کاری کرد که منجر به دلسردی مردم از یک جریان شود.

منبع: دیده بان ایران