تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

اولین حرفهای زنی که پس از 12 سال بینایی خودش را به دست آورد

فرحناز ژولیده فطرت، یکی از دو نفری است که در ایران عمل پیوند شبکیه مصنوعی چشم بر روی وی انجام شده، آرزوی وی دیدن چهره دخترش پس از ۱۲ سال است.

رویداد۲۴-فرحناز ژولیده فطرت، یکی از دو نفری است که در ایران عمل پیوند شبکیه مصنوعی چشم بر روی وی انجام شده، آرزوی وی دیدن چهره دخترش پس از ۱۲ سال است.فرحناز ژولیده فطرت، یکی از دو نفری است که در ایران عمل پیوند شبکیه مصنوعی چشم بر روی وی انجام شده، آرزوی وی دیدن چهره دخترش پس از ۱۲ سال است.

 12 سال از آخرین باری که چهره دخترش را دیده، می‌گذرد. آخرین تصویری که در ذهنش ثبت شده مربوط به 4 سالگی دخترش است اما امروز بعد از 12 سال امیدی در دلش زنده شده، امید به دیدن چهره دخترش که این روزها 16 سالگی‌اش را می‌گذراند. 

فرحناز ژولیده فطرت، یکی از دو نفری است که در ایران عمل پیوند شبکیه مصنوعی چشم بر روی وی انجام شده است. او  که آرزویش دیدن چهره دخترش است، می‌گوید: «در حال حاضر نقطه‌های قرمز رنگی مقابل چشمم است که با عینک مخصوص می‌بینم». به گفته وی فشارهای عصبی علت نابینایی‌اش در 12 سال گذشته بود.  

محسن فروردین که به همراه تیم چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به انجام این عمل شده است، از این جراحی به عنوان پیچیده‌ترین جراحی در حیطه چشم پزشکی سخن می‌گوید. به گفته وی در دنیا تاکنون 250 عمل پیوند شبکیه مصنوعی انجام شده و امروز ایران اسلامی به عنوان پانزدهمین کشور در ردیف کشورهای صاحب این علم شناخته شد. 

 

نظرات شما
پیشخوان