تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

آسایش در تهران بدون رعایت اخلاق شهروندی محقق نمی‌شود

شهردار تهران گفت: در کلانشهری مثل تهران با 9 میلیون نفر جمعیت بدون رعایت اخلاق شهروندی نمی‌توان آسایش شهروندان را فراهم کرد.

رویداد۲۴-شهردار تهران گفت: در کلانشهری مثل تهران با 9 میلیون نفر جمعیت بدون رعایت اخلاق شهروندی نمی‌توان آسایش شهروندان را فراهم کرد.محمدعلی نجفی؛ شهردار تهران در مراسم نواختن زنگ دانش‌آموز شهید در بهشت زهرا و قطعه شهدای دانش‌آموز ضمن سلام و درود بر همه شهیدان بالاخص امام شهیدان گفت: امروز مایه افتخار من است که در جمع شما خانواده شهدا، دانش‌آموزان و برخی از مسئولان شهر تهران حضور پیدا می کنم. امروز روز اول مهرماه است و امسال شور و هیجان آغاز سال تحصیلی با محرم و شروع سال قمری همراه شده است. باید این تقارن به فال نیک گرفته شود و از آن برای گسترش شور حسینی استفاده کرد و باید با بهره‌گیری از این فرصت سال تحصیلی جدید را به سال حسینی تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: باید آموزه‌‌های آموزگار بزرگ شهدا یعنی امام حسین (ع) همچون عدالت را آویزه گوش خود کنیم. شهدای انقلاب اسلامی بیش از هر چیز شیفته مکتب سیدالشهدا بودند و آنچه در این مکتب آموختند به منصه ظهور رساندند.

او ادامه داد: شهدای دانش‌آموز استاد بزرگی همچون امام حسین (ع) داشتند و باید درس آزادی، مقاومت و ظلم‌ستیزی را از حضرت و شاگردان سخت‌کوش و باهوشش بیاموزیم و به کار گیریم و امیدوارم در پرتو شور حسینی شروع سال تحصیلی هیجان در دانش‌آموزان ایجاد کرده و این هیجان تا پایان سال ادامه یابد چرا که به حق شما ارزنده‌ترین سرمایه‌های انسانی هستید و تلاش امروز شما در سنگر مدرسه ضامن کامیابی فردای جامعه است.

شهردار تهران با تاکید بر نقش شهدای دانش‌آموز در انقلاب جمهوری اسلامی افزود: اگر شهیدان دانش‌آموز توانستند موفق شوند و انقلاب جمهوری اسلامی را در امان نگه دارند شما هم می‌توانید موفق شده و جمهوری اسلامی را به موفقیت و پیشرفت برسانید. باید تلاش کنید انسان شایسته‌ای برای جامعه باشید و در این راه ارزش‌ها و اخلاق‌های اسلامی را سرلوحه خود قرار دهید و بخش مهمی از این موفقیت در گرو افزایش اخلاق شهروندی در تهران است.

نجفی افزود: در کلانشهری مثل تهران با 9 میلیون جمعیت بدون رعایت اخلاق شهروندی نمی‌توان آسایش شهروندان را فراهم کرد و همه شهروندان از جمله شما باید در این زمینه تلاش کنید. شما می‌توانید در جامعه اطراف خود، خانواده، محیط زندگی، هم‌شاگردی‌ها و مدرسه خود تاثیر بگذارید. لذا مسئولیتی که بر گردن شما است تقویت اخلاق شهروندی بوده و باید همچون شهروندان شایسته تهرانی به مسئولیت خود پایبند باشیم.

شهردار تهران شهدا را شاگردان شایسته و برجسته مکتب سیدالشهدا دانست و ادامه داد: بدون شک مجاهدت‌ها قبل از پیروزی انقلاب نیز تحت تاثیر مکتب حسینی بوده است. شهدای عزیز حرم مانند شهید حججی نیز همه شاگردان واقعی مکتب حسینی هستند که به عشق مسئولیتی که در این مکتب آموخته می‌شود شهادت را در آغوش گرفتند.

او در انتها با تاکید بر اینکه اگر خداوند توفیق دهد می‌توانیم از آ‌موزه‌ها به نحو احسن بهره بگیریم افزود: امیدوار هستم به یاری خداوند در وهله اول رهرو امام حسین (ع) و در وهله دوم خدمتگزار شایسته‌ای برای خانواده محترم شهدا باشیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان