تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

اسکای نیوز: 'نیروهای دمکراتیک سوریه'به پشت دروازه های «رقه» رسیده اند

رویداد24-شبکه اسکای نیوز روز سه شنبه در گزارشی ضمن اشاره به پیشرفت اخیر 'نیروهای دمکراتیک سوریه' گفت که این نیروها در حال حاضر به 30 کیلومتری شهر رقه مقر اصلی گروه تروریستی داعش رسیده اند.
 «الکس کراورد» خبرنگار اعزامی اسکای نیوز به سوریه در این گزارش گفت: شهری که گروه تروریستی داعش طی دو سال گذشته آن را تصرف کرده است در فهرست آزاد سازی از دست تروریست ها قرار دارد.
وی افزود: نیروهای مردمی سوریه که «نیروی دمکراتیک سوریه» (SDF) خوانده می شوند هم اکنون در نزدیکی دروازه شهر رقه قرار دارند.
به گفته وی، گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری تشکیل شده است.
کرافورد ادامه داد: آنها با کمک حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، مناطق تحت تصرف داعش را ناامن کرده و سپس وارد عملیات می شوند.
این خبرنگار اسکای نیوز عنوان: ما تنها خبرنگاران خارجی هستیم که اجازه پیدا کردیم تا به حلقه داخلی «نیروی دمکراتیک سوریه» وارد شویم و آنها را در جریان شکست داعش همراهی کنیم.
وی افزود: ما در این مدت شاهد فعالیت تیم مین زدایی و تک تیراندازان بودیم. همچنین شاهد بودیم که چطور سه نفر از فرماندهان ارشد گروه، در یک عملیات گازنبری توانستند در شمال سوریه یک پوشش امنیتی به وجود آورند.
کرافورد ادامه داد: ما همچنین با شماری از داوطلبانی که از انگلیس، آمریکا، لهستان و کانادا به سوریه سفر کرده اند گفت و گو کردیم: بسیاری از آنها هیچ تجربه نظامی نداشتند.
این خبرنگار انگلیسی نوشت: بیشترین شمار «نیروی دمکراتیک سوریه» را کردهای موسوم به «یگان های مدافع خلق» تشکیل می دهد که سالهاست برای گرفتن حق خود مبارزه می کنند.
کرافورد گفت: «یگان های مدافع خلق» با استقرار در شمال سوریه درصدد است تا این منطقه را به طور کامل تحت کنترل درآورند.
به گفته وی، در حال حاضر «روژاوا» بخش کردنشین در شمال باختری سوریه است که بخشی از استان های حسکه، رقه و حلب را در بر می گیرد.
این خبرنگار انگلیسی عنوان کرد: منطقه «روژاوا» چهار سال پیش تاسیس شد که به گفته کردها برپایه دمکراسی بنا شده است. آنها امیدوارند که این منطقه در آینده بخشی از جمهوری فدرال سوریه را تشکیل دهد.
کرافورد نوشت: هدیه یوسف یکی از نامزدهای احتمالی ریاست «روژاوا» است. او به من گفت که درصدد است تا به دنبال استقرار آرامش در منطقه، در «روژاوا» انتخابات برگزار کند.
وی افزود: خانم یوسف می گوید که آماده است تا از طریق یادداشت تفاهمی با بشار اسد در چارچوب ریاست منطقه «روژاوا» همکاری کند.
خبرنگار اسکای نیوز ادامه داد: اما اکنون تمام توجه ها روی شکست داعش و بازپس گرفتن مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی متمرکز شده است.
خبرنگار اسکای نیوز عنوان کرد: ما شاهد بودیم که چگونه نیروهای دمکراتیک سوریه شهر «شداده» را محاصره و به تصرف خود درآوردند. آنها در ادامه به سمت مناطق جنوبی کوه های عبدالعزیز حرکت کرده تا با نیروهای مستقر در سلوک تجمیع شوند.
کرافورد افزود: در جریان این عملیات بخش زیادی از سرزمین های تحت تصرف داعش آزاد شد. شمار زیادی از نیروهای داعش یا به صورت غافلگیرانه دستگیر شدند یا فرار کردند.
این خبرنگار انگلیسی بیان داشت: داعش حالا به بمب گذاری های انتحاری در خودروها روی آورده است. لذا همچنان که نیروهای دمکراتیک سوریه پیشرفت می کنند، آنها از ماشین هایی که در مناطق متروکه هستند فاصله می گیرند.
وی عنوان کرد: نیروهای دمکراتیک سوریه اکنون در 30 کیلومتری شهر رقه قرار دارند.این عملیات می تواند سبب یک پیروزی شود. البته کار ساده ای نیست.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رقه
نظرات شما
پیشخوان