تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

دسیسه شوم بازماندگان دیوار چین با آزادی از زندان

با دستگیری اعضای باندی خشن که دست به سرقت از طلافروش‌ها در پایتخت می‌زدند معلوم شد که سردسته‌های این باند بازماندگان باند مخوف دیوار چین هستند که پس از آزادی از زندان سرقت‌هایشان را از سر گرفته‌اند.

رویداد۲۴-با دستگیری اعضای باندی خشن که دست به سرقت از طلافروش‌ها در پایتخت می‌زدند معلوم شد که سردسته‌های این باند بازماندگان باند مخوف دیوار چین هستند که پس از آزادی از زندان سرقت‌هایشان را از سر گرفته‌اند.خردادماه امسال مرد طلافروشی همراه دوستش برای خرید طلا از شهرستان نقده آذربایجان غربی راهی تهران شدند. آن روز آنها از مغازه‌ای در بازار حدود یک کیلو و 200گرم طلا خریدند. مرد طلافروش، طلاها را داخل کیفی گذاشت و روی کمربند خود محکم کرد و به همراه دوستش سوار یک تاکسی شد تا به شهرشان برگردند. در بین راه راننده تاکسی مدعی شد که یکی از لاستیک‌ها پنچر شده است. او از ماشین پیاده شد تا لاستیک را عوض کند که در همان لحظه 4مرد که نقاب به‌صورت داشتند و سوار بر 2موتور بودند با قمه و چاقو به سمت تاکسی حمله‌ور شدند. آنها ابتدا راننده تاکسی را کتک زدند و پس از آن سراغ مرد طلافروش رفتند و پس از مجروح کردن او با قمه طلاهایش را دزدیدند.

با شکایت مرد طلافروش در اداره آگاهی تهران، تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری دزدان خشن وارد عمل شدند اما هیچ ردی از آنها به‌دست نیامد. درحالی‌که تحقیقات برای یافتن ردی از سارقان ادامه داشت 6طلافروش دیگر که با همین شگرد در دام دزدان خشن گرفتار شده‌ بودند با مراجعه به پلیس به طرح شکایت پرداختند. تمامی شاکیان، طلافروش‌هایی بودند که از شهرستان برای خرید طلا به تهران آمده بودند و پس از خرید یک تا 2کیلو طلا، درحالی‌که قصد بازگشت به شهرشان را داشتند در دام دزدان نقابدار گرفتار شده بودند.

افزایش مالباخته‌ها نشان می‌داد که گروهی با نقشه ماهرانه و به‌صورت سریالی طلافروش‌ها را شناسایی کرده و دست به سرقت از آنها می‌زنند. در همه سرقت‌ها، دزدان سوار بر 2یا 3موتور سراغ طعمه‌هایشان رفته بودند و این در حالی بود که با نقاب و کلاه صورت خود را پوشانده و اگر طعمه‌هایشان مقاومت می‌کردند، آنها را با چاقو زخمی می‌کردند.

با این اطلاعات بررسی‌های پلیسی ادامه یافت تا اینکه سرنخ‌هایی از سارقان به‌دست آمد. کارآگاهان متوجه شدند که سردسته‌های این باند از اعضای باندی معروف به دیوار چین هستند که سال‌ها پیش در پایتخت دست به زورگیری و سرقت‌های خشن از مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدند. در آن سال‌ها پلیس توانست بیشتر اعضای این باند را دستگیر کند و در ادامه سردسته‌های اصلی باند به اعدام محکوم و برخی از آنها به دار مجازات آویخته شدند. اما دیگر اعضای باند به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم و راهی زندان شدند و حالا تحقیقات نشان می‌داد که آنها بعد از آزادی از زندان باندی تازه راه‌اندازی کرده و این‌بار سراغ طلافروش‌ها که به طلافروش‌های کیفی معروف‌اند رفته و از آنها سرقت می‌کنند.

با این اطلاعات مخفیگاه اعضای باند شناسایی شد و آنها یکی پس از دیگری دستگیر شدند؛ 7مرد و یک زن در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و گفتند که بعضی از اعضای باند با حضور در بازار طلای تهران، طلافروش‌هایی را که از شهرستان برای خرید طلا به تهران می‌آمدند شناسایی کرده و مشخصات آنها را به دیگر اعضای گروه که وظیفه سرقت را برعهده داشتند اعلام می‌کردند. تیم سرقت با استفاده از 2یا 3موتور، طلافروش‌ها را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب نقشه زورگیری از آنها را عملی می‌کرد. بعد نیز زنی که عضو باند بود با مراجعه به طلافروشی‌ها، طلاهای سرقتی را می‌فروخت.

در همین حال سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت: اعضای این باند دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت مسلحانه، زورگیری و شرارت هستند. وی ادامه داد: سرکرده این باند فردی به نام غلام است که علاوه بر سرقت از طلافروش‌های کیفی به همراه باندش و به‌صورت گسترده اقدام به سرقت دلار و ارز خارجی از مشتریان مراکز تجاری می‌کرد.هم‌اکنون اعضای این باند مخوف در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. 

منبع: همشهری 24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان