تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

چرا اصولگرایان نسبت به تخریب علی لاریجانی توسط احمدی‌نژاد سکوت کرده‎اند؟

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون رهروان گفت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اصولگرایان این بوده که علی لاریجانی را از دست دادند زیرا او را از خود نمی‌دانند.
رویداد۲۴غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون رهروان گفت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اصولگرایان این بوده که علی لاریجانی را از دست دادند زیرا او را از خود نمی‌دانند.

حاشیه‌های این روزهای احمدی‌نژاد تماماً خانواده لاریجانی را در برمی‌گیرد از رئیس قوه قضائیه تا رئیس قوه مقننه تفاوتی بین آن‌ها قائل نشده است، البته این روش احمدی‌نژاد درباره خانواده لاریجانی تازگی ندارد و پیش‌ازاین هم رفتاری مشابه را در پی گرفته بود.

در دوره‌ای که او هنوز ریاست دولت دهم را بر عهده داشت دریکی از جلسات علنی مجلس ویدئویی را پخش کرد که نشان از تقاضای پول یکی از برادران لاریجانی از سعید مرتضوی که در آن زمان ریاست سازمان تامین اجتماعی را عهده‌دار بود، داشت و البته تا به امروز هم مشخص نشده که پرونده‌ای که در آن ارتباط تشکیل شد به کجا انجامید، اما قطعاً قصد احمدی‌نژاد ایجاد مانع و اطلاع‌رسانی در این رابطه نبوده زیرا که بزرگ‌ترین فسادها اقتصادی در دوران ریاست جمهوری او روی داد، بنابراین این سؤال پیش می‌آید که چه هدفی در این خصوص دنبال می‌شود؟

از بین برادران لاریجانی، علی لاریجانی از گزینه‌های احتمالی برای ریاست جمهوری 1400 به شمار می‌رود که چنین فضاسازی‌هایی به‌طور حتم خواهد توانست در میزان آرا او تأثیر گذارد. نکته مهم در این رابطه واکنش اصولگرایان نسبت به این فضاسازی‌ها است.

تا به امروز درصورتی‌که علیه اصولگرایی سخنی مطرح می‌شد، حامیان این طیف سیاسی با شدت و حدت در خصوص آن موضع می‌گرفتند و از تریبون‌های فراوانی که تحت اختیاردارند، بهره می‌بردند، اما در مورد مسائلی که محمود احمدی احمدی‌نژاد در رابطه با لاریجانی‌ها به‌خصوص علی لاریجانی مطرح کرده، هیچ واکنشی از طرف اصولگرایان نداشته به‌طوری‌که به نظر می‌رسد حامیان این طیف از حذف سیاسی علی لاریجانی نه‌تنها نگران نیستند، بلکه استقبال هم می‌کنند.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، عضو فراکسیون رهروان ولایت، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ دلیل سکوت اصولگرایان درباره اتهاماتی که محمود احمدی‌نژاد علیه لاریجانی‌ها مطرح کرده گفت: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات اصولگرایان این بوده که لاریجانی را از دست دادند زیرا او را از خود نمی‌دانند.

وی درباره دلیل این مسئله توضیح داد: آقای لاریجانی به جریان نو اصولگرایی تعلق دارد و اصولگرای باهوشی است که تمام زوایا را می‌بیند، چه‌بسا درصورتی‌که دوران انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری از نقطه نظرات هوشمندانه او استفاده می‌شد، حداقل این طیف سیاسی متحمل این‌همه شکست نمی‌شدند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در این خصوص که آیا اصولگرایان از حذف سیاسی علی لاریجانی با توجه به‌احتمال کاندیداتوری او برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 استقبال به عمل می‌آورند، بیان کرد: همین‌طور است و جز اصولگرایان معتدل سایر اصولگرایان از او حمایت نخواهند کرد و با توجه به رفتارهایی که این طیف سیاسی در پیش‌گرفته است، آن‌ها مجدداً در انتخابات بعدی شکست خواهند خورد.

این نماینده مجلس دراین‌باره که اصولگرایان در صورت عدم‌حمایت از علی لاریجانی برای دستیابی به قدرت شانسی نخواهد داشت، گفت: اصولگرایان اصلاً و ابداً شانس ندارند و شانس آن‌ها تنها با آقای لاریجانی خواهد بود ولی درصورتی‌که از او فاصله گیرند تنها کاری که می‌توانند انجام دهند، این است که در انتخابات شرکت می‌کنند و مجموعه خود را در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌کنند، کار دیگری از دست آن‌ها درنخواهد آمد.

جعفر زاده ایمن آبادی دراین‌باره که اصولگرایان برنامه خاصی برای آینده دارند، تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز نشان داده‌شده که جریان اصولگرایی نتوانسته یک برنامه منظم، منسجم و متناسب با واقعیات روز اجتماعی داشته باشد. به‌عبارتی‌دیگر فعالان در این جناح سیاسی رصد اجتماعی بسیار ضعیفی دارند که شاید یکی از دلایل آن فاصله بیش‌ازحد با مردم است. بدین معنا که پشت اتاق‌های دربسته تصمیم‌گیری می‌کنند واز درک نیازهای روز اجتماعی ناتوان هستند.

وی در این خصوص افزود: تفاوت اصولگرایان با اصلاح‌طلبان و جریان معتدل در این است که این دو طیف سیاسی شرایط اجتماعی را استمزاج و متناسب با آن شعارهای خود را تنظیم می‌کنند، اما اصولگرایان شعار همیشگی خود را سرمی‎دهند و اشکال مسئله فوق در این است که شعارهای آنان از مطالبات مردمی دور است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در رابطه با موفقیت جریان احمدی‌نژاد به‌عنوان یک اصولگرا تأکید کرد: در دوران انتخابات که احمدی‌نژاد کاندیدا شده بود، خود او موفق شد و این ربطی به جریان اصولگرایی ندارد. پتانسیلی که احمدی‌نژاد داشت او را قوی و موفق کرد.

این نماینده مجلس درباره ادعای احمدی‌نژاد که بدون کمک هیچ جناح سیاسی به انتخابات واردشده است، یادآور شد: این ادعای احمدی‌نژاد صد درصد درست نیست ولی او به دلیل شخصیت خود و فضاسازی‌هایی که صورت داد در آن مقطع موفق شد و نمی‌توان منکر هوش و ذکاوت احمدی‌نژاد شد.

جعفر زاده ایمن آبادی درباره نیاز یک بازنگری اساسی در بین طیف اصولگرا برای انتخابات 1400 اضافه کرد: روی دادن این اتفاق را بسیار بعید می‌دانم و باید دعا کرد که در جریان اصولگرایی زلزله صورت گیرد؛ به‌عبارت‌دیگر نیاز به تخریب یکسری بنیان‌های فکری غلط و ساخت بنیان‌های فکری جدید دارند که در غیر این صورت در حال از دست دادن زمان هستند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان