تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
جعفر زاده، نایب رییس فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پیروزی اصلاح‎طلبان بدون ائتلاف توهمی بیش نیست/ برخی دچار غرور کاذب شده‌اند/در صورت عدم ائتلاف همه شکست می‌خوریم

غلامعلی جعفر زاده، نایب رییس فراکسیون مستقلین، در رابطه با احتمال عدم ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: بخش اعظمی از این اظهارنظرها به دلیل غرور کاذب سیاسی است. موفقیت در انتخابات 92 و 94 به دلیل همه باهم بودن در میدان بود که اگر غیرازاین باشد همگی شکست خواهیم خورد.
رویداد۲۴غلامعلی جعفر زاده، نایب رییس فراکسیون مستقلین، در رابطه با احتمال عدم ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: بخش اعظمی از این اظهارنظرها به دلیل غرور کاذب سیاسی است. موفقیت در انتخابات 92 و 94 به دلیل همه باهم بودن در میدان بود که اگر غیرازاین باشد همگی شکست خواهیم خورد. 

با ورود لیست امید به مجلس فراکسیونی تحت همین عنوان تشکیل شد، اما مشکل از زمانی به وجود آمد که اعضای آن از تمام کسانی که تحت این عنوان به خانه ملت راه پیدا کردند، تشکیل نشد و بعضی برای خود دست به تشکیل فراکسیونی تحت نام دیگری زدند که این مسئله درزمان تصمیم‌گیری‌های مهم خود را به نمایش گذاشت.

اولین بار در زمان تشکیل هیئت‌رئیسه مجلس مشخص شد که فراکسیون نزدیک به علی لاریجانی نسبت به فراکسیون امید از تعداد اعضای بیشتری برخوردار است و این مسئله وقتی حسن روحانی دومین کابینه خود را به خانه ملت معرفی کرد خود را بیشتر نشان داد و واکنش‌هایی نسبت به آن صورت گرفت و از اصلاح‌طلبان درخواست شد به‌جای یک فراکسیون اکثریت، اما غیرقابل اتکا برای مجلس آینده اقدام به یک فراکسیون اکثریت ولی متعهد کنند.

محمود صادقی از اعضای فراکسیون امید در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در این رابطه براین عقیده است که «باید از ائتلاف گسترده و کلانی که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل به آن دست زدند، مراقبت کرد تا دوام یابد و این حرکت استراتژیک نباید ضربه بخورد.»

اما محمد عارف، رئیس فراکسیون امید نظر دیگری در این رابطه دارد، او در گفت‌وگویی مطرح کرده که «انتخابات سال ۹۸ با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‌شویم یعنی ائتلاف نمی‌کنیم؛ به‌اندازه کافی هم نیرو داریم و با تعاملی که با شورای نگهبان داریم و با تغییر نگرشی که در برخی از نهادهای حاکمیتی نسبت به جریان اصلاحات به وجود آمده است انشا الله به این نتیجه برسیم که تائید صلاحیت‌ها روند عادی و قانونی را طی کند و همانند انتخابات شوراها با تورم نیرو مواجه باشیم.»

غلامعلی جعفر زاده، نایب رییس فراکسیون مستقلین و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با احتمال عدم ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس بر اساس آنچه محمدرضا عارف مطرح کرد گفت: بخش اعظمی از این اظهارنظرها به دلیل غرور کاذب سیاسی است. موفقیت در انتخابات 92 و 94 به دلیل همه باهم بودن در میدان بود که اگر غیرازاین باشد همگی شکست خواهیم خورد. گروهی که ساز مخالف می‌زنند موجبات یک افتراق سیاسی- اجتماعی را فراهم می‌کنند.

نباید اسیر توهم اصولگرایان شد
وی در ادامه اضافه کرد: هر مجموعه‌ای (اعتدالیون، اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان) نباید فکر کند که به‌تنهایی در انتخابات برنده خواهد شد و اگر یک‌بار چنین روی‌داده، دلیل بر تکرار مجدد آن نیست. نباید اسیر توهمی که اصولگرایان شدند، شویم و درصورتی‌که اصلاح‌طلبان بخواهند تک‌نوازی کنند به‌طورقطع شکست خواهند خورد.

تعهدی به لیست امید ندادیم
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره گله اصلاح‌طلبان از کسانی که تحت نام لیست امید به مجلس رفتند، اما به تعهد خود پایبند نبودند، یادآور شد: گله اصلاح‌طلبان کاملاً درست است، اما شخصاً نه تعهدی دادم و نه میثاق نامه‌ای را به امضا رساندم حتی به‌صورت لفظی هم در این رابطه مطلبی گفته نشد. شبی که خواسته شد پس از ورود به مجلس در فراکسیون امید قرار بگیریم در جمع اصلاح‌طلبان گفتم این کار را انجام نمی‌دهم و همیشه با آقای لاریجانی خواهم بود.

خدمتی که ما به فراکسیون امید کردیم برخی از دوستان این فراکسیون نکردند
جعفر زاده در ادامه افزود: خدمتی که ما به فراکسیون امید از همه لحاظ کردیم برخی از دوستان حاضر در این فراکسیون انجام ندادند. در حمایت از دولت و رأی آوردن سه وزیر در کابینه نقش داشتیم و هرجایی که کمک خواستند، قبول کردیم. حرف آقایان در مورد کسانی که تعهد دادند و میثاق نامه را به امضا درآوردند، درست است و به دلیل آنکه به آن پایبند نبودند کار خلاف اخلاق انجام دادند، اما همه میثاق نامه را امضا نکردند و از ابتدا بر اجماع انتخاباتی تأکید داشتند.

نمی‌توان اعضای خانه ملت را وادار به حضور در یک فراکسیون کرد
وی دراین‌باره تأکید کرد: فراکسیون‌ها در دوران انتخابات تشکیل نمی‌شوند، آقایان نتوانستد نمایندگان را جذب کنند، بنابراین باید ضعف خود را پیدا کنند و بدانند که نمی‌توان اعضای خانه ملت را وادار به حضور در یک فراکسیون کرد.

ضعف خود را با اتهام به ما می‌خواهند، جبران کنند
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقدهایی در این زمینه مطرح خواهد کرد، اظهار داشت: سال 98 در این رابطه با مردم صحبت خواهم کرد زیرا ضعف خود را با اتهام به ما می‌خواهند، جبران کنند. چقدر خوب بود که برای فراکسیون نام دیگری مانند "تدبیر" انتخاب می‌کردند و شیوه درستی را برمی‌گزیدند، کسانی که در لیست قرار نداشتند هم عضو می‌شدند.

جعفر زاده دراین‌باره که آیا مشکل بر سرنام بوده، ابراز کرد: خیر، اما در حال حاضر با اسم در حال ایجاد مشکل هستند. موارد مطرح‌شده فرار از داستان است و باید علت عدم جذب را توضیح دهید و درباره مشکلات صحبت کنید. اگر کسی در لیست قرار نگیرد چنین نیست که موفق نشود زیرا برخی وجاهت‌های اجتماعی دارند که به لیست اعتبار می‌بخشند، مردم به افراد گمنام رأی نمی‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
برادر عزیز توده های مردم به خاطر خاتمی به لیست رای دادن شما اینو قبول نداری؟
نظرات شما
پیشخوان