تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه تلاش روزنامه تندرو برای تغییر جایگاه مظلوم و ظالم

شلیک «کیهان» به قلب منافع ملی

«شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی»؛ این نقشه راه عملیات بعدی انصارالله یمن نیست، بلکه تیتر نخست یک رسانه رسمی جمهوری اسلامی است. رسانه‌ای که مدیرمسئولش نماینده ولی‌فقیه در موسسه مربوطه محسوب می‌شود و از همین رو تیترهای آن می‌تواند بازتاب‌دهنده موضع ایران در حوزه‌های مختلف باشد.
شلیک شب‌نامه کیهان به قلب منافع ملی
رویداد۲۴- «شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی»؛ این نقشه راه عملیات بعدی انصارالله یمن نیست، بلکه تیتر نخست یک رسانه رسمی جمهوری اسلامی است. رسانه‌ای که مدیرمسئولش نماینده ولی‌فقیه در موسسه مربوطه محسوب می‌شود و از همین رو تیترهای آن می‌تواند برای کشورهایی که به دنبال بهانه جویی علیه ایران هستند بازتاب‌دهنده موضع جمهوری اسلامی محسوب شود.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به حمله انصارالله یمن به ریاض پرداخته و در شرایطی هدف بعدی انصارالله را دوبی معرفی می‌کند که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته غرب و به‌خصوص آمریکا تلاش وافری برای ربط دادن این حمله موشکی به ایران داشته است.

در شرایطی که موضع اصولی ایران در قبال تحولات منطقه به‌خصوص ناآرامی‌ها در یمن همواره تقبیح تداوم جنگ در منطقه، تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها و همچنین تأکید بر این نکته بوده که عربستان مسئول خون مردم بی‌گناهی است که در یمن زیر بار زیاده‌خواهی سعودی‌ها جان می‌دهند. روزنامه کیهان با انتشار چنین گزارشی اما مهر تأییدی می‌زند بر تمام ادعاهایی که غرب سعی در القا آن دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در آستانه ورودش به ژاپن در  ادعایی بی‌اساس مسئولیت شلیک موشک از یمن به ریاض را متوجه ایران دانسته و گفت: «از نظر من حمله(به عربستان) کار ایران بوده است اما سامانه ضد موشکی ما بر آن غلبه کرد.» 

این درحالی‌که کیهان طی گزارش خود به حمایت از حمله موشکی یمن پرداخته و هیچ نمی‌داند که حمایت از شلیک موشک‌های بالستیک فارغ از اینکه نشان دهنده قدرت گروه کوچک حوثی‌های یمن در برابر تسلیحات پیشرفته و ارتش تا بن دندان مسلح عربستان است می‌تواند ریاض و ابوظبی را در جایگاه مظلوم قرار دهد و ایران را حامی اتفاقات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده در منطقه جلوه دهد. 

پیش از این بارها کیهان و کیهانی‎ها برای ماجراجویی‌هایی خود در عرصه منطقه و بین‎الملل از جیب مردم و منافع ملی هزینه کرده‌اند و روی مناسبات ایران بر کشورهای منطقه تأثیر گذاشته‌اند.

هنوز پیامدهای تیتر «خبر مرگش» در روزنامه وطن امروز را فراموش نکرده‌ایم که پادشاه عربستان را نشانه گرفت و آنچه پس‌ازآن رخ داد تشدید تنش‌ها میان ایران و عربستان و درنهایت اشکال‌تراشی سعودی‌ها در مسیر سفر مردم ایران به مکه مکرمه و مدینه منوره بود.

اگر در روزهای آینده به هر دلیلی حوثی‌ها به دوبی شلیک کنند، امارات و عربستان می‌توانند آدرس این شلیک را در ایران پیدا کنند و مدعی شوند که ایران پیش‌ازاین آدرس بعدی شلیک خود از خاک یمن به دوبی را اعلام کرده بود.

کیهان باید بداند هزینه چنین ماجراجویی‌هایی از جیب ملت ایران پرداخت می‌شود و این مردم ایران هستند که مجبور به پس دادن تاوان چنین تیترها و موضع‌گیری‌هایی هستند. 

عربستان با لابی‌گری و دلارهای نفتی خود همواره سعی در تحت‌فشار قرار دادن ایران و ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی داشته‌اند. گرچه سعودی‌ها به دلیل ذکاوت تیم دیپلماسی وزارت خارجه ایران تأثیرگذاری گذشته خود را از دست داده اما دست‌کم توانسته رئیس‌جمهوری آمریکا را با خود همراه کند. حال با چنین اقدامات نسنجیده‌ای، آن‌هم از سوی یک رسانه رسمی ایرانی امکان موضع‌گیری امارات به‌عنوان متحد عربستان علیه کشورمان نیز  فراهم می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
3
خیلی هم لازمه از انفعال حالمان بهم خورد
میهن دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
3
سلام - قلب منافع ملی قبلا با پر کردن قلب رآکتور هسته ای عملیاتی شده . شما و همفکران تان که آدم های شجاع و نترسی هستید و از اخم قلدرهای دنیا هم نمی ترسید پس نگرانی تان شاید خیلی بجا نباشد .
ایرانی با شرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
3
شما از منافع ملی حرف نزنید که منافع ملی در تعریف شما حسابهای بانکی شخصی و تفریحات فرا ساحلی کشور از برای شماست ، که انقلابی صحبت کردن باعث به خطر افتادن منافع شخصی امثال شما شده که با فریاد وااسفا برای منافع ملی ، حنجره میدرید . امثال سایت شما و دیگر سایتهای زرد مانند شما همان دیپلماسی زانو زدن را پیشه کنید که بیشتر برازنده شماست . به هر حال هرچی باشه نون ناحلالتان از این را به سفره رنگینتان سرازیر میشود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
3
اصلاحتیا شما هم کم نداشتید .. تیتر های شماهم باعث خیلی از ادرس های تبلیغاتی نشد ایا ؟// ارشیو روزنامه های اصلاح طلب رو بررسی کنید ...
شاپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
3
0
معیشت کیهان وکیهانیان بدون شک ازطریق نفاق وکینه توزی وتخاصم تامین می گرددتاحالابیشترین سودراهم ازتحریم ودشمنی باآمریکانصیب خودکرده اند یقیناهرگزبرای تامین منافع ملی دغدغه نخواهندداشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
2
0
برای کیهان کی مصالح عمومی و ملی مطرح بوده
ایران اصلا مهم نیست
یه چیزای دیگه مهمه
اگه جنگ شد امیدوارم مدیر مسئولش یه ذره احساس مسئولیت کنه و بره جنگ
والبته خیلیای دیگه
حبیب بن مظاهر بالای 80 سال سن داشت
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
متاسفانه موسسه کیهان از این لفاظیها و حماقتها زیاد میکند.چه در حوزه ی درونی کشور و چه در حوزه ی بین المللی . و متاسفانه کسی هم جلودارش نیست.هزینه های اینگونه خطا ها رو هم ملت ایران باید بپردازد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
سلام لطفا در سوابق اخبار بیشتر دقت کنید. چندی پیش خود حوثی ها چنین.وعده ای داه بودند. انصاف را برای همه به یکسان صرف کنید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
سلام لطفا در سوابق اخبار بیشتر دقت کنید. چندی پیش خود حوثی ها چنین.وعده ای داه بودند. انصاف را برای همه به یکسان صرف کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
متاسفانه در ایران احمق ها حرف می زنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
تذکر!
همیشه همینطوره ، کار خطرناک بزرگی می کنن دسته گل به آب میدن
کشور رو نابود میکنن ، مصالح ملی رو به خطر میندازن آخرش بغلشون می کنن و میگن اشکال نداره عزیزم همه ممکنه اشتباه کنن، خاطر عزیزت رو مکدر نکن
مثل همون آقایی که توی خطبه های نماز جمعه گفت ما باید برای مردن ملک عبدالله تبریک بگیم ، بایه جمله آتش فتنه رو بین دو کشور روشن کرد و تازه بهش بالای چشمت ابروه که نگفتن هیچی پابرجا تر شد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان