تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در غرفه رویداد ۲۴:

پایگاه رأی رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان هستند

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: در رابطه بااینکه آقای روحانی توانست از رأی تمام گروه‌ها استفاده کند، شکی وجود ندارد ولی یقیناً پایگاه رأی رئیس‌جمهور، پایگاه رأی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان است.
رویداد۲۴-سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: در رابطه بااینکه آقای روحانی توانست از رأی تمام گروه‌ها استفاده کند، شکی وجود ندارد ولی یقیناً پایگاه رأی رئیس‌جمهور، پایگاه رأی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان است.

سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با گرایش رئیس‌جمهوری به جناح راست گفت: آشنایی‌ام با آقای روحانی به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد از همان سال‌ها که به‌عنوان سخنران به دانشگاه اصفهان می‌آمد فردی فکور، صاحب ایده، روش و منش بود. دو دوره مجلس هم در خدمت آقای روحانی بودم باز همان شخصیت ثابت رفتار و گفتار را داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: اکنون‌که در مقام ریاست جمهوری قرار دارد باز از همان شخصیت ثابت و مستقل، اما پویا برخوردار است و چنین نیست که در زمان درجا زده باشد. اینکه او توانست از رأی تمام گروه‌ها استفاده کند، شکی وجود ندارد ولی یقیناً پایگاه رأی آقای روحانی، پایگاه رأی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در ادامه توضیح داد: بر این گمان هستم که دکتر روحانی همیشه در افکار خود ثابت‌قدم و پایدار بوده و در گفتار خود در قامت ریاست جمهوری یکی از شجاع‌ترین آدم‌ها بودند که تا به امروز کارکرده است، بنابراین به‌طور حتم به آنچه مطرح کرده، عمل می‌کند منتها باید شرایط زمان و مکان یعنی دو عنصر مهمی که در اجتهاد هم امام آن‌ها را شرط دانستند را در نظر گرفت زیرا برخی مواقع ایجاب می‌کند که مسائلی به زمانی دیگر موکول شود.

رضوی درباره چینش کابینه و انتخاب استانداران که نشان از گرایش رئیس‌جمهور به سمت جناح راست دارد، ابراز کرد: شخص روحانی اقدام به انتخاب استانداران نمی‌کند زیرا طبق روال به دولت پیشنهاد می‌شود، البته شاید با آقای روحانی و یا رئیس دفتر او مشورت‌هایی صورت گرفته باشد که عقل هم این مشورت را تائید می‌کند. به نظر چنین می‌آید استاندارانی که تا به امروز انتخاب شدند از بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان بوده‌اند.

وی در خصوص عدم تحقق استفاده از زنان و جوانان حتی در سطح مدیریت میانی اظهار داشت: از دو معاون در توسعه روستایی یکی از آن‌ها جوان است و زمانی که به این معاونت رفتم یک خانم آن‌هم در دبیرخانه مشغول به کار بود، امروز این تعداد به ۹ نفر در قسمت‌های مختلف افزایش پیداکرده است زیرابه این مسئله باور داشتم و مورد عمل قراردادم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور افزود: دکتر روحانی هم به وزرا و استانداران در این رابطه دستور دادند و این آقایان باید آن را اجرایی سازند. البته هیچ‌گاه وزیر نفت در کشور قائم‌مقام زن نداشته است ولی الآن به این کار اقدام ورزیده، وزیر بهداشت و درمآن‌هم سه حکم جدید از بین زنان شایسته را به امضا رسانده، رئیس دانشگاه اصفهآن‌هم یک خانم است.

رضوی دراین‌باره تصریح کرد: به نظر می‌رسد آقایان وزرا واستاندارآن‌هم در حال انجام این کار هستند. پیشنهادی به استاندار تهران شده که یک یا دو فرماندار را از بین خانم‌ها انتخاب کند، به نظر می‌رسد که این خواست به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی درباره زمان برگزاری نمایشگاه توسعه روستایی اظهار داشت: نمایشگاه قرار است که ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه برگزار شود، علت وقفه آن‌هم به دو دلیل است. اول آنکه می‌خواهند برگزاری نمایشگاه از همایش به‌صورت جداگانه صورت گیرد که محصول و تولید روستایی را معرفی کند. دوم اینکه سال گذشته در نظرسنجی‌ها درخواست شد این نمایشگاه نزدیک به عید برگزار شود تا مردم خرید خود را از آن انجام دهند و از سوی دیگر مطرح شد که پس از اتمام ماه صفر صورت گیرد تا شادی‌ها حرمت این ماه را از بین نبرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم علت عدم حضور رئیس‌جمهور در همایش توسعه روستایی را چنین بیان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه با سالروز شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها مصادف شد

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان