تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
استاندار آذربایجا‌ن‌ شرقی:

گزارشی مبنی بر ورود میوه قاچاق به استان دریافت نکرده‌ایم

گزارشی مبنی بر ورود میوه قاچاق به استان دریافت نکرده‌ایم و در صورت مشاهده هر گونه مورد در این خصوص، به شدت برخورد خواهیم کرد.
رویداد۲۴- استاندار آذربایجان شرقی گفت: گزارشی مبنی بر ورود میوه قاچاق به استان دریافت نکرده‌ایم و در صورت مشاهده هر گونه مورد در این خصوص، به شدت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش رویداد24، اسماعیل جبارزاده در حاشیه بازدید خود از یکی از انبارهای ذخیره و توزیع میوه شب عید استان در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت عرضه میوه قاچاق در استان عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی در سال ۹۳ و ۹۴ استان بر‌تر از از نظر مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب شده است.

به گفته وی ، قبل از آمدن به این بازدید، لوحی از طرف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و کالا و ارز دریافت کردیم و از همه اعضاء ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به خاطر همت در راستای این مهم تقدیر شده است.

وی افزود: در کشورهای همسایه ما همچون آذربایجان، ارمنستان و... میوه چندانی وجود ندارد و بیشترین میوه، معمولا از بنادر جنوب و از طُرُق دیگر به استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ما با کشورهای تولید و عرضه کننده میوه قاچاق، مرز مشترکی نداریم تصریح کرد: علی رغم اینکه با چنین کشورهایی مرز مستقیم قاچاق میوه نداریم ولی تمامی نهادهای نظارتی و امنیتی همچون اداره کل اطلاعات استان، نیروی انتظامی و... محکمتر از سال‌های گذشته آماده مبارزه با قاچاق کالا و به‌خصوص قاچاق میوه هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ورود محموله‌های قاچاق میوه در سطح کلان به استان آذربایجان شرقی دریافت نکرده‌ایم.

جبارزاده گفت: در بازار نیز نوعا میوه‌های محلی استان و میوه‌های داخلی کشور عرضه می‌شود. میوه‌هایی همچون موز و آناناس، میوه‌های قاچاق نیستند چرا که از مبادی رسمی و با پرداخت حق گمرک وارد کشور می‌شوند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان