رویداد۲۴- «قربانعلی قائمی» عضو هیات منصفه حزب اعتماد ملی درباره سخنان رییس شورای عالی اصلاح طلبان مبنی بر عدم ائتلاف در انتخابات مجلس آینده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: صحبت هایی که درباره انتخابات مجلس از اکنون مطرح می‌شود فقط جنبه پیش بینی دارد و نمی‌توان از حالا درباره انتخابات سال 98 اظهار نظر کرد. در انتخابات ها شرایط دچار تحول شده و برخی تصمیمات لحظه ای صورت می‌گیرد که موجب تغییر استراتژی خواهد شد بنابر این باید برای تصمیم نهایی تا سال 98 منتظر ماند و اتفاقات رخ داده را مد نظر قرار داد. دکتر عارف باید منظور خود را به صورت شفاف تر بیان می‌کردند. وقتی ایشان می‌گوید  ائتلاف نمی‌کنیم منظورشان ائتلاف با اعتدالیون است نه سایر احزاب اصلاح طلب؛ ایشان رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستند و فلسفه وجود شورای‌عالی سیاست گذاری وحدت میان احزاب اصلاح طلب است.

قائمی درباره تبعات جدایی اصلاح طلبان از اعتدالیون گفت: تجربه ثابت کرده است هرگاه اصلاح طلبان متحد و یک پارچه به انتخابات وارد شده اند پیروز بلا منازع بوده اند. واقعیت این است رییس جمهوری فرا جناحی است و متعلق به یک جریان سیاسی نیست. انتخابات سال 98 مقدمه ای برای انتخابات سال 1400 است و اصلاح طلبان نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند.

قائمی تصریح کرد: عملکرد دولت اعتدال برای جامعه قابل قبول و قابل دفاع است اما برخی اصلاح طلبان انتقاداتی را نسبت به انتصاب فرمانداران و برخی موضوعات دیگر به دولت دارند که انتظار می‌رود رییس جمهوری نسبت به این موضوعات واکنش مثبتی نشان دهند.

قائمی درباره نقش احزاب در انتخابات گفت: یکی از جدی ترین مشکلات بدنه فعال سیاسی جامعه این است که شور سیاسی تنها در زمان انتخابات در میان جامعه شکل می‌گیرد و بعد از پایان انتخابات هرکسی به کار خود باز می‌گردد که این اشتباه است. فعالیت سیاسی باید نقش مستمر داشته باشد و یکی از جدی ترین وظایف احزاب حفظ کردن همین شور سیاسی است. یکی از اهداف احزاب کادر سازی است. در انتخابات های اخیر شاهد بودیم همیشه یک طیفی حضور دارند که برای تمامی انتخابات ها به سراغ آنها می‌رویم. گویی قحط الرجال شده است و این طیف برای همه انتخابات ها باید حضور پیدا کند. این موضوع نشان می‌دهد احزاب باید روی موضوع کادرسازی بیشتر تلاش کنند.

قائمی افزود: در جبهه اصلاحات هستند افرادی که به واسطه سابقه خوب و خدماتی که ارائه کرده اند به راحتی می‌توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند. ما باید از این افراد حمایت کنیم. ما باید افرادی را تربیت کنیم که فقط تا جلوی ورودی مجلس همراه نباشند بلکه در مجلس هم هم صدا و همسو با اصلاح طلبان عمل کنند. باید به نسل جوان اصلاحات اعتماد کنیم زیرا هرگاه به جوانان اعتماد کرده ایم نتیجه خوبی حاصل شده است.

عضو هیات منصفه حزب اعتماد ملی در پایان تاکید کرد: یکی از هدف های احزاب کادر سازی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. احزاب این کار را می کنند اما باید بهای بیشتری به کادرسازی بدهند.

منبع: خبرگزاری برنا